Sitat: aug11x
Sitat: sveinaa
Sitat: aug11x
Helt tette klær og poser er generelt en dårlig ide. Når det høljregner så blir man våt. Basta. Da er det som Øyvind sier, mye bedre å være varm. Med brødposer, tette regnjakker, etc. så blir man jo like våt på innsiden som på utsiden. Bare at det er svette, og ikke regnvann.
Det eneste bruksområdet jeg kan se for en tett jakke er hvis man har klatret et laaangt fjell også kommer regnet på toppen før man skal ned.

Har en tett Agu regndress som brukes hyppig når jeg transportsykler og det regner. Helt overlegen den!

Det må være stor forskjell på hvor mye en svetter på bena. Jeg svetter sannsynligvis ikke like mye som deg. Tror og jeg har 3 regnjakker for sykkel, alle er tette (eller var det når de var nye). Velger du jakker som ikke er tette?

Transportsykling ja. Da er det vel ofte litt andre krav. Jeg bruker olabukse når jeg sykler bmx.
Jeg svetter ikke noe særlig på beina (heldigvis), men innlegget mitt gjaldt jo generelt tette klær. Man må jo velge hva man vil, men for min del så foretrekker jeg vanlige sykkeljakker på turer med litt intensitet, av tidligere nevnte grunn; at man blir like våt av svette under en tett jakke som av regnet. Hvis du ikke produserer svette; fint for deg;-)

Jeg sa vel ikke at jeg ikke svetter? Det er jo og sånn at mye av det fancy pustende tøyet "puster" ganske dårlig om intensiteten blir litt høy så man blir passelig svett uansett. Jeg tåler å gå motstrøms å si at jeg fortrekker regnjakken som stenger kaldt vann ute ( og lett kan puttes i lomma om det blir opphold.) ICON_SMILE