Sitat: Sepeda
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet.

Siden dette hjertesukket som forventet ble møtt med med karakteristikker som "moralist" og "krenket snøfnugg" osv ICON_LAUGH får jeg ta på meg den rollen over morgenkaffen yes

Redaksjonen har gjentatte ganger måtte rykke ut i den omtalte og andre tråder og tålmodig forklart hva som er de felles spillereglene vi alle har godtatt da vi registrerte oss som brukere og hva som er redaksjonens ansvar i henhold til redaktørplakaten. Redaksjonen snakker for seg selv, men mitt poeng med innlegget over var nettopp at det er synd at entusiastene som utgjør Terrengsykkel og Landevei må bruke av sin begrensede tid og ressurser på stadig veiledning av de samme, voksne menneskene, luking i forumtråder og i verste fall utestengelse av brukere. Ingen ønsker det.

Som lettkrenkelig snøfnugg av en moralist, vil jeg føye til at vi er et felleskap av mennesker som deler sykkelinteresse her på forumet. At en gruppe nettkrigere insisterer på å bruke forumet som en arena for egen selvhevdelse og nedrakking av andre, helt uavhengig av hvilket tema man til enhver tid måtte krangle om, forsurer miljøet og preger hele forumet.

Nå har jeg dessverre ingen tro på at oppfordringene hverken fra redaksjonen eller brukere vil gi noe utslag. Der andre ville beklaget at man har gått over streken, svarer nettkrigerne med å gå rett inn i offerrollen og rette nye anklager og angrep mot andre brukere eller redaksjonen.

For ordens skyld: Jeg har ikke involvert meg i "klimatråden", har ikke varslet hverken om den eller andre tråder, heller ikke har jeg bedt om sletting eller utestengelser. Jeg har bare et håp om at folk skal være litt greie med hverandre på forumet. Som Kristoffer skrev, er det fryktelig enkelt å forstå.