Strålende forhold i Østmarka nå og Altabjørn & co har gjort en sinnsyk innsats med Pionéren, så dette må bli tidenes TSR! Mitt forslag til løype ville vært noe sånt. (Om det blir noe i denne retningen vet jeg ikke noe om. Jeg har ikke noe med årets løype å gjøre.)

Vi skal jo starte ved Skullerud og jeg valgt ville grusbakkene mot Fjeldstadbakken for å få strekk i feltet. I bunn av Fjeldstad skal vi så ikke opp selve bakken, men til venstre på rød/blåløype mot Rustad.

I det vi når grusveien blir det skarpt høyre og inn på Pionéren (Bukkene Bruse). Halvveis gjennom denne svinger vi av igjen mot venstre og tilbake til grusveien. Denne følges til den enkle stisnutten som ender ved Ødegården (denne har TSRere syklet motsatt vei mange ganger). Fra Ødegården bærer det opp grusen før vi tar av til venstre over Slettfjell. Deretter skarpt høyre og tilbake over Vidars korridor, Samuelsen og Godstien.

Deretter opp igjen og innpå Langvannsstien som ender i fagre Blåbærstien (i år forhåpentligvis riktig merket). Så ned til Ødegården før det bærer opp tunge Svahili. Vi tar med oss stien langs Smalvann og den deilige Lumsk traktor før det blir litt oppoverhvile på grus mot Rundvann.

Vi følger så bred blåsti mot midten av åsen og ledes østover og over Trollåsen på til dels teknisk sti og så bittelitt grushvile før man starter Pionér-klatringen (Bakker og berg) tilbake til toppen av åsen.

Deretter ned mot Grønmo i høy hastighet på den helt nye stien til Alta som til dels går på en gammel kjerrevei. (Stien over Trollskogmyra får hvile da den er vel teknisk.) Vi ledes inn på Syden og deretter Sniken og -forlengeren og tar deretter korteste vei til Skullerud.

For de som vil seg selv veldig vondt så tar de en runde til. Vi andre kan fornøyd trille over mål og kan konstatere at kjedet har vært på største drevet stort sett hele rittet og at juksepinnen gløder.