Sitat: runermm
Sitat: Stefan77

Når det gjelder steinrøysa, dere som klager på den, hadde dere senkepinne? Jeg er akkurat passe middels teknisk men kommer greit ned der, men jeg har senkepinne. Jeg synes et ritt som Terrengsykkelrittet fint kan ha noen partier som gir fordeler til stisykkel fremfor typiske rittsykler.

I utgangspunktet enig, men i praksis mener jeg at slike partier ikke fungerer så godt i ritt. Det er null problem å sykle steinrøysa i Trulsen når du har stien for deg sjøl, pulsen er lav og underlag er tørt. Når stien er våt, pulsen er i rødt og stien er okkupert av gående rittdeltagere så blir det ikke like interessant. Lignende stisnutter som ikke fungerer optimalt er den bratte avslutningen på Toern og deler av Syden. Ypperlige saker når du sykler sti alene, men gir fort lite flyt i en rittsituasjon.

Syntes steinrøysa var helt ok, men kjørte 140mm fs og ground control. Enig i at i køsituasjon er det ikke optimalt, men det er jo fullt av flaskehalser i TSR.
Hvis noen deler av løypa skiller seg ut for meg, så var det et passe irriterende parti ganske sent på runden. Ned en bratt sak, så hardt høyre inn på knot. Så delvis nytt ut, har ikke kjørt det på tidligere tsr. Et stykke med mye røtter og stuk, delvis off-camber, trangt, vanskelig å finne flyt, spes på runde 2. Her tipper jeg at det er billigere og raskere å forsere i cx-stil med sykkel på skuldra. Kom naturligvis ut på fett parti etterhvert, så antar dette var et skjøtestykke.