Sitat: Alpers
Sitat: Panda
Sitat: Alpers
Sitat: Panda

Å ikke bruke klubbdrakter - buks og overdel - på trening er en hån mot klubben og dennes sponsorer.

På hvilken måte synes du dette?

Det blir jo mindre eksponering for sponsorer når du sykler rundt i nøytral outfit.
Dessuten finner jeg det rart at man ikke ønsker å vise seg i klubbdrakten sin.
Er man medlem i klubb mener jeg man bør representere denne på ordentlig vis og være en god ambassadør, herunder hører å bruke klubbdrakt på trening og ritt.

Du kan snu den og si, hvorfor skal de lokale sponsorerne bidra økonomisk hvis de ingen eksponering får (untatt i ritt)?
Om alle i en klubb hadde syklet i svarte Assos klær hele tiden da er det godt muligt at de lokale sponsorer ville tenke seg om en ekstra gang før de signerer kontrakten.

Nøytrale buks kan vel gå, i og med at mange har præferanser på bukser mht. komfort, men se nå i det minste å bruke klubbdrakt overdel når dere er ute (jakke / vest).

Dette er en interessant problemstilling.

Det mange i realiteten får av klubben sin er et sted å få lisens fra. Utover det har ikke klubben noe organisert tilbud til mange av medlemmene, og jeg skjønner godt at mange heller vil kjøre i stilig tøy tegnet av en designer, heller en ett litt uheldig, reklamebombet klubbsett.

Om det er riktig eller galt må andre svare på.

Jeg velger å bruke klubbtøy på fellestrening med klubben (sykler for et lag innad i klubben). Utover dette kan jeg ikke helt se at det skal ha noe å si hva man sykler i. I klubber hvor det ikke er noe organisert tilbud skal man vel heller ikke påkreves "uniform" på hverdagslig kosetur?

Ja til drakt på organisert fellesopplegg, valgfritt utenom. Noe annet blir for sært synes jeg ICON_SMILE