Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4
Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2577609 04/10/2019 10:43
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: Alpers
Da ligger leserundersøkelsen ute på netigate, du finner den straks på forsiden av landevei.no, eller du finner den ved å trykke på DENNE LENKEN HER

Artig undersøkelse, men fortjener virkelig Orbea Terra å bli omtalt som rådyr?

Veil. kr. 15-18 tusen for alu-versjonen og 24-28 tusen for karbon-versjonen i standardoppsett med ulike nivåer av GRX. Inkl mva. Og da får man attpåtil custom fargevalg i sistnevnte gruppe.

Ikke noen sammenblanding av merker og modeller her?

Ønsker å kjøpe pent brukt sykkelkoffert. Send meg et ord på PM om du har noe yes
Re: Årets beste... [Re: Sepeda] #2577621 04/10/2019 11:25
Alpers Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Sitat: Sepeda
Da ligger leserundersøkelsen ute på netigate, du finner den straks på forsiden av landevei.no, eller du finner den ved å trykke på DENNE LENKEN HER

Artig undersøkelse, men fortjener virkelig Orbea Terra å bli omtalt som rådyr?

Veil. kr. 15-18 tusen for alu-versjonen og 24-28 tusen for karbon-versjonen i standardoppsett med ulike nivåer av GRX. Inkl mva. Og da får man attpåtil custom fargevalg i sistnevnte gruppe.

Ikke noen sammenblanding av merker og modeller her?

Takker. Er noen hengefeil fra produksjonen, som ble gjort på rekordtid. Vi retter.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2577630 04/10/2019 11:56
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Da ligger leserundersøkelsen ute på netigate, du finner den straks på forsiden av landevei.no, eller du finner den ved å trykke på DENNE LENKEN HER (...) Er noen hengefeil fra produksjonen, som ble gjort på rekordtid. Vi retter.

Hvis dere først skal flikke, kan dere eventuelt også benevne Cannondale Topstone som Cannondale Topstone Carbon (det er vel den dere tenker på?). Og hvis dere virkelig vil perfeksjonere, kan dere rette på dimensjonen av Schwalbe Ice Spiker Pro under omtale av Hard Rocx GRV. Dekket i 27.5" finnes ikke i 2.1", men derimot 2,25", og det skal altså sykkelen takle, som en av svært få blandeveissykler ICON_SMILE

Ønsker å kjøpe pent brukt sykkelkoffert. Send meg et ord på PM om du har noe yes
Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2577653 04/10/2019 15:31
Rogini Offline
Fersking
Fersking
1. Uno-X
2. Kristoffer vinner Gwent
3. Pass. Vet ikke hvem de er. Vanskelig å google uten fult navn.
4. Pass. Alle syklene ser så like ut. Dog må jeg si at jeg misliker sterk den gusjegrønne Bianchien.
5. Samme som 4
6. GRX
7. Bukkebirken. Jeg skjønner ikke poenget med å klassifiserer sykler etter formen på styret.
8. Lars Monsen
9. Pass (jeg vet ikke om noen mastersykelister)
10. Mer enn 50 prosent av koalabjørnene i verden har klamydia.
11. 1x
12. bikester.no

Re: Årets beste... [Re: knuthaug] #2580739 28/10/2019 09:48
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: knuthaug
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: sepeda

Og vent igjen... Må dere bruke begrepet Gravel under 11. Årets trend? Det er så dårlig og misvisende på så mange vis at jeg ikke engang orker å argumentere mot det enda en gang. Skjønner at det må bli forstått av de uopplyste massene, men her burde Landevei drive folkeopplysning og språkrøkt ICON_SMILE

Det er nettopp poenget - plutselig sluttet folk å si grus. Til fordel for græævel.

Dere er sikre på at dere i redaksjonen ikke har havnet i et græævel-ekkokammer da?

Du trenger ikke å lese mange tråder her på forumet før du ser at gravel-begrepet har tatt for seg. Det brukes hyppig av forumbrukere som substantiv - En Gravel - noe vi i Landevei/Terrengsykkel aldri har gjort. Vi har i noen tilfeller omtalt grussykler som gravel bikes, eller kanskje sagt å sykle gravel - altså omtalt underlaget grus som gravel, men å kalle en grussykkel kun for gravel det er en ganske ny utvikling.
Samtidig ser vi også her på forumet at mange kaller en landeveissykkel for en landevei og en terrengsykkel for en terreng. Jeg får litt vondt av begge deler, men kan fort gå i fella å omtale en landeveissykkel som en racer, uten tilhørende -sykkel.

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Årets beste... [Re: sykkeloyvind] #2580779 28/10/2019 13:27
Øyvind V Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Forumet selv sier jo også "Racere", så da må det vel være innafor? ICON_SMILE

Re: Årets beste... [Re: sykkeloyvind] #2580782 28/10/2019 13:47
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
kan fort gå i fella å omtale en landeveissykkel som en racer, uten tilhørende -sykkel.

Oi, er dette galt også, jeg bruker både racer og terrengsykkel. Får ikke lov av Sepeda å kalle de to syklene jeg har med krøllstyre og brede dekk med knaster for Grxxxx (men det synes jeg fortsatt er mest presist og gir mest mening) og har konvertert her på forumet til det jeg tror er rett, grussykkel. Noen vet hva jeg mener og for andre må jeg bruke hele setningen, altså "En sykkel med brede dekk med knaster med bukkestyre som jeg bruker på asfalt, grus, litt sti, litt oppakking og litt i KRÅSS-løyper". Terrengsykkel bruker jeg ikke for dem som har hørt om fulldemper og hardtail men for moren min, jentene mine samt en og annen nabo er terrengsykkel helt fint. Om den gynger både foran og bak, har senkepinne, lang vandring, slakk styrevinkel eller 4,8 dekk er ikke så interessant for dem...

Redigert av EmilZipp; 28/10/2019 13:52.

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X (Topstone alu på transferlista) + FATCAAD + Ripley
Re: Årets beste... [Re: sykkeloyvind] #2580787 28/10/2019 14:09
V
Velte_Petter Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
[
men kan fort gå i fella å omtale en landeveissykkel som en racer, uten tilhørende -sykkel.

Racer, i store deler av landet uttalt "ræser", har vært i bruk som kortform av racersykkel helt siden de kom for salg i forrige århundre en gang. Den gang var det alle sykler utstyrt med bukkestyre, alt annet gikk under "sykkel".

Re: Årets beste... [Re: EmilZipp] #2580794 28/10/2019 15:27
K
ket16 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: EmilZipp
har konvertert her på forumet til det jeg tror er rett, grussykkel. Noen vet hva jeg mener og for andre må jeg bruke hele setningen, altså "En sykkel med brede dekk med knaster med bukkestyre som jeg bruker på asfalt, grus, litt sti, litt oppakking og litt i KRÅSS-løyper"
Skjønner akkurat hvordan du har det. Vurderer faktisk å kjøpe meg en CX for enkelhets skyld ICON_GRIN Folk tror at blandeveissykkel er skrivefeil for landeveissykkel ICON_OOO

Ketil
Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2582253 09/11/2019 13:51
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Gratulerer, Viggo!

(sun flyer her på forumet)

notworthy

Re: Årets beste... [Re: Sepeda] #2582309 10/11/2019 11:34
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Sitat: Sepeda
Gratulerer, Viggo!

(sun flyer her på forumet)

notworthy

??? Har du sett noe resultat av kåringen?

Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2582310 10/11/2019 11:39
J
joje Online
Veteran
Veteran
J
Resultatene står i siste Landevei, mitt kom i postkassen i går.

Re: Årets beste... [Re: joje] #2582311 10/11/2019 11:41
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Får sjekke postkassen (*3)

Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2582345 10/11/2019 16:45
S
sun flyer Offline
Ringrev
Ringrev
S
Jøss, det var uventet.. Det forplikter litt i forhold til å finne et nytt prosjekt til neste år, syns jeg..

Re: Årets beste... [Re: sun flyer] #2582449 11/11/2019 10:11
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Sitat: sun flyer
Jøss, det var uventet.. Det forplikter litt i forhold til å finne et nytt prosjekt til neste år, syns jeg..

