Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2573372 - 07/09/2019 16:56 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Sepeda]
nanonils Offline
Entusiast

Registrert: 15/06/2009
Innlegg: 371
Sted: Bergen
Takk Sepeda. Regnet med du ville komme på banen med et langt og godt innlegg. Det er felgbremsversjonen og uten integrert pinne som står først i køen ja.

Ser at Giant virker å være gode kjøp for komplette sykler med gode komponenter. Hjul, watt osv. Så det er heller ikke uaktuelt.

Hva ønsker jeg å oppnå? Vanskelig å svare på. I og med at Madonen ( som forøvrig er Pro varianten med H1 geometri ) har gjort og gjør en såpass god jobb ICON_SMILE


Redigert av nanonils (07/09/2019 17:06)
_________________________
Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/

Topp
#2573373 - 07/09/2019 17:18 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: nanonils]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Registrert: 22/11/2014
Innlegg: 8241
Sted: Oslo
Sitat: nanonils
Spesielt i denne varianten...

Ooooh. Den fargetonen har jeg ikke sett før. Lekker, lekker...

Sitat: ket16
Poenget mitt er at Madone kan oppleves like komfortabel som komfortsykkelen Synapse ICON_WINK Og i tillegg ha andre kvaliteter.

Ser poenget og er enig. Jeg opplevde også min TCR 2011 som silkemyk og deilig. Er ikke i tvil om at Madone 2012 er en topp sykkel og luksuriøs på landeveien.

Men for å sette det helt på spissen: Tenk en ukes tur med skikkelig lange dagsetapper på like mye dårlig vei, grus eller skogsveier som pen asfalt. Kanskje i regnvær. Kanskje med innslag av sludd og snø, i vår del av verden. Eller strekk med frost på veien ICON_LAUGH Da kommer skiver, større dekklaring og god vibrasjonsdemping i rammesettet virkelig til sin rett.

Så vil mange protestere og si at det har ingenting med landeveissykling å gjøre. At det er for tursykler, grussykler eller krossykler. Men nei, landeveissykling i 2019 er noe annet enn i 2012. Og ny generasjon (b)landeveissykler, som siste Synapse, er bygget for å takle allsidig og krevende bruk så vel som klassisk landeveissykling. Vi snakker ikke lenger tradisjonelle komfortsykler for ryttere med følsom rygg, for å bruke en klisjé, men spreke sykler for spreke eventyr ICON_SMILE

Topp
#2573376 - 07/09/2019 18:13 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52]
Egil52 Offline
Entusiast

Registrert: 04/07/2012
Innlegg: 244
Sted: Kristiansand
Og ansvaret for at tråden er blitt litt underlig er fullt ut min fortjeneste. En av årsakene til at jeg har vurdert Synapse som neste sykkel er at min Madone er mer på den komfortable siden enn dagens modeller. Mulig jeg tar feil her, men ta det som en forutsetning for min vurdering. Se bikeradars test av "min" sykkel her: https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/trek-madone-4-7-compact-review/
Oppfatter Cannondales SuperSix modeller som mer racinginspirerte sykler enn det jeg er på jakt etter. Å blande inn grussykler her ble helt tullete, så se bort fra det. Enig med Ketil i at Madone fortsatt er en god sykkel så jeg bruker den en stund til. Uansett skal det ikke handles ny sykkel uten en tur på veien med den først.

Topp
#2573378 - 07/09/2019 18:19 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Registrert: 22/11/2014
Innlegg: 8241
Sted: Oslo
Takk! Interessant. Jeg kjenner åpenbart ikke den tidligere Madone-serien godt nok og burde ha begrenset meg. Tenkte på de mer aggressive rittmodellene. Beklager det. Bergenske gener, for å følge opp tema i en annen tråd ICON_SMILE Bortsett fra det, synes jeg tråden er fin-fin, og du har i hvert fall absolutt ingenting å beklage!

Topp
#2573382 - 07/09/2019 18:37 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52]
Egil52 Offline
Entusiast

Registrert: 04/07/2012
Innlegg: 244
Sted: Kristiansand
Helt greit Sepeda. Skal også skjerpe meg i fremtidige innlegg og holde et litt høyere presisjonsnivå.

Topp
#2573387 - 07/09/2019 19:37 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52]
ket16 Offline
Entusiast

Registrert: 25/08/2011
Innlegg: 418
Sted: Sør i Trøndelag
Sitat: Egil52
Helt greit Sepeda. Skal også skjerpe meg i fremtidige innlegg og holde et litt høyere presisjonsnivå.
Det er jo slik takhøyde som er fint med dette forumet ICON_WINK
Sepeda: Jeg trodde også at Madone H1 var en kjempeaggressiv rittsykkel når jeg kjøpte ramma for tre år siden, for det tilsier geometrien. Så derfor har jeg blitt positivt overrasket over komforten. Men vi blir jo ikke noe yngre med årene og for å unngå alt for høyt tårn under styrefremspringet blir nok styrerøret på neste sykkel mer enn 140 mm.
_________________________
Ketil

Topp
#2573391 - 07/09/2019 20:14 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52]
joje Online
Ringrev

Registrert: 23/01/2011
Innlegg: 1173
Sted: Sandefjord
Når ble Madone endret fra all-round sykkel til aero? Jeg har tidligere hatt Madone og det var en veldig komfortabel sykkel, og jeg gikk fra en Serotta Concourse titansykkel.

Edit; det har dukket opp flere innlegg som jeg ikke hadde sett... Min erfaring var med en Madone 6.9 med H2 geometri.


Redigert av joje (07/09/2019 20:16)
Rediger grunn: Oppdatert

Topp
#2574197 - 11/09/2019 19:52 Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: joje]
chimpern Offline
Fersking

Registrert: 14/10/2015
Innlegg: 15
Synapse med 105 koster 12999 i str 54 på anton sport bogstadveien i morgen. Så hvis mulig, bruk det som forhandlingskort hos din lokale sjappe.

Tcr som er nevnt i tråden, koster i disc versjon med ultegra 16999 på gsport, satt ned 10'. 105-versjonen koster 14999 men har giant sine bremser, ikke shimano.

Ville oppgradert hjulsett på begge sykler så blir det veldig bra!


Redigert av chimpern (11/09/2019 19:56)

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå