Side 6 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#934879 - 04/05/2010 18:59 Re: Flex RAAAPer i bøtter og spann [Re: Flex]
Flex Offline
Veteran

Sted: Trondheim
Siden temperaturen fortsatt holder seg i nærheten av null, ser det ut til at det kan bli litt mer innensørssykling. Nå har jeg montert hybridsykkelen i rulla og forsøkt meg på en av de bratteste bakkene i RLV-verdenen.

BE_MTB-Ardennes
41,6 km, 626 m stigning - maks stigning 28(!) %
Tacx ID T1956.15

Filmkvalitet: 2,5
Filmkvaliteten er ikke veldig bra. De mørke partiene er langtfra så mørke som de skal være, og det er en del fargefeil her. I tillegg er det tildels noe artifakter.

Filmflyt: 4
Det er en del klipp i filmen, men ellers er det ikke så mye å si på filmflyten.

Filmmotiv: 4
Det er fint høstvær, noe som gjør spesielt den første delen av løypa fin. Ellers er motivet helt greit; verken spesielt positivt eller negativt.

Profil: 4,5
Med noen unntak stemmer profilen stort sett bra.

Løype: 4
Det er en video, men den er delt i to. Den første halvdelen er MTB-løypa, som stort sett går langs grusvei, mens resten er en "racer-løype" langs asfalt. Begge har noe mer oppover- enn nedoverbakker, og avsluttes med en bratt bakke (28(!) prosent i MTB-løypa, og 12-13 prosent i den andre). Jevnt over en grei løype, men noe kort.

Snitt: 3,8
Dette er nok ikke en "ordentlig" MTB-løype, siden man her kun sykler på grusveger (og litt asfalt), men denne RLV'en fungerer mye bedre enn den andre MTB-RLV'en. Jevnt over en god RLV, hvis man ser bort fra noe dårlig videokvalitet og noe kort løype. Det virker også noe unaturlig når man sykler opp / ned bakken på 28%.

Topp
#1035311 - 23/09/2010 12:00 Re: Flex RAAAPer i bøtter og spann [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

dette er tiden for å BUMPE

Topp
#1058023 - 26/10/2010 19:34 NO_Lindesnes [Re: progres]
progres Offline
Besatt

NO_Lindesnes
Jeg fikk tilsendt et par never fulle med nye norske RLV'er for litt siden til gjennomsyn. Og la det like godt være sagt nok en gang - at aldri, aldri mer skal det anskaffes noen ny "utenlandsk" RLV til mitt hus. For hva skal vi med det når Flex dunger opp en hel bukett med nye norske perler. For meg blir dette en uslåelig flott måte å kombinere trening/ mosjonering med det å bli mere kjent i eget land.
Ut av denne stabelen hentet jeg i kveld NO_lindesnes.
En 30.8 km lang løype som innbyr til en snau times hyggelig sykling i et lett undulerende landskap hvor det gjelder å ikke svi kruttet for tidlig. Ca 1 mil før målgang kommer nemlig morderbakken, og da gjelder det å ha litt saft i reserve.
Før vi kommer sålangt har vi vært i fjæra og snudd på selveste Lindesnes. Filmatisk liker jeg løypa best når den går i strandsonen , men sykkelteknisk er den kanskje på sitt beste når vi er litt mere inne i landskapet med skogkledde åser. Det er ikke et eneste klkipp, opptaket er gjort i tilnærmet sykkelhastighet og det hele virker veldig naturlig. Jeg fikkk de siste hundre metrene noe kompresjonsartefakter på skjermen min , men det kan være pc'n som er underspecet ?.
Når Flex lager høydeprofiler så blir det perfekt - ikke "på høyde med" men bedre enn profesjonelle produkter fra Tacx. Bedre enn - hører dere! I denne løypa må man virkelig være på hugget med giringa for alt stemmer så til de grader med terrengskiftene. Mens andre kan nøye seg med en oppløsning på 30-50 meter på profilene så tror jeg Flex er nede på 5 meters segmenter - eller kanskje enda kortere ? - meget, meget bra. Og hvordan noen gidder å sitte å finjustere så til de grader det er meg nesten ubegripelig - og avstedkommer stor respekt fra min side. Jeg regner med at de neste RLV'ene fra hans hand vil holde samme suverent høye nivå på pgmf-kvaliteten og det blir vel derfor knapt noen grunn til å kommentere de på annet vs enn det som er gjort i dag.
RAAAP score ? Aldri fra min hand., Heller ikke denne gangen. Men jeg kan kort konstatere at dette er den beste norske pgmfprofilen som jeg har vært borte i - etter min mening.

Redigert av progres (26/10/2010 19:55)

Topp
#1058038 - 26/10/2010 19:56 Re: NO_Lindesnes [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

Hyggelig at den falt i smak ICON_SMILE Jepp, det har vært jobbet veldig mye med profilen, den er bygget opp 100% manuelt "fra bunnen av" og så korrigert mot GPS-loggen i etterkant. Etter min mening skulle dette gi en veldig naturlig profil, og det er bra at det ikke bare er meg som mener dette. Oppløsningen er normalt på 1/2 sekund (~ 5 meter), og helt nede i 1 bilde (~ 50 cm) i de bråeste overgangene. Det burde holde, tror jeg. "Prosenten" i Tacx-programvaren oppdateres bare ca. hvert sekund, så det ser mye mer grovoppløst ut enn det virkelig er.

Artefaktene på slutten skyldes problemer ved overføring fra kamera til PC, noe jeg ikke oppdaget før jeg hadde levert tilbake kameraet til Nick. Dette dukker opp i et par andre RLV'er også, men er forhåpentligvis ikke så veldig irriterende.

Til info for dere andre, så dukker det altså etter hvert opp et knippe RLV'er fra min side (hovedsakelig fra Trondheim-området, men også noen fra Vestlandet, Sørlandet og en fra Danmark). Målet mitt er at de skal ha en profil som er bedre enn alle andre RLV'er (med forbehold om at jeg ikke har syklet alle RLV'er som fins). Dessverre (for dere) kommer jeg nok til å ta meg litt betalt for en del av disse (men noen kommer til å være gratis). Det er mye jobb med å lage en god RLV....

Topp
#1058827 - 27/10/2010 20:23 NO_Aardalrundt [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

NO_Aardalrundt

Det starter i outer space før vi google_earther oss ned til Hjelmeland, plasserer oss i cockpit og gis noen grunndata om RLV'n sin før det bærer i vei på denne 58,3 km lange løypa. RLV'en er mao laget med utgangspunkt i Hans Einars "private treningsløype" og vi får presentert et flott ryfylkelandskap. Ikke bare det - men karen har tilogmed plassert en extra fisheyeoptikk på hø. side av kjøretøyet, og aktiverer dette "sidespeilet" når det er noe exktra han vil vise oss. Elegant, - progres likes this. En flott måte å presentere landskapet man er glad i!
Opptaket er gjort i en enest lang, sammenhengende sekvens. Ingen klipp. Lyset er behagelig og farten virker naturlig. Pgmf en er ikke så "tettpå" slik som vi nå tydeligvis må lære oss fra Flex's nye RLV'er, men det holderlikevel i massevis for meg. Det er dessuten slik at denne løypa er lagt på langt bedre veier enn f.eks NO_lindesnes og stiller slikt sett langt mindre krav til petimeterskifter på hellningsprosenten.
Landskapet veksler, man passeer en fin (lakse?)elv , flott bebyggelse og alt i alt stadig noe å se på. I et par omganger faller det noen regndråper på optikken men dette går bort og skjemmer ikke - ett innsekt blir dog hengende fra 11.7 og inn men er ikke til sjenanse det heller. Opptaket er gjort i 1280x720p og holder god kvalitet hele veien.
Det er i sannhet et par bakker der, og særlig siste langbakke før hjemkomsten er lang, dryg og etterhvert litt monoton. Jeg klarer ikke å holde mer enn 12-14 kmt i disse 7% stigningene og kikker meg stadig etter escapemuligheter ( les unnskyldninger for å stoppe :)* ) Men ok- man kommer da opp etterhvert. Omtrent ved 11.7 er det et intermesso som utvikler seg - se selv foilkens. En pinlig , ynkelig bilist lar seg hisse opp av at det ikke går fort nok. Stakkars Hans Einar - det skal ikke være lett å lage RLV'er. Men denne kan du være særs fornøyd med etter min smak !
Jeg brukte drøye 2 timer på rundturen, litt langt for en ettermiddagsøkt. Men som helgetur ... perfekt!

Redigert av progres (27/10/2010 20:24)

Topp
#1059613 - 28/10/2010 19:57 NO_Byneset [Re: progres]
progres Offline
Besatt

No_Byneset

Denne RLV'n fra Flex er 29.9 km og tar oss med til Byneset som utgjør den vestligste delen av Trondheim kommune og ligger på en halvøy i Trondheimsfjorden. Løypa er nokså flat og løper gjennom et jordbruksområde avbrutt av en del korte bakker. Disse bakkene har opp til 9,8-9.9% stigning på det meste men er korte og slik sett medgjørlige. Men 5 km før mål er det slutt på leken for her starter en tøff og lang stigning ( over 20% på det meste). Den er ikke grei Flex - hvordan i all verden kunne du ? ICON_SMILE
Løypa er tatt i en sammenhengende sekvens, lyset er behagelig, farten med realistisk sykkeltempo ( unntatt nevnte dreperbakke for min del). Profilen er perfekt .
Mitt halvt bedervede legeme omsatte en del oksygen til muskelutløst bevegelseskinetikk / effekt (snitt 200w , peak 660) på pedalene i en times tid på denne trivelige løypa.
Så gode som disse hjemmesnekra RLV'ene er blitt kjennes det litt sært å skulle poeng_gi dem. Jeg mener , - teknisk , profilmessig etc er de perfekte. Det blir for meg snarere et spørsmål om hvilket landskap man liker å sykle i, hvordan man vil ha det rundt seg når man koser seg på rulla. Jeg likte de stadige vekslingene på NO_lindesnes veldig godt og holder derfor den fremfor NO_Byrunden. Men jeg er også sikker på at mange trøndere vil si ai ai -nå kan vi endelig sykle her hjemme. Hver sin smak.
En annen sak i den forbindelse: distribusjonsformatet tilsier relativt hard komprimering noe som fører til at bildene kan tendere til å bli noe softe og kontrastfattige. Kanskje er det en ide å tiby disse filene i et mer høyoppløst format - til de som måtte være interessert i å få full glede av opptakenes originale kvalitet?

Topp
#1059657 - 28/10/2010 20:59 Re: NO_Byneset [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

NO_Byneset lider nok litt av å være min aller første ordentlige RLV (etter Bergensbanen), og er nok mest å regne som en test-RLV. Den videoen du fikk var komprimert med 3500 kbps, mens alt annet av videoer fra meg (inkludert den nye versjonen av Byneset-videoen) er komprimert med 6000 kbps og er dermed en god del bedre (og større).

Bakken mot slutten er litt hard, ja ICON_SMILE Det er den aller bratteste bakken i mine RLV'er. Da jeg og en kompis tilfeldigvis havnet borti den første gang for en del år siden, ble vi bare stående og flire i bunnen av bakken før vi la inn laveste gir og syklet opp.

Topp
#1059735 - 28/10/2010 22:27 Re: NO_Byneset [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

Jeg ser det er en del syklister rundt om i Byneset_løypa. Kan hende noen av forumdeltakerne vil kjenne seg igjen ?

Topp
#1059846 - 29/10/2010 08:16 Re: NO_Byneset [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

Ikke utenkelig, selv om jeg tror at de fleste (meg inkludert) sykler mest den "indre" løypa. De andre RLV'ene fra området i / rundt Trondheim burde også by på mange kjente strekninger for syklister med bart, men siden de stort sett er tatt opp på tidspunkter med lite trafikk, er det også dessverre lite syklister å se.

Topp
#1060278 - 29/10/2010 20:57 Re: NO_Byneset [Re: Flex]
Hans Einar Offline
Medlem

Sted: Hjelmeland, Ryfylke
Takk for fine ord om NO_Aardalrundt. Det er en "hverdagsrlv" tatt opp en kveldstund. Ville ha mulighet til å sykle denne turen i vinter.

Redigert av Hans Einar (29/10/2010 21:04)

Topp
#1060283 - 29/10/2010 21:05 Re: NO_Byneset [Re: Hans Einar]
bza Offline
Entusiast

Hvor finner man NO_Aardalrundt, NO_Lindesnes og NO_Byneset?

Topp
#1060284 - 29/10/2010 21:10 Re: NO_Byneset [Re: bza]
Hans Einar Offline
Medlem

Ja det kan du si bza. Dem er nokså ferske kan du si. Jeg kommer til å legge mine på http://rlv.pcanywhere.net/ Der kan andre og legge sine om de ønsker. Du kan teste NO_Gullingen på denne siden. Som førstemann, om du vil ICON_WINK

Topp
#1060311 - 29/10/2010 21:55 Re: NO_Byneset [Re: Hans Einar]
bza Offline
Entusiast

Konge. Norske RLVer er uten tvil hevet over enhver annen RLV-produksjon. Gleder meg til å prøve de nye videoene.

Topp
#1060372 - 30/10/2010 00:23 Re: NO_Byneset [Re: bza]
Flex Offline
Veteran

Jeg regner med å ha klar mine første RLV'er (inkl NO_Byneset og NO_Lindesnes) i løpet av 1 - 2 uker. Progres tester noen testversjoner; de ferdige versjonene vil få bedre video og annet småtteri (stedsnavn etc.)

Topp
#1060646 - 30/10/2010 18:30 No_Lindås [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

No_Lindås
Løypa går 50.9 km gjennom naturskjønne omgivelser i Lindås Kommune et stykke nord for Bergen. Den er i hovedsak lagt til kuperte og svingete småveier og hvor mange høydemeter som unnagjøres vet jeg ikke -men kan ikke være så rent få!
Det er filmet i godt lys, fine fager, mindre fjell enn jeg ville trodd for en vestlandskommune - men bakker er det nok av som allerede nevnt. Profilen er perfekt.
Veien er i store deler smal, nærmest som asfaltlagt, en-felts skogsvei, og selv om dette sjarmerer så er det samtidig et problem for denne RLV'n fordi det blir relativt mange stopp for møtende trafikk /innkjøring i kryss. Noe av dette er klippet bort - noe ikke. Jeg synes alle skulle klippes bort. Jeg trives best i denne løypa når vi er nede langs strandkanten med sjøhus & båter & div.
No_Lindås gir deg et par timers trivelig sykling i godværet på vestlandet.
NO_Lindesnes topper fortsatt min lokale ranking

Redigert av progres (30/10/2010 18:52)

Topp
#1060667 - 30/10/2010 19:17 Re: No_Lindås [Re: progres]
progres Offline
Besatt

OBS OBS OBS
Jeg må presisere at jeg kommenterer RLV'er som FLex ikke harsluppet public enda , og det kan godt tenkes at jeg ikke har vært gjennom den "endelige versjonen".

Så folkens - anse mine betraktninger kun som en liten "sneak prewiev" -ikke mer enn som så

Redigert av progres (30/10/2010 19:17)

Topp
#1063995 - 04/11/2010 20:39 Re: No_Trondheim [Re: progres]
progres Offline
Besatt

Jeg liker økter på omtrent 1 times sykling og i løpet av denne timen kom jeg meg temmelig nøyaktig 29 km avgårde i denne 50.8 km lange RLV'n fra Trondheim. Jeg har syklet den med den aller siste profilen mottat fra Flex for kun et par dager siden - og antakelig den som vil gjelde ved endelig release ?
Men som man forstår: jeg har ikke syklet hele løypa enda, men velger likevel å dele min forståelse av denne RLV'n mens inntrykket fortsatt er ferskt. Så derfor: obs alle mulige forbehold.

Min kunnskap om Trondheim som by begrenser seg til noen hoteller + puber i sentrum + KITH - bare så det er sagt. Jeg ble litt overrasket fordi i de 29 første kilometrene har vi vært mindre inne i byen enn navnet på RLV'n skulle tilsi. Riktignok starter vi i en gammel bydel med brosteinsbelegning (Bakklandet ?) før vi tar fatt på en mer el mindre sammenhengende stigning drøye 5 km. Da havner vi til slutt ut av bykjernen og beveger oss litt i utkanten / drabantbyområdene. Man passerer asko, aute(?), maxbo, man sykler under ei stor bro: løypa er relativt rask men har også stigninger på opptil 11,8% på det meste.
Jeg lurer på om der var et lite klipp ved 16.6 km - det var i såfall lynkjapt og uten betydning. Ellers så undrer jeg om ikke denne videoen er tatt opp tidlig en søndag morgen fordi jeg har kun sett presten + et par andre på kjøring. Mao: ingen forstyrrende avbrudd så langt.
Sommeren 2010 har dessførruten vært en pest og en plage for folket som bedriver RLV produksjon - for jammen er det ikke en regndråpe eller to på denne rlv'n også. Stakkars Flex - så frustrerende!
Men saken er uansett den at Flex nå denger på bordet en RLV som enhver rulle_tronjæmmer bør ha. Profilen er fantastisk - det er så naturtro at det er bare å gi seg ende over. For min egen del så slår jeg i perioder - kun for morsomhets skyld - av all treningsinfo i displayet og tråkker til så gørra driver, girer og koser meg bare verre! Simuleringen stemmer utrolig bra.
Jeg gleder meg til å ta fatt på de siste 2 milene men det kan drøye noen dager før jeg får anledning , derfor blir det slik det blir med denne foreløpige meldingen fra meg .. og folket får ha meg unnskylt inntil videre.
Trøndere - gled eder , dere har en fin hjemmeRLV i vente!

Topp
#1064675 - 05/11/2010 20:04 Re: No_Trondheim [Re: progres]
progres Offline
Besatt

da ble det likevel tid til litt sykling i dag.
Startet der jeg slapp i går , dvs med 19.7 gjenstående km.
Siden i går har jeg installert rlv-infobox-listen for denne løypa men fikk av en eller annen besynderlig grunn ikke aktivert denne
Innledningsvis har man en kort men rask unnakjøring før man starter på en lang og seig mote som varer helt frem til 10 km gjenstår. Er dette opp fra Ila til Skistua? Jeg hadde studert profilen på forhand og vurdert den lange bakken og derfor satt av en times sykling til dagens sykling. Men bakken var ikke så ille den - jevnt drag i 5-7% stigning med et par korte avhold.
Van Morrison på øret med "whats wrong with this picture" - o salige lykke - fant intet galt med bildet og nådde toppen i fin form.
Derfra - dvs fra 10 km dundres det nedover en lang lang laaang unnabakke og man skimter til slutt bykjernen og domen (?), man aner fred og ingen fare men så er bakholdsangrept plutselig der. I et tilsynelatende sedat og besteborgelig strøk- av alle steder - en sinnsyk motbakke på 14-16 % ( Steinbakken ?)
Det er sikkert en plan med den bakken der til senere RLVbruk - don't count me in.
49 minutter på rulla og progres i mål- altså totalt 1t og 49 trivelige minutter i en tronheimnær løype med perfekt profil og hvor det eneste man kunne ønske seg var litt bedre vær.
Jeg holder fortsatt No_Lindesnes som den beste til nå med sine stadige vekslinger og behov for "på hugget giringer".

Men nå må jeg vel snart ta i vei med en av de lengre rlvene flex snart leverer.

Topp
#1064836 - 06/11/2010 00:11 Re: No_Trondheim [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

Neida, Ila-Skistua er ikke spesielt bratt, men man sykler ofte denne i konkurransemodus, enten mot andre eller mot seg selv, og da hender det nok at man kan brenne litt mye krutt i starten, da man fort glemmer at det blir brattere og brattere. Men Steinberget er nok et lite overrakelsesmoment, kan jeg tenke meg ICON_SMILE

Merkelig at infoboksene ikke fungerer hos deg. Funker som bare det her.

Topp
#1066252 - 08/11/2010 18:32 Re: No_Klæbu [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

Flex har ferdigdefinert noen legs i denne rlv'n . Jeg valgte de første 34.4 km fra start -> Tanem, altså ca 1/2 løypa som er drøyt 7 mil lang og går i et småkupert jord- og skogbruksområde i trøndelag. Underlaget skifter fra nylagt asfalt til gode grusveier. Sålangt er opptaket gjort i en sammenhengende sekvens , men like før målgang på Tanem er det et klipp som ser ut til å være et resultat av et påkommet regnvær. Utover dette veksler lysforholdene noe , tidvis riktig så trivelig med sol og gode farger. Løypa er rask , en lang mote etter Svean bru (?) som det også opplyses om i infoboksen som popper opp. Når man først har disse infoboksene tilgjengelig så gjør det for min del ikke noe om man bruker disse mer aktivt - f.eks opplyser om hvor langt det er igjen til toppen av bakken ( summit 400m , summit 300 m osv).
Innledningsvis er det et par omganger der kaMERAet defokuserer og Flex får trekk for at han ikke kjører kamera i manuell modus og fokus = uendelig ICON_SMILE
Det er egentlig unødvendig å si det - men likevel , profilen er perfekt. Jeg hadde Santana's "supernatural" gående i bakgrunnen under syklinga. Nei - slo det meg - detter er ikke supernatural - this is as real as it gets!
Gleder meg til fortsettelsen.

Topp
#1067095 - 09/11/2010 18:40 Re: No_Gullingen [Re: progres]
progres Offline
Besatt

NO_Gullingen
Turen som starter i lavlandet og opp gjennom bjørkeskogbeltet ser utrolig vakker ut slik den er filmet i godt lys med nydelige høstfarger og akkurat flott sykkeltempo. Meg det hjelper ikke - jeg skyr slike bakker som pesten og starter derfor oppe på platået etter at 550 høydemeter er unnagjort. Men jeg har kikket igjennom - og som sagt det er en visuell nytelse men sykkelmessig selvpinsle som progres idag galant hopper over.
Jeg har derfor altså kortet noe inn på utfordringen som i utgangspunktet er drøye 4 mil lang og hvor du må levere 1530 klatremeter. Sagt på en annen måte - løypa er tøff og krevende. Men også utrolig givende for dette er en praktfull RLV som presenterer Norge på sitt aller beste. Et utrolig landskap med åpne vyer , dype daler og store innsjøer - steintøft , også i billedlig forstand. Mt ventoux, lombardy, mallorca go home - this is NORWAY . 1,4 km før målgang får man endog se noen fjellryper som letter ut til venstre i billedkanten. Opptaket er i HD 25p og holder profesjonell standard. Det er også en del motlysopptak underveis uten at det i det hele ser ut til å affisere billedkvaliteten. Vi havner etterhvert over på grusvei i de siste tøffe motene men både her og tidligere i opptaket er bildet dønn stabilt. Profilen er god
Hans Einar skal også ha æren for å slå på sidespeilet i perioder underveis. Det gir RLV'n en ekstra dimensjon som jeg setter pris på. THANK YOU. jeg har fått en ny favorittRLV - og denne skal jeg sykle mange ganger til! ( forresten HE - de 4hjulsmotorsyklene - var det de som ble brukt ifbm opptaket? . Så trangt ut et par steder der for en bil ja!)

NO_gullingen ligger klar til nedlasting for alle og enhver på rlv.pcanywhere.net - og det tilogmed gratis

Redigert av progres (09/11/2010 18:43)

Topp
#1069958 - 14/11/2010 15:59 Re: No_Klæbu ctd [Re: progres]
progres Offline
Besatt

Sitat: progres
Flex har ferdigdefinert noen legs i denne rlv'n . Jeg valgte de første 34.4 km fra start -> Tanem, altså ca 1/2 løypa som er drøyt 7 mil lang og går i et småkupert jord- og skogbruksområde i trøndelag. Underlaget skifter fra nylagt asfalt til gode grusveier. Sålangt er opptaket gjort i en sammenhengende sekvens , men like før målgang på Tanem er det et klipp som ser ut til å være et resultat av et påkommet regnvær. Utover dette veksler lysforholdene noe , tidvis riktig så trivelig med sol og gode farger. Løypa er rask , en lang mote etter Svean bru (?) som det også opplyses om i infoboksen som popper opp. Når man først har disse infoboksene tilgjengelig så gjør det for min del ikke noe om man bruker disse mer aktivt - f.eks opplyser om hvor langt det er igjen til toppen av bakken ( summit 400m , summit 300 m osv).
Innledningsvis er det et par omganger der kaMERAet defokuserer og Flex får trekk for at han ikke kjører kamera i manuell modus og fokus = uendelig ICON_SMILE
Det er egentlig unødvendig å si det - men likevel , profilen er perfekt. Jeg hadde Santana's "supernatural" gående i bakgrunnen under syklinga. Nei - slo det meg - detter er ikke supernatural - this is as real as it gets!
Gleder meg til fortsettelsen.

Fortsettelsen er nå unnagjort, og jeg sitter stadig tilbake med samme inntrykket av en perfekt profil i en løype der været fortsatt veksler .
Flex tar oss med på en tur med alt fra god asfalt_hovedvei til like gode grusveier i bushen. Et par riktig så tøffe stigninger er der, men de er godt merket med infoboksene som dukker opp.
For trøndere må dette være en fin "hjemmeløype". Været kan man ikke gjøre noe med og uansett har man her en løype som gir drøyt et par timers trening i en profil som totalt sett må sies å være rimelig krevende etter min smak og form.
Veldig bra.
Nå har jeg ikke sjekket hvordan det ligger an med denne rlv'n men Flex haR en side hvorfra han distribuerer sine rlv'er www.norlv.com

Topp
#1070821 - 15/11/2010 21:13 www.norlv.com [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

www.norlv.com er nå oppe og går. Mer info her

Topp
#1082359 - 07/12/2010 23:26 Re: www.norlv.com [Re: Flex]
Flex Offline
Veteran

Første RAAAP fra meg på en god stund. I mellomtiden har jeg stort sett testkjørt mine egne RLV'er opp og i mente. Ikke sikkert at karakterene nå korrelerer med karakterene fra tidligere (spesielt i forbindelse med profilvurderingen), men jeg skal forsøke...

NO_Song-Aardal
30,8 km, 742 m stigning - maks stigning ca. 13 %
Gratis-RLV laget av Hans Einar
http://rlv.pcanywhere.net/index.php/component/content/article/1-rlver/20-nosong-aardal

Filmkvalitet: 5,5
Filmkvaliteten er generelt meget bra. Sannsynligvis det beste jeg har sett på noen RLV ever, rett og slett. Nå er det lenge siden jeg har syklet Gimsøy, men jeg tror at denne tar videokvaliteten ennå et steg videre.

Lyset på denne videoen er helt spesielt. Den er tatt opp ikke lenge før sola går ned (tror jeg. Eller står den opp?), så lyset er meget spesielt. Spesielt de første kilometrene er magisk i så måte.

"Sidevinduet" (sidekamera som man får se innimellom) fungerer veldig bra. Det bidrar til å vise utsikt som man ellers ikke ville ha sett.

Filmflyt: 5,5
Ingen klipp (såvidt jeg kan se). Hastigheten er veldig sykkelnær, så videoen har ikke antydning til lav framerate selv i de bratteste bakker. Jeg opplever noen ganger at videoen hopper fremover (på grunn av treg PC) i forbindelse med veikryss, men dette skjer ikke ofte.

Filmmotiv: 5
Været er fint; ikke en sky på himmelen, og lyset er som sagt veldig spesielt her. Langskapet er fint, men ikke ultraspektakulært. Det er helt klart finest i starten, og når man kommer ut på vei med gulstripe mot slutten, blir det ganske "ordinært". Men alt i alt, veldig fin løype.

Profil: 3,5
Sånn generelt fungerer profilen fint (den stemmer stort sett brukbart, og ligger ikke foran eller bak videoen), men jeg synes den er for "utjevnet", slik at "lokale", små bakker ikke blir tatt med i profilen (de blir ofte "jevnet over"). Nå er vel kanskje dette ganske vanlig på RLV'er; det kan hende at jeg har blitt litt for godt vant etter å ha syklet *host* noen RLV'er *kremt* ganske mye. I tillegg bommer profilen noen steder (spesielt mot toppen av den lange bakken), men som sagt er den ikke dårlig på noe måte.

Jeg er usikker på hva jeg ville gitt denne profilen i fjor vinter, men tror jeg ville landet på ca. den samme karakteren da også.

Løype: 4
Løypa er fin og urfordrende. En lang motbakke og så ned igjen, og en liten bakke på slutten. Litt hardt å starte rett på motbakken, men jeg ser at man ikke har noe valg her.

Snitt: 4,7
Et snitt på 4,7 gir det høyeste snittet fra meg så langt. Og dette ER en god RLV. Videoen, landskapet og lyset er meget bra, men profilen henger ikke alltid med. Men mulig at jeg er litt streng her...?

Topp
#1083987 - 11/12/2010 23:24 Re: NO_Aardalrundt [Re: progres]
ruteress Offline
Tørr bak øra

Sted: Stavanger
Sitat: progres
NO_Aardalrundt

Men som helgetur ... perfekt!

Tok deg på ordet og kjørte denne i dag.
Fin tur, i delvis kjent terreng. Jeg sykler disse veiene fra Stavanger/Tau til Hjelmeland, på min vei videre inn til hytta i Ryfylke (Jelsa) 3 - 4 ganger i året. Denne RLVén hadde et par nye avstikkere jeg ikke har prøvd tidligere. Kjekt å se hva som skjulte seg på de stikkveiene. Bakkene opp etter Årdal er lange og bratte, jeg innbiller meg at stigningsprosenten varierer noe mer i virkligheten enn på denne, men det kan godt være at det bare er psykisk letter å sykle i friluft.
Skal bli spennende å sammenligne tider med det jeg har gjort tidligere.
Takk for godt arbeid, jeg skal gjenta denne flere ganger i vinter.

Topp
#1088692 - 25/12/2010 18:06 Re: NO_Aardalrundt [Re: ruteress]
Hans Einar Offline
Medlem

RAAAP av NO_Vadla her

Topp
#1088845 - 26/12/2010 08:14 Re: NO_Aardalrundt [Re: Hans Einar]
ruteress Offline
Tørr bak øra

I NO_Vadla RLVn er det en GPX fil i tillegg til de 3 normale, (rlv, pgmf og avi). I hvilken folder legges GPX fila?

Topp
#1088857 - 26/12/2010 10:27 Re: NO_Aardalrundt [Re: ruteress]
Hans Einar Offline
Medlem

Har merket det litt bedre nå. gpx er for andre systemer. I tacx skal ikke denne brukes.

Topp
#1088866 - 26/12/2010 11:32 Re: NO_Aardalrundt [Re: Hans Einar]
ruteress Offline
Tørr bak øra

Ok, takk for det. Fin side du har laget forøvrig.

Topp
#1105109 - 30/01/2011 20:29 Re: NO_Aardalrundt [Re: ruteress]
Flex Offline
Veteran

I går kveld hadde samboeren planlagt å se Grand Prix, så jeg fant ut at jeg kunne bruke kvelden på å kjøre gjennom et par RLV'er jeg lenge har tenkt å teste: Progres' Rekvik som "oppvarming" og så Hans Einars NO_Gullingen. Som sagt, så gjort.

Rekvik
36,9(?) km, 500-600(?) m stigning - maks stigning ? %
Til nedlasting på www.rullesykling.com

Filmkvalitet: 4
Det viste seg at videofila jeg har brukt, har vært en "pre-production" versjon som har vært mye mer komprimert enn den ferdige versjonen (under halvparten i størrelse). Jeg syntes det var litt merkelig at man hadde brukt et kamera til ... eh ... 5000 kr for så å komprimere i stykker videoen etterpå. Men dette gjelder tydeligvis ikke den ferdige versjonen. Ellers er kvaliteten god, men fargene er ganske nøytrale og ikke like gode og spennende som Hans Einar får til. At det er overskyet vær hjelper nok heller ikke. Men det er ellers ingenting å klage på. Noe risting i bildet (spesielt på grusveien). En liten deshaking hadde nok gjort seg.

Filmflyt: 5
Ingen klipp, og god hastighet på filminga. Et par hopp på slutten nedover svingene pga treg PC, men ellers ingenting å bemerke.

Filmmotiv: 4,5
Veldig fint landskap, med høye fjell i bakgrunnen (ikke ulikt Gimsøy). Forgrunnen kan kanskje bli litt lite spennende til tider, men det er absolutt ikke ille. Overskyet vær trekker også litt ned, men absolutt ingen dårlig RLV.

Profil: 5
Det begynner å bli vanskelig for meg å gi karakter på profil. Jeg var ganske nøye på profilen før, men etter at jeg har begynt å lage RLV'er selv, blir jeg mye mer oppmerksom på det. Jeg ser hele tiden ting som JEG ville utbedret, men profilen er absolutt ikke ille. Kortere segmenter enn 30 meter, så tror jeg vi stort sett hadde vært i mål. Profilen er litt for tidlig fra 21 til 30 km, men det er pirking. Så i forhold til det meste annet er denne mye bedre. Så det blir en god 5'er.

Løype: 4,5
Jeg synes at løypa fungerer bra. Fin blanding av flat løype og bakker. Passer fint med en stigning midt på og en på slutten.

Snitt: 4,6
Absolutt en brukbar RLV, med ingen svakheter, såvidt jeg kan se. Men den hadde blitt enda bedre med gdt vær (men slikt er ikke alltid like enkelt å få til, har jeg erfart...)

Topp
Side 6 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå