Sitat: cerro
Styret skal vel peke på bakbremsen. i stil med instagram

Eller som Cadel Evans:

Du bruker altså to bilder av sykler med skrånende overrør som argument i en stildiskusjon? Snakk om å snuble på startstreken. ICON_WINK

Sitat: cerro
På styret på den bilen blir jo det skikkelig skummelt og hålle inne i styret for og gire/bremse med.

Jeg girer sjelden når jeg sitter i bukken. Bremsing går derimot helt fint. Og da snakker vi hard bremsing nedover slyngveier. ICON_SMILE

Sitat: Spiffhopeless
Å påtvinge horisontalt klassisk styre på nye briftere blir seende ennå styggere ut fordi hendlene ender opp nedenfor nederste punkt på styret og i tillegg øker droppet med brutalt mye.

Helt riktig. Nymotens bremsehendler er noe dritt og noen av dem ser ut som barends. Jeg er enig i at horisontalt styre er mer klassisk enn slik jeg har det nå, men det ville ødelegge funksjonen så pass mye at det ikke ville være verdt det.

Colnagoen brukes nesten utelukkende i enten 7% oppover eller 7% nedover. Oppover holder jeg på bremsehåndtakene og da ønsker jeg en flat plassering, eller så holder jeg på toppen og da spiller det ingen rolle. Nedover holder jeg i bukken og da blir det som spiff sier en ukomfortabel håndleddsvinkel med horisontal bunn i bukken, særlig for meg som er høy og positiv gorilla.