Vel, hva skal jeg si. Ufrivillig debut med 26" stisykkel på meg etter at bakramma på Scalpel 29" gikk ad undas på onsdag. Dette betød reserveløsning med stisykkel og lave skuldre. Sykkelen er veldig myk i bakdemperen så dro på greit med trykk, ikke noe problem der, men nok litt mye i fremdemperen så demperen føltes litt hard. Conti X-king ble satt på for det var det mest egna dekket jeg hadde liggende (anså Rubber Queen/Trail King som for grovt), og det funka bra så lenge det ikke var vått. Når regnet kom, ble det litt over comfy glatt på røtter og stein. Håndterte det greit men ikke noen ønskesituasjon. Holdt faktisk på gjøre det store i en av de små svingene på den siste lange kloppen på runde to, da fremhjulet skle litt, men fanga den heldigvis inn.

Velfig flott løype, men løypa er så bra som du føler du klarer å sykle den. Jeg syntes også 2013-utgaven var veldig bra, men det var fordi jeg hadde dagen og var godt trent. Med mindre (relevant) trening i kofferten, og litt dårlig terrenggrunnlag i år, ble TSR en bra teknikkøkt for meg.

Likte pioneeren veldig fint. Deilig å få litt tid der det ikke nødveldigvis skal gå rett opp eller rett ned.