Sitat: hinault
Sitat: Spartacus!
Og når noen betaler klubben penger for å ha en logo på en 40-år gammel mosjonist sin trøye kan man i det minste vise litt respekt tilbake og ha på klubbtrøya.

Hvis den 40 år gamle mosjonisten har betalt mellom kr.1.000,- og kr. 1.500,- per del ( kortbukse, langbukse, trøye, vindjakke, vest) og kanskje supplert med løse ermer, hansker og skotrekk handler det vel ikke lenger om respekt for sponsoren(e), eller ?

Tja.. Da burde denne mannen sende inn et forslag om ny klesavtale...

Neida, poenget mitt er at hvis du velger å kjøre med drakten, er det flere som vil være en del av drakta til klubben. Er klubben stor er det svært attraktivt for sponsorer. De vil mer enn gjerne få logoen sin på trøya.

Du betaler kanskje 1000-1500,- for drakt, men det kommer da mer penger fra sponsorer som ikke nødvendigvis hjelper deg, men de hjelper ungdommen i klubben din. Kommer ett selskap inn med f.eks. 20 000,- kroner til klubben, vil klubben ha 20 000,- ekstra i budsjettet. Disse pengene kan brukes til å støtte ungdom (som man absolutt bør, Trondheim-Oslo syklister har ikke behov for så stor støtte) som satser ved å gi økonomiskbidrag slik at rytterne får utviklet seg best mulig og kanskje bli en del av proffsirkuset om noen år.

Selv om DU ikke får så mye igjen av å kjøpe en litt dyr trøye, er det stor sannsynlighet for at en av de yngre i klubben får nytte av de pengene som kommer av sponsorinteresse. Så sett fra den vinkelen kan du se det som en invistering, en invistering til å få unge ryttere fra DIN klubb, ut på det norske markede og kanskje ut i verden. Du får heller se det på den måten.

Å sykle for en klubb handler også om å være stolt av det. Hvorfor ikke ta på seg bunaden hver dag? Å sykle i klubbdrakta er en fryd!

Så ja, da handler det kanskje ikke om respekt for sponsor, men respekt for ungdommen i klubben og klubben i seg selv.

Men nå er ikke jeg deg, men jeg vet at den gangen jeg blir 40 år gammel så kommer jeg alltid til å kjøre i klubbdrakta, som kanskje kan gjøre at klubben får inn mer penger fra sponsor slik at ungdommen får dratt på treningsleir, kjørt ritt i inn og utland og får god støtte til utstyr, tester, hotellopphold, medisinske timer (f.eks. fysio for forebygging og behandling av skader) og andre ting som er viktig for å bli god.