Gratulerer:-) Jeg har ikke fått bladet, men tar det for god fisk;-)
Det er vel fortjent, alle som kjenner deg vil nok være enige om at du er et eventyr:-)

Re: Årets beste... [Re: sun flyer] #2582452 11/11/2019 10:28
gare Offline
More than words
More than words

Trans-Russland eller hva det nå heter?? ICON_WINK
Mer moro å følge på Strava altså!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Årets beste... [Re: sun flyer] #2582536 11/11/2019 21:24
P
Preacher Offline
Fersking
Fersking
P

Kan jeg, som en fersking og uinvidd, spørre hva det gjelder? ICON_SMILE

Re: Årets beste... [Re: Preacher] #2582572 12/11/2019 08:31
S
sun flyer Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: Preacher

Kan jeg, som en fersking og uinvidd, spørre hva det gjelder? ICON_SMILE

Ble visstnok kåret til årets eventyrer på bakgrunn av gjennomføringen av Around Norway. Fikk faktisk en del ut av det. Mange som fulgte selv om de egentlig ikke er interessert i sykling. Les om eventet her: https://www.adventurebikeracing.com/aroundnorway/
Man kan trykke på replay på kartet, så ser man hvordan forløpet var.

Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2582831 14/11/2019 07:32
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Veldig bra den siste utgaven av landevei, kostelig den Yoga historien... og liker alltid lederen, også denne gangen. CFH, bare digger den karen :-)

Men hva var greia med Johnsen Frameworks ? Synes folk det er synd han har flyttet tilbake i garasjen eller lager han kjipe produkter ????? Jeg synes han lager flotte rammer :-) og er det en skrivefeil på proffsyklene, den med høyest søyle fra Specialized med kun 4%. Var Edvald en flopp i år eller har han slitt med å få ut potensialet i flere år med unntak av noen glimt ? I 2017 var han god og vant sammenlagt Tour des Fjords + Tour of Norway, andreplass i Tour of Britain og en etappe i TdF.
I 2018 vant han en etappe i Tour of Norway og ble nr 3 sammenlagt + nr 4 i Tour des Fjords. I 2019 vant han en etappe i Dauphinè, en etappe i Tour of Norway og nr 3 sammenlagt, dvs omtrent på nivå med 2018. Skulle gjerne sett det annerledes men hele laget hans var helt ute også i år, den supersigneringen av Michael Valgren etter seier i Amstel og Omloop i 2018 for Astana... helt hjelpeløst i år. Og det er før Cavendish er nevnt, stakkars mann....

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X (Topstone alu på transferlista) + FATCAAD + Ripley
Re: Årets beste... [Re: EmilZipp] #2582843 14/11/2019 09:04
Alpers Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
Sitat: EmilZipp
Veldig bra den siste utgaven av landevei, kostelig den Yoga historien... og liker alltid lederen, også denne gangen. CFH, bare digger den karen :-)

Men hva var greia med Johnsen Frameworks ? Synes folk det er synd han har flyttet tilbake i garasjen eller lager han kjipe produkter ????? Jeg synes han lager flotte rammer :-) og er det en skrivefeil på proffsyklene, den med høyest søyle fra Specialized med kun 4%. .

Spørsmålet som ble stilt om Johnsen handlet om årets nedtur i bransjen. Vi fikk ikke plass til å formulere det på trykk, med det som ble stående ble veldig utydelig, helt feil vil jeg si. Leserne syntes det var skikkelig kjipt at han måtte legge ned heltidsdriften.

Det er også en trykkleif ved Specialized, det skulle vært 14 prosent, ikke fire. Den feilen ble ikke fanget opp i korrekturen, ettersom korrekturleserne kun leser dokumentet, ikke tallmaterialet som er samlet inn.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Årets beste... [Re: Alpers] #2582870 14/11/2019 10:41
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Flott blad ja, og etter spørreundersøkelsen så ble jeg litt mere obs på annonsører, for jeg kunne ikke komme på noen som helst når jeg skulle svare.
Men som det også stod i teksten ang langtursyklister er det forsatt mye store prestasjoner som går under radaren.
Var faktisk jeg som tipset om Viggos tur, her må flere ta ansvar for å tipse.
Har stor forståelse for at redaksjonen ikke kan fange opp alt, og det er selvfølgelig ikke alt som er interessant for menigheten.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå