Side 4 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#662596 - 11/01/2009 00:01 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Knall i padden.
Vet ikkje hvorfor men føles gøyere å sykle på hjemmelagde rlv.

Topp
#664637 - 14/01/2009 21:39 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
Kurtern Offline
Avhengig

Sted: Vesterålen/Skatval
Lastet ned Gildetun for noen dager siden og hadde restitusjon/rolig langkjøring idag hvor jeg ikke "hærte" meg ut på ski.

Syklet Gildetun som er en kjempeflott løype. Ergomo og Tacx Fortius var nykalibrerte og kjørte med 100 i scalefaktor. Faktisk viste Tacx og Ergomo begge 229 i snittwatt, og det er imponerende likt.

Brukte 1 t 3 min i rolig tempo.21 minutter opp den lange bakken.

En morsom detalj var at jeg faktisk kjente jeg ble provosert av et gedigent vogtntog som suste rett forbi meg. Nesten så jeg kjente dragsuget og det var såvidt ikke knyttneven kom opp.

Litt forstyrrende med de regndråpene, men når jeg tenker etter er det vel skjelden jeg er ute uten at brillene er kokset igjen.

Vet ikke hvor fort jeg kunne syklet denne løypa. Idag var snittwatt 229, Normalisert watt på 253 og snittpuls 129 ( 65% ).

Vil tippe ca. 52-55 min skulle gå greit på en god dag. Hvis den skulle inngå som en etappe i rulletour et senere år, tror jeg kanskje den biten på ca. 27 km er mest aktuell.

Og JA, produser gjerne fler. Dere er veldig flinke med dette.

Alt for mange sykler og alt for få timer

Topp
#664692 - 14/01/2009 23:06 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Kurtern]
progres Offline
Besatt

1:03 høres mer riktig ut ja.
og jeg stusset litt på det med Dan og 1:18. Han er mye yngre, mye bedre trent, mye lettere. Jeg klokker inn på rundt 1:08 - 1:10 ETTER REL ROLIG KJØRING. Og selv om jeg er mye kjekkere enn Dan så lurer jeg om han bare er snill og sykler med SS'n sin?

Men hør en gang til : skal vi ikke kjøpe oss multiplayerfunksjonen og sykle litt "real" sammen / mot hverandre ?? Jeg forstår at det er mulig også i disse rlv'ene.

Redigert av progres (14/01/2009 23:10)

Topp
#664701 - 14/01/2009 23:15 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

Jeg er med. Pek på det som trengs ( løst styre evt også?) og vis vei på hvordan dette gjøres så stiller jeg opp.
var det 49€/år? Vet noen hvordan stabiliteten er.

Topp
#664714 - 14/01/2009 23:31 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
Kurtern Offline
Avhengig

Sted: Vesterålen/Skatval
Det er vel bare å bestille abonnement hos tacx, koble oss på en server og avtale tidspunkt. Sånn i grove trekk tror jeg det funker slik.

Skal ligge ei blekke på forumet hos tacx. 49&#8364; skal jeg nok klare.

Alt for mange sykler og alt for få timer

Topp
#664724 - 14/01/2009 23:47 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: progres
1:03 høres mer riktig ut ja.
og jeg stusset litt på det med Dan og 1:18.

Husk at det var med et avbrudd og at jeg ikke er sikker på at jeg klarte å finne riktig sted å begynne andre del. I tillegg sykler jeg med scale factor 115. Ellers stemmer det at jeg er ung og pen.

Topp
#665063 - 15/01/2009 16:26 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
vortex surfer Offline
Ivrig

Har oså lastet ned gildetun, men den stopper etter 11.4 km, har prøvd to ganger, og det er samme sted den stopper....
super film kvalitet, og super fin tur, men hadde vært gøy å fått tatt hele...
Har en sliten laptop, kan det være gunnen? kjører andre rlv på den og det går greit.
Noen råd?

Topp
#665066 - 15/01/2009 16:38 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
progres Offline
Besatt

har du fått med hele fila ? Andre med dette problemet ?
Nick - hva sier du ?

Topp
#665098 - 15/01/2009 17:22 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
progres Offline
Besatt

du kunne evt hente ned ny rlv-fil fra ftp.progresit.com
brukernavn=visitor1
passord=santacruz

altså gildetun.rlv

Topp
#665140 - 15/01/2009 18:29 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
vortex surfer Offline
Ivrig

Har byttet den filen no, kansje det hjelper.
Men eg startet filmen i media playeren, og da skjedde det noe rart ved ca 23 minutter, filmen kunne plutselig ikkje spilles lengre, men når eg flyttet litt videre spillte den helt fint igjen... kansje eg har fått et hakk i platen der?
Får uansett ikkje prøvd flere ganger i dag.
Hvis det skjer igjen i morgen, så tror eg at eg laster den opp på ny hele greien.

Topp
#672123 - 29/01/2009 06:47 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
RobG Offline
(Formerly Fux)
Søk hjelp!

Sted: Søgne
Jeg syklet meg igennom 2 stk norske rlv`er igår.

Sagelv2, først , derreter Gildetun. Begge utført i regi av progres.

Nå skal jeg ikke inni detajene som dere gjørde men dette var min første forsøk på langtur på rulla.

Sagelv2 ble unnagjort på 55 min, og Gildetun på 1:05. snittwatt ble 168 og snittpuls på 118. Rolig sone1.

Sagelv2 likte jeg veldig bra, men jeg gi trekk til den plutselig knallbratte stigning mot slutten, men ellers ble jeg overasket over qualiteten iforhold til mine "proffe" rlv`er.

Overaskelsen over qualiteten ble bare økt da jeg satt igang Glidetun!

regndråpene i betraktning (jeg fnirte godt når brillene ble tørket) synest jeg personlig at bildekvaliteten er i særklasse!

Progres er " the man". Vakker høstfagene blandet med storslotte fjell panarama i en upåklagelig løype som vil brukes mer en mine kjøpte rlv`er. Det er spesielt når man er i fin driv utfor at man for en finfin realitetsbilde av farten.

En ting som jeg ble overasket over var hvor mye man svetter på rolig langtur.... Jeg skulle egentlig stoppe etter 2 timer for å rekke middagen med familien, men jeg måtte bare for med meg den siste nedkjøring, en riktig forlokkende tur.

Veldig bra jobbet!

Redigert av Fux (29/01/2009 06:55)
Rediger grunn: Progres, med 1 s

Topp
#672398 - 29/01/2009 18:43 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: RobG]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: Fux
En ting som jeg ble overasket over var hvor mye man svetter på rolig langtur....

Har du vifte? Det gjør veldig stor forskjell.

Topp
#675139 - 03/02/2009 21:41 Re: Fortius: RAAAP [Re: oyvin]
kjull Offline
Ivrig

Sted: Hjemme
Nå har jeg omsider kjørt Megamila (shame on me, men det er ikke så kjekt å ikke få trent noe heller...)

Filmkvalitet 5
Toppers! Stemningsfylt med motlyset på returen

Filmflyt 5
Upåklagelig

Filmotiv 4
Tørre veier og en natur i vårfryd gir 5'er

Profil 5
Virker veldig naturtro og riktig. Flat javel, men det er jo en flat 10km tempo...

Løype 5
Rask 10'er er rask 10'er!

RAAAP = Superbra!

Fin løype og superb videokvalitet!
Ønskedrømmen er et nytt opptak i vårprakt :-)
Men det er pirk. Fordi jeg er nervøs av å kjøre fort på glatten med den kassevognen liggende så tett bak at min egen skygge forsvinner...

Redigert av kjull (03/02/2009 21:41)

Topp
#683172 - 20/02/2009 10:44 Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: Dan]
Sykkelbob Offline
Besatt

Sted: Vestfold
Hurtig-raap fra fornøyd rulleturist.

VELODROME
Hva kan man egentlig forvente av en velodrom? At det går rundt og rundt? Og sannelig sier jeg eder: Det går rundt og rundt. Om man skulle fantasere om de utroligste hi-tec greiene i VR-tillegget Velodrome, mangler man bakkekontakt, men i mitt tilfelle var ikke det noe problem.

En Velodrom er å sykle i ring, og det er akkurat hva du får. VR'en gir god "hallstemning" og motstanden øker litt i svingene (mest sannsynlig på grunn av de vanvittige G-kreftene som settes i sving når Sykkelbob er ute og trår). Av og til kommer det på litt musikk for å dra opp stemningen. Ja, jeg er alene i stua foran PC'en - jeg vet det. Men inni mitt hode er jeg inne i en skikkelig velodrom nede i Europa.

Den viktigste årsaken til at jeg skaffet velodrom, er å ha en flat og standardisert kortløype som jeg kan bruke til intervaller og testløp. Til dette funker det finfint. Jeg lagde meg for eksempel enkjøring med en egen rytter som jeg har kalt "Interval man". Jeg kjørte en 20-runder med annen hver rolig og hard runde. Kan brukes til over-under intervaller ol. Moro.

..og ja: Bjella ringer før siste runde.

WORLDCUP XC OFFENBURG/MADRID
Tacx har gjort mine (og evt andres) påstander til skamme og klart å lage en RLV i en rundbaneløype av den litt skarpe typen. Dermed har jeg ingen unnskyldning lenger for å ikke lage en i Svelvik. Og for å ha sagt det med en gang: Jeg skal klare å lage en bedre. I hvertfall hvis Nick vil låne bort kameraet sitt.

Ideen og gjennomføringen er overaskende god og du får en kul rundbanefølelse - i hvertfall nære nok - når snøen laver ned ute og det kun er VR løypene i Atlantis og asfalt-RLV man har overlevd på gjennom vinteren.

Det som virkelig drar ned er at RLV'en er filmet med hjelmkamera. Dette betyr at når fotogarafen reiser seg og trår, vaier bildet uhemmet fra side til side og det er umulig å feste blikket. Værre blir det i utforkjøringene, da man kan lure på om fotografen faktisk tryner og omkommer.

Men på de flatere tekniske partiene funker det veldig bra. Man får en fin "sykle-i-skogen" følelse. Jeg er sikker på at Tacx vil argumentere med at kameraføringen (eller mangelen på) bidrar til å gi en rufsete og realistisk xc følelse. Jeg er sporty og er med på leken, men synes egentlig ikke det funker så bra.

Når jeg til sommeren (sannsynligvis) filmer løypa i Svelvik, vil jeg nok gjøre det gående med mer stabil kameraføring. Litt uroligheter mener jeg bør være med på en terreng-RLV - men bare til en viss grad.

En skikkelig morsom kuriositet, derimot, er at halvveis i løypa i Offenburg passerer jeg en kjent drakt.. "Men var ikke det....?" eller kanskje ikke. Men jo: noen sekunder senere kommer jeg fram til en skikkelig utforkjøring og hvem andre er det ikke som står ved siden av løypa med klump i halsen og kikker ned? Kristian og Martin fra Team ETTO HØYDAHL!!!! Jeg gliser og hilser og setter utfor mens de står igjen. "Samling i bånn,a gutter!"

Kommer nok til å more meg en del med disse løypene til tross for kamikaze filming i utforpartiene.

Topp
#683222 - 20/02/2009 12:43 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: Sykkelbob]
kjull Offline
Ivrig

Sted: Hjemme
Den Velodrome - er det en ny nå med nye softwaren eller er det den som har eksistert en stund?

Topp
#683224 - 20/02/2009 12:43 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: kjull]
Sykkelbob Offline
Besatt

Tror den har eksistert en liten stund, ja. Mener jeg leste om den første gang i gjor, men den kan være eldre.

Topp
#852608 - 21/11/2009 22:07 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: Sykkelbob]
progres Offline
Besatt

Nå er det vel snart på tide å vekke denne tråden til live igjen.

Topp
#852713 - 22/11/2009 11:22 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

Sted: Trondheim
Jepp, det dukker vel snart opp RLVer fra flere hold?

Edit: Mye bra lesning her. Har ikke sett denne tråden før.

Noen som vet om det fortsatt er mulig å få tak i de første RLVene? Lommedalen, Svelvik 1, Sagelv 1, Solarunden og dem?

Redigert av Flex (22/11/2009 11:30)

Topp
#852736 - 22/11/2009 11:59 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: Flex]
Sykkelbob Offline
Besatt

Svelvik-RLV'ene ligger på Rullesykling.com i hvertfall. Det kommer snart en ny fra Svelvik, på 54 km (rundt Svelvik/Sande/Drammen)

Topp
#852771 - 22/11/2009 13:52 Re: Fortius: RAAAP og Team ETTO Høydahl som linselus! [Re: Sykkelbob]
Flex Offline
Veteran

Høres bra ut ICON_SMILE Jeg tenkte egentlig på den aller første "natt-RLVen", men den andre følger kanskje samme løypa...?

Topp
#855184 - 26/11/2009 10:07 Stemning Sagelv2 IRL i går kveld [Re: Flex]
progres Offline
Besatt

Etter flere dager på lit de parade på sofan med hunden i beinkroken er det på tide å komme seg ut før man råtner helt. I dag er det dagen - dvs dagen skumrer allerede rundt kl 14 Og når jeg kommer hjem fra arbeid i firetiden så er det svart som natta.
På høyre side ligger isen på vatnet, den kom for 14 dager siden og tok båreskvulpet med seg i den stive favnen. Foran meg og over har jeg en levende himmel - lillebjørn, torebjørn ,orions belte, satelitter og polstjerna. Min egen lille batteridrevne stjerne slås av slik at jeg får med meg hele magien, under meg hører jeg knastene mens de prikler seg bortover rimet og det tynne islaget på asfalten.
Sydausten holder fire-fem grader og den bærer med seg ange fra bondens gård der den kommer nedover lia, mild nok til at vantene ligger i lomma.
Helt rart , jeg - et bymenneske - jeg av alle har fått sansen for disse landlige luktene og lydene og nyter dem mens jeg ruller framover i mørket. Denne sykkelturen slår det meste. Alene. Ikke lyd annet en fra det lille vinddraget, lys fra noen vinduer oppe i lia. Greit nok med provence og tenerife, men ikke i nærheten av dette. Ikke engang i nærheten. Jeg
savner blåhvitlillagrønne flakkende spetakkelet - nordlyset - , men det kommer vel en annen kveld. Like vinglete og ubestemmelig som alltid - kommer jeg ikke i kveld så kommer jeg i morgen og ser til deg - - - kanskje.

EDIT: en IRL RAAAPing jeg fant naturlig å ha som referanse ICON_SMILE Nothing beats the real thing.
Kanskje skulle man lage nattRLV med nordlyshimmel ! wow for en tanke

Redigert av progres (26/11/2009 10:17)

Topp
#855496 - 26/11/2009 12:08 Re: Stemning Sagelv2 IRL i går kveld [Re: progres]
Dan Offline
[sensurert]

Nydelig beskrevet!

Topp
#855827 - 26/11/2009 22:22 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
Dan Offline
[sensurert]

Gimsøy
Nå har jeg akkurat syklet Gimsøy på premiæredagen og jeg må bare si at det her er RLVen jeg har ventet på hele tiden.

Filmkvalitet: 5
Bildet er fantastisk fint med god oppløsning og klare fine farger med god kontrast. Det er faktisk så bra at man kan se bunn gjennom det klare vannet på veien ut mot Henningsvær. Men siden seksere er forbeholdt heeelt perfekte kvaliteter så blir det trekk for litt risting etter at man har svingt av hovedveien ved Rørvika (hvor jeg var og badet i det kalde klare vannet i for noen år siden).

Filmflyt: 6
Perfekt. Én eneste lang tagning og tempoet på filmbilen har troligvis forundret andre trafikanter. Når man blir forbikjørt av biler så passerer de i realistisk fart og når man passerer andre syklister så tråkker de med normal tråkkfrekvens og ikke med 20 rpm som i Tacx egne filmer.

Filmmotiv: 6
Perfekt her også. Det er vakker utsikt, omvekslende omgivelser og flott vær. Det eneste som kunne gjort den bedre var om man i tillegg passerte gjennom små sjarmerende italienske landsbyer, men det er kanskje å forlange for mye.

Profil: 6
Her var det ikke en eneste liten feil å sette fingeren på. Hvis profil-tweekeren selv mener det er det så er han alt for selvkritisk.

Løype: 5
Dette er løypen jeg har drømt om siden jeg syklet Fortius første gangen for fire år siden. I gjennomsnitt flatt, men med korte kneiker hvor man girer opp, reiser seg og tråkker hardt opp over brua eller åsen. Perfekt for alt fra full gass til restitusjon. Det eneste ankepunktet er at filmen slutter ved et rødt lys, isteden for ute ved Henningsvær. Det blir et lite antiklimaks etter en så flott tur.

Gimsøy får et snitt på 5,6. Er det muligens ny rekord? Hvis ikke så har jeg vært for raus ved tidligere RAAAPinger, siden denne er den beste RLVen til dags dato.

Topp
#856630 - 28/11/2009 18:46 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
Sykkelbob Offline
Besatt

Steike! Ka farsken driv dåkk tia dåkkers med??? Lage Ærrelveea tell mett på natta?!? Satan, det var en fin Ærrelve! ICON_WINK

Jeg har ett ankepunkt. Denne RAAP tråden er både for å rangere såvel som å sette målkrav og ambisjoner og gi feedback til oss amatører som lager RLV'er. Når man langer på bordet en RLV som er proffere enn det proffene selv selger til 3-400 spenn, så blir det som å komme med Lamborghini til et Ola-bil løp. Skamme seg. ICON_WINK

Gimsøy:

Bildekvalitet 6.0
Ærlig talt. Bildekvaliteten er helt ekstrem. Ikke bare det, men måten man (sannsynligvis) har justert appertur og lukkertid osv på en slik måte at man får med seg all den dynamikken som lysforholdene her oppe tilbyr, er så man blir helt matt. Legg merke til for eksempel hvordan disen fra havet tåkelegger overgangen fra hav til fjell i horisonten der du har fjell på lang avstand (ca halvveis) Legg merke til at der lys plutselig bryter igjennom skylaget, så griper ikke automatikken inn og utligner hele greia, men du får lys- og fargespillet rått tvers igjennom skjermen.

Jeg vil ikke trekke for dette - men når man først er såpass at man legger liste helt her oppe, har jeg to tilbakemeldinger: 1) Teksten på begynnelsen av filmen er for dominerende og for langvarig. Credits skulle bare mangle, men det blir litt mye. 2) Pass på at kameraet filmer i fartsretningen. Nå står kameraet og filmer litt mot venstre, slik at veien går mot høyre i bildet. Man kan godt si at den positive "bivirkningen" er at man får med seg noe mer av den vakre kysten. Men jeg velger å tro at det ikke var tilsiktet.

Filmflyt 6.0
Alt tatt opp strøkent i én tagning. Perfekt.

Filmmotiv 5.8
Hallo. Hvis denne RLV'en sprer seg, er jeg villige til å tro at en del syklister kommer til å legge ferien sin hit alene på grunn av denne RLV opplevelsen. Det er jo helt utrolig! Ikke bare er landskapet utrolig vakkert og utrolig teipet - men du har jo også fått på teipen en stemning som er helt unik; syklister som triller i ro og mak samme rute, en turist som står og tar bilder, folk som vinker lnags veien. Dette er jo en drømmetur.

Dette og rå bildekvalitet til tross, så kunne man kanskje, som Dan påpeker, valgt en enda mer staselig start og slutt på filmen. Turen er vakker, men klart, som Nick sier - mangler muligens mer "innhold". Man sløver seg ned. Dette er først og fremst en hyggetur.

Men uansett - noe av det beste av RLV opplevelser hittil.

Profil 5.6
Profilen var helt super. Fulgte filmen helt supert. Ikke den vanskeligste profilen å lage, kanskje i lett rullende, rolig terreng. Enkelte ganger stusset jeg (som profil-tweake nerd) at % varierte helt slik som filmen tilsa - men dette er flisespikkeri - det var aldri direkte feil og egentlig ikke noe å reagere eller henge seg opp i. Eneste grunnen til at jeg trekker ned er for å holde av plass til RLV'er hvor vanskelihetsgraden er større.

Løype 5.8
Dette er en helt super løype dersom man har en snau time til rådighet og ønsker seg en rolig behagelig rulle-økt. Terrenget inspirerer ikke til å ligge i bukken og kjøre tempo. Den inspirerer derimot til å sitte og kose seg på sykkelen og ha en flott "mellom-økt". Spesielt godt egnet dersom man ikke er 100% motivert en dag. Den "hyggeligste" timen på rulle man per i dag kan oppdrive.

Det er sikkert ikke riktig å bruke desimaler ved RAAPing, men jeg synes det måtte til.

Dette er den klart beste "hjemmelagde" RLV hittil. Er rett og slett imponert (og litt misunnelig) Gratulerer! ICON_LAUGH

Topp
#856634 - 28/11/2009 18:57 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Sykkelbob]
progres Offline
Besatt

Satan åsså - æ har ringt han Nick men han ligg i svima av akkurat denne RAAAPinga, å han Flex - han har fått nærva og begynt å drikke av samme grunn. Men æ ska helse fra alle og si MANGE TAKK! ICON_SMILE

Topp
#856731 - 29/11/2009 00:20 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
Flex Offline
Veteran

Hehe, er faktisk klinke edru. Men morsomt med gode tilbakemeldinger, selv om Progres og Nick er de som har gjort jobben (jeg har bare syklet ICON_SMILE )

Topp
#857596 - 30/11/2009 21:22 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
Dan Offline
[sensurert]

Tystrup
Jeg benytter anledningen til å takke Claus Lücking for den danske RLVen ved å skrive en liten RAAAP på den. Før dere begynner å lese så vil jeg bare minne om at det som er blitt gjort i det norske RLV-miljøet i det siste er så outstanding, så vi må huske på hvordan RLVene så ut som vi betalte 250,- for for ikke så mange år siden og ta det i betrakning før vi blir alldeles bortskjemte.

Filmkvalitet: 4
Bildet lider litt av komprimeringen, som gir alle loddrette kontraster litt taggete kant. Kameraet sliter også litt med noen overganger inn og ut av skogen. Men i det store hele er det faktisk ganske bra og jeg kan ikke huske verken risting eller bilpanser. Da blir det faktisk en firer til tross for komprimeringen.

Filmflyt: 5
Én eneste lang tagning og godt driv gjennom veikryssene gjør at det flyter fint. Det eneste trekket kommer av at det går litt hakkete hvis man sykler i under 30 km/h (ikke at jeg noensinne gjør det, men jeg har hørt det sies).

Filmmotiv: 4
Fine omgivelser, litt som en blandning mellom Aube- og Amstel-RLVene. Og så er det så koselig å se de lave danske veiskiltene som ser mer ut som hagepryd enn som skilt. Det er omvekslende med store og små veier og mange kursendringer. Litt gråvær trekker ned.

Profil: 3
Når man har begynt å skjønne hvor mye jobb det er å snekre sammen en perfekt profil så føles det ille å klage, men det blir altså bare en treer. Det mangler litt på finsnekringen og noen steder tråkker man nesten i luften når man plutselig går fra litt nedover til -13% uten at filmen skulle tilsi det. Profilen funker, men man blir minnet på at man sitter foran PCen.

Løype: 4
Danmark er ikke flatt. Det er godt om bakker hvor det begynner å skrike fra bakdekket. Men de er korte så man tør å gi på. Med en litt bedre profil så ville man ha turt enda mer, hvis man kunne stole på at den helling man ser stemmer med motstanden. Det er også genialt med en rundløype som man kan velge at ta flere ganger fordi den er passe lang for en enkel kveldsøkt eller en dobbel eller trippel helgøkt.

Tystrup får et snitt på 4,0. Det betyr at den blir liggende på harddisken og vil bli syklet igjen. Absolutt verd å laste ned og prøve seg på, uansett om man er med i Rulletouren eller ikke. Stort takk til Claus!

Topp
#857617 - 30/11/2009 22:01 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
Sykkelbob Offline
Besatt

Bra review, Dan. Enig i det meste men vil gjøre et par justeringer.

Filmkvalitet: 4
Som Dan.

Filmflyt : 5
Som Dan.

Filmmotiv: 5
Jeg synes Claus har plukket ut en løype som viser Danmark akkurat slik som mange av oss som har syklet på danske landsbygda har opplevd det. Alt fra de små, skakke, eldgamle husene med stråtak, de små veiskiltene, veiene gjennom bjørkeskog som kranser seg over veien og nesten lager tunnell. Filmkvaliteten forringer litt, men motivet synes jeg er godt valgt.

Profil: 3
Som Dan. Profilen henger en 50-100 etter. Det er litt synd, og burde finpusses.

Profil: 5
Løypa blir et motstykke til Gimsøy, med mer tydelig kupering og mange småkneiker som jeg synes det er greit å reise meg opp over toppen på. Litt komisk at RLV'en fra Lofoten er ganske flat og den fra Danmark er kupert. For å snike inn litt reklame for SvelvikRunden, så blir Tystrup en mellomting mellom SvelvikRunden og Gimsøy. SvelvikRunden tror jeg ikke er tilgjengelig enda på rullesykling.com, men er en 54km løype rundt Svelvik, Sande, Drammen. (reklame slutt)

Dette gir 4.2. Og jeg synes det er artig at flere har begynt å lage RLV'er. Stort takk til Claus for at han har tilgjengeliggjort denne for Rulletouren. Det blir litt som i TdF, at man legger en etappe til et naboland ICON_SMILE

Topp
#858656 - 02/12/2009 20:13 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Sykkelbob]
clucking Offline
Fersking

Sted: Danmark
Hej med jer!

Jeg takker for roserne ;o)

Når Rulletouren er ovre vil jeg forbedre profilen - jeg kan godt se hvad I mener i kommentarerne - men dette er kun min anden RLV.
Lidt svært med video kvaliteten; kameraet er et ganske almindeligt DV familiekamera uden de store indstillingsmuligheder og jeg har ikke rigtig haft tid og evner til at forbedre filmen efter optagelsen.

De bedste danske hilsener sydfra,

Claus.

Topp
#863233 - 13/12/2009 11:07 RLV - RAAP [Re: ]
Sykkelbob Offline
Besatt

Viktig melding:
Det er nå laget en korrigert profil til Tystrup som retter opp det meste av synkroniseringsfeilen i profilen, som blir nevnt i RAAPene ovenfor.

Denne vil bli distribuert til alle som deltar på Rulletour - men anbefales til alle som har Tystrup.

http://www.rulletour.no/runs/DK_Tystrup_01.zip

Du må selvfølgelig pakke opp zipp filen og ta ut filen som ligger inni.
Denne skal da legges inn i Catalyst/Programs folderen og overskrive den gamle filen med samme navn.

Topp
Side 4 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå