Larsb har rett samtidig som han tar feil ICON_SMILE

Sitat: larsb

Alle vet at at 98% av folk på cx er hardcorependlere.

Tror jeg stemmer bra, altså med unntak av de seriøse landeveissyklistene og triatlon-utøverne som bruker cx off-season. Men det betyr ikke at cx'n kun brukes til pendling eller at man ikke har annen sykkel til pendling ICON_SMILE

Sitat: larsb
Derfor kreves følgende oppsett for å være innafor på sykkekrossykkel:
-Vid sort bukse. Makspris 799
-Blafrete gul jakke
-Ryggsekk som henger til venstre på ryggen
-Skotrekk der det venstre ikke dekker tåa.
-Svak rød blinklykt som lyser opp stroppen i nakken på hjelmen
-Magicshine på full blink forover
-Alt marinert i salt/sandmix

Nei, nå beskriver du den klassiske pendler, fortrinnsvis på MTB med dempegaffel yes selv om det står respekt også av denne hardføre, særnorske rasen.

Sitat: larsb
Det er f.eks ingen søte damer med blondt hår, kjole, kurv og CX.

Hvis du fjerner kjole og kurv er det faktisk en del, i hvert fall i de vestlige strøk av byen (Oslo).

Om du beholder kjole og kurv, gjelder samme argument for alle sykler unntatt de kjekke bysyklene.

Sitat: larsb
Ingen hipstere med digre briller og lange skjegg

Jo, en. På Grunerløkka. Jeg overtalte ham da han innså begrensningene i singlespeed'n sin!

Sitat: larsb
ingen som bare tok seg en tur.

Se punktet om kjole og kurv.

CX er suverent - utvider sesongen for landeveissykling, gir en suveren fartsopplevelse på røft grunnlag, og ja, kan fungere som pendlerverktøy på asfalt, selv om en gravel bike som Niner RTL eller Specialized Diverge ofte vil være et bedre, men samtidig fleksibelt alternativ på asfalt.

CX kan fungere sånn


eller sånn


og attpåtil sånn