Sitat: Alpers
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: Vingleik Vaagal
Det skal være ganske varmt før man MÅ ta av seg løse ben og armer. Behold dem på til turen er over.

Starter du en tur klokka 7 om morran kan det fort være fem grader. 5 timer senere kan det gjerne være godt over 20 grader, pluss mange grader mer i sola. Da tar jeg av meg beina i hvert fall.

På en så lang tur rekker en til og med å fjerne sokken!

hadde en tilsvarende tur her forleden. 5 grader ved start - I Spania gud forby. Jeg syklet med løse knær/knevarmere. Etter kaffepausen registrerte både jeg og beina at solen varmet godt. Da var gode råd dyre siden gruppa allerede var i godt driv og jeg ville gjerne jobbe med skillet. De løse knærne ble dermed vrikket ned til rundt pedalakslingen mens jeg tråkket på i motbakke, før de ble nappet over skoene med et lett rykk i det jeg klikket ut. Fort og greit, uten å sinke gruppa.

Tilsvarende har blitt utført i TransAlp der det å stoppe for å utføre en slik manøver er utenkelig. For å si det litt eplekjekt og flåsete:
Hvis du aldri har følt behov for å ta av bein/knær underveis på en tur, har du ikke syklet langt/lenge nok. ICON_WINK
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no