Skal sies at Suzuki er nesten lokal da, siden han bor på samme sted som meg, så mulig han ønsker å oppleve noe annet! Selv syntes jeg det er moro at Trysil har fått til dette, ikke minst fordi jeg var med og bidro til at det kom til Trysil. Først luftet Fri Flyt (Endre Løvaas som ble tipset av Øyvind Aas om det herlige stinettverket vi har her) om Elverum var aktuell som sted for Utflukt, men vi pga dårlig overnattingsmuligheter fant vi ut at det blir vanskelig å få til noe helhetlig her(selv om det nye hotellet ved Bast åpnet samme helge som Utflukt hadde første runde i Trysil). Endre hadde også tenkt tanken på Trysilfjellet, så linket Ola Alsterholm i Trysil med Endre/Friflyt og resten er historie. At det skulle bli så bra hadde jeg ikke trudd, for strengt tatt har vi bedre stisykling i Elverum (noe sikkert Suzuki er enig i), men i Trysil har de fasiliteter, fjell, heiser og samarbeid med kommune/næringsliv som Elverum kan bare drømme om.

Var guide første året, i Eltdalen/Ertdalen/Trysil Knuts fjellerverden, i tåke hvor faktisk en av sykelistene som knakk girøret gikk seg bort på vei tilbake, måte bruke halve natten på å lete he he. Gikk bra, og han er en kompis og var slags baktropp"guide" på denne turen he he. Dagen etter hadde vi en guidet runde i Elverum (med bl.a den "forsvunnende " sykelisten som guide). Men dessverre for min del så ha de andre årene kræsjet med Trans-Østerdalen, noe som har blitt obligatorisk for både meg og min samboer. Slik er det i år også.

Men moro at dette har slått til sånn, men anbefaler alle å ta en lite økt i Elverum, evt Mosjømarka (hvis en kommer sørfra/Oslo) i Løten (og litt Elverum) når en kjører forbi til/fra Trysil.

Redigert av Oddefa (15/03/2017 09:53)