Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2573602 - 09/09/2019 11:22 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: larsdx]
perbl Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Sitat: larsdx
Jeg mener altså ikke at skjermer alltid er tull.

Jeg skjønner også at det finnes former for sykling hvor det kan ha en funksjon.

Men for min del så skjønner jeg ikke poenget med skjermer om jeg uansett skal sykle i sykkelklær. Da blir jeg jo svett og våt uansett. På eltransportsykkelen min har jeg brede skjermer og det er jeg glad for. Men den brukes på en helt annen måte enn raceren.

For min del har jeg aldri følt noe behov for skjermer hverken på asfalt eller sti, men derimot noen ganger på våt grus med mye steinsprut. Da kunne en skvettlapp foran ha vært greit.

Selv om jeg blir svett når jeg er ute og trener, er det ikke alltid jeg synes det er helt supert at noen spruter vann på meg både i ræva og trynet, særlig ikke når det er vann blanda med både grus og gjørme og det som verre er.

Svette er forøvrig noe kroppen doserer ut i passende mengder, vannspruten fra underlaget er ikke nødvendigvis styrt på samme vis.

Topp
#2582178 - 08/11/2019 18:49 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
eirikbk Offline
Ringrev

En liten oppdatering.

Har prøvd SKS Speedrocker og det fungerer fint og relativt raskt å ta av og på. Kjekt for regnværsdagene og raskt å ta av for godværsdagene. Sitter mer stabilt enn Crud Roadracer.

Har nå montert SKS Longboard fast for vintersesongen. Det måtte litt modding til, men ikke mye. Måtte bore et ekstra hull i bakskjerm, samt ta vekk det gaffelfestet som vanligvis brukes i buen på gaffelen. Hullet etter denne ble brukt til skruen som går rett opp i gaffelrøret.
Måtte grave fram et par ekstra skruer til noen festehull.
Spilene til skjermen står ganske i spenn, men det hele virker stabilt.
Skulle teste det til jobb i dag, men det ble hjemmedag med sykt barn i stedet.

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå