Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2560795 - 17/06/2019 21:13 Re: Fjellet går i stykker. [Re: Tor Arne]
pedalglipp Offline
Besatt

Sted: FRXTD
Er jo strengt tatt ikke noe å ordne opp i. Greie fakta i det vi diskuterer, så får vi bare være enige om å være uenige i hva som er varsom bruk av marka slik at den ikke må tilrettelegges for å tåle bruken.

Og det får du og klubben tåle, akkurat som skiklubben må tåle at folk misliker barkinga i skauen.

Å tenke at man skal være fritatt for kritikk for at man gjør mye bra, er ingen god måte å søke forbedring på.

Topp
#2560803 - 17/06/2019 21:28 Re: Fjellet går i stykker. [Re: pedalglipp]
olehen Offline
Tørr bak øra

Sted: øyer
Prøvde å ringe ett nr , noen la på så var sikkert feil . Vi mener at du kommer med beskyldninger som er feil og du mener det er riktig , dette løser vi ikke med å skrive her . Det er mye enklere å ta en prat kanskje vi kan tilpasse oss det du mener ,eller så kan vi bli enige om å være uenige .

Topp
#2560819 - 17/06/2019 22:15 Re: Fjellet går i stykker. [Re: Tor Arne]
pedalglipp Offline
Besatt

Sted: FRXTD
Tror det er bedre at jeg kommer bortom deg. Tar det en dag det ikke så seint etter jobben.

Er jo ingenting feil i fakta at dere har arrangementer med mye oppmøte i april/mai? Eller at pre-klubbtiden var det mye høkking og greier på krakker og benker og høyballer, fellesturer på Tommystien (markas fineste bar & jordbunnsti) midt i vårtininga? Jeg prøvde jo ta det opp med dere men ble jo bare pælma ut av gruppa. Om du ikke husker.

Topp
#2560831 - 17/06/2019 22:31 Re: Fjellet går i stykker. [Re: pedalglipp]
olehen Offline
Tørr bak øra

Sted: øyer
Ja
Det hadde vært bra å tatt en prat , så kan jeg kommentere det du nevner. Jeg er å jobber i Fredrikstad neste uke så da kan vi ta en prat ,da jeg de siste årene har bodd i Hafjell . Men jeg er fortsatt aktiv i klubben , all aktivitet har jeg ikke kontroll på , men vet at det ikke er mye fellesturer i marka lenger .

Topp
#2560837 - 17/06/2019 22:51 Re: Fjellet går i stykker. [Re: Tor Arne]
TrondAM Offline
Ringrev

Sted: Nidaros
Tilrettelegging med eit par tusen trappetrinn opp fjellsider er iallefall uheldig. eEn å anna plass går det jo, men har tatt litt av nokre plassar (las ein artikkel om ei som var bekymra i Midsund fordi alle favorittstiane hadde blitt gjort om til trapper) og så leser man etterpå at folk går på sida av trappetrinna fordi det blir for monotont og at dei vurderer å utarbeide alternative traseer for å bryte opp dette.

Turistforeninga slutter å reklamere i utlandet:
https://www.adressa.no/meninger/kommentarer/2019/06/17/Presset-p%C3%A5-klima-og-norsk-natur-er-allerede-stort-nok-19279931.ece

Får frysningar av slikt som det her, enormt potensiale i å trappifisere fjella visstnok...
https://midsundingen.no/soker-milliontilskot-til-fleire-trapper/19.67

Redigert av TrondAM (17/06/2019 22:54)

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå