Side 3 av 3 < 1 2 3
Muligheter
#2561595 - 21/06/2019 20:19 Re: Er det en jurist i salen? [Re: Arne_And]
Paulus Offline
Besatt

Sted: Tromsø
Sitat: Arne_And
Da er saken løst etter litt kommunikasjon direkte med kundeservice. De var veldig interesserte i å få den gamle sykkelen, noe jeg godtok mot kompensasjon i form av bedre tilbud på den nye sykkelen. Jeg vil ikke utdype hva tilbudet ble i tilfelle produsenten ikke ønsker det, men jeg er godt fornøyd.

Det er det viktigste.

Topp
#2562792 - 27/06/2019 19:29 Re: Er det en jurist i salen? [Re: Arne_And]
tmork Offline
Lilloman

Sted: "ut i vår hage" - Lillo
Sitat: Arne_And
Da er saken løst etter litt kommunikasjon direkte med kundeservice. De var veldig interesserte i å få den gamle sykkelen, noe jeg godtok mot kompensasjon i form av bedre tilbud på den nye sykkelen. Jeg vil ikke utdype hva tilbudet ble i tilfelle produsenten ikke ønsker det, men jeg er godt fornøyd.

Flott at det ordner seg, så da er saken løst.

Allikevel, dog uten juridisk bakgrunn med med flere garantisaker fra kundeperspektiv, så tenker jeg følgende.
Livstidsgaranti på rammen gjelder jo kun rammen, så et god tilbud på en komplett sykkel er jo bra. Dog, det er jo klart at du kan kreve ny ramme - som de ikke er i stand til å levere - så da bør tilbudet være bedre enn veldig bra.

Har selv opplevd å vise til røntgenbilder av titanramme der produsent droppet alle former for krav, og leverte ut ny ramme uten å mukke.

Topp
#2562814 - 27/06/2019 21:59 Re: Er det en jurist i salen? [Re: tmork]
Arne_And Offline
More than words

Sted: Trondheim
Sitat: tmork
Dog, det er jo klart at du kan kreve ny ramme - som de ikke er i stand til å levere - så da bør tilbudet være bedre enn veldig bra.

Livstidsgarantien er formulert slik at den tar høyde for det. Dersom de ikke kan levere samme årsmodell så står det i garantien at de står fritt til å levere en annen årsmodell, og at kunden da må ta kostnaden dersom noen av komponentene ikke er kompatible med den nye rammen. I mitt tilfelle var bl.a. motoren ikke kompatibel, så vi var begge enige i at rabatt på ny sykkel var bedre enn å få en ikke-kompatibel ramme.

Topp
Side 3 av 3 < 1 2 3

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå