Side 2 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#506515 - 29/01/2008 08:28 Re: Fortius: RAAAP [Re: Dan]
progres Offline
Besatt

Både gleder og gruer meg som brura sa.
Høres ut som en tung økt dette her.
Avventer postgangen inntil videre.

Topp
#510168 - 06/02/2008 21:46 Re: Fortius: RAAAP [Re: progres]
progres Offline
Besatt

Nå har jeg vært 45-50 min ut i Bærumsrunden så bildet er ikke komplett. Men
1)jeg synes det er godt gjort å få såpass bra flyt i filmen tatt i betraktning all biltrafikken
2)RLV'er bør filmes i overskyet vær(men godt lys)
3)Jeg lurer på om ikke intel indeo-kodeken er å foretrekke fremfor FFD - virker som om det blir mindre komprimeringsartefakter
4)hvis du kjører filmen i windows mediaplayer så får du med deg radiosendingen også! Mao: filmen er kodet med audiosignaler. HVis dette disables er det litt plass å hente sånn rent filstørrelsesmessig. Det er ikke noe problem her men kan være noe å tenke på senere.
5)jeg liker løypa og profilen virker helt troverdig - så langt jeg har erfart da. ( jeg liker ikke fartsdumper og fotoboksene :))
6)Alt i alt : Godt jobba! En god inspirasjon for videre arbeid med disse RLV'ene

Topp
#510232 - 07/02/2008 08:52 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

høy sol er rimeligvis en opsjon, men den har vi så sjelden her nord. Dessuten gir direkte sollys uvilkårlig litt vel kontrastfyllte opptak.Men det er en smakssak.
Vi har også dårlige veier - derfor er distinksjonen mellom humper og dumper av mer didaktisk karakter, det er ikke alltid så lett å kjenne forskjellen ICON_SMILE tihi berget meg der , men point taken

Topp
#510329 - 07/02/2008 11:52 Re: Fortius: RAAAP [Re: progres]
Sykkelbob Offline
Besatt

Sted: Vestfold
Jeg har bare kjørt den første halvdelen (ca) av runden ettersom jeg ikke har hatt tid til mer dessverre. Men jeg tipper at Nick ikke har senket kravene underveis, så jeg prøver meg på en kort-rap.

Filmkvalitet 4
Veldig bra etter forholdene. Ingen sjenerende roadkills, vindusviskermerker eller dashboardrefleks. Vinterfilming gir lav sol og blasse farger. Man kan egentlig ikke gjøre noe med det annet enn å vente på våren. Ellers kan man filme når det er en klar dag og høy sol for å få best mulig shoot. Ettersom ingen av oss har jobb eller andre forpliktelser, antar jeg at det går greit :: En del kompresjons-distortion men det plaget meg ikke nevneverdig. Synes det er greit at ikke filene blir for store.

Filmflyt 3
Jeg synes klippingen fungerer imponerende bra - spesielt mht at man kommer inn i profilen helt strøkent. Det jeg ikke liker er at filmen (dvs hastigheten) ikke følger hastigheten på sykkelen. Her har vi nok en faglig uengihet, og det respekterer jeg, men jeg velger å trekke en del her ettersom dette er omtrent den eneste negative siden av filmen av nevneverdig grad. Minus, altså, for at farten på filmen varierer veldig mye selv om jeg holder stabil fart på sykkelen. Man får ikke opplevelsen at man selv styrer filmen.

Grunnen er, mistenker jeg, at du bruker 100m oppløsning på RLV fila, noe som betyr at programvaren snittberegner farten på filmen kontra sykkelen pr 100m. 100m kan være en hel bakke og farten kan variere veldig mye. Med oppløsning ned mot 10-20 m vil du "klistre" farta på filmen mye tettere opp mot farta du produserer på sykkelen. Ulempen med dette er at omgivelsene også vil bremses ned eller speedes opp.

En annen sak, som jeg har sett også på mine egne filmer, er at det ikke fungerer å starte filmen når bilen starter. Man bør i fremtiden starte med en flying start. Grunnen er nemlig så enkel som at når man gjør dette, vil sykkelen dra i gang filmen. Nå kan du trå på så mye du vil, men filmen snegler seg avgårde til bilen har fått opp farten.

Men smaksak: Jeg ville foretrekke en tettere sammenheng mellom fartsopplevelsen på skjermen og tråkkinga på sykkelen. Omtrent som om det er sykkelen som håndsveiever filmframviseren. MERK: Dette vil alltid være et problem - spesielt med hjemmelagde filmer. Men jeg synes altså dette kunne vært bedre på denne filmen.

Filmmotiv 5
Jeg synes valge av løype er veldig bra. Dette er rent subjektivt. Det finnes mange billedskjønne ruter man kan velge, men for oss som bor i Oslo området er dette et veldig bra valg. Variert innhold med noen tettsteder og noe vakker natur, moro å kjenne seg igjen på steder.

Profil 4
Av det bedre når det gjelder profil på lengre turer. Jeg synes endringen i % følger filmen veldig bra. Noen steder kan man lure på om prosenten egentlig er riktig - men det skal man ikke henge seg opp i. Faktisk har jeg selv vært eksponent for å heller være "kunstnerisk fri" og velge prosenter som gir bedre treningsopplevelse og "playability". Noe finpuss for å få en femmer kanskje? Her er jeg litt usikker, kanskje litt strengt, men jeg legger i gjen et potensiale for å dra en femmer her. Kall det en sterk firer. ICON_WINK

Løype 5
Føyer meg egentlig til Dan her. Dette er en veldig bra løype. Bra variasjon i profilen - ikke for hard - ikke for kjedelig. Ideelt burde man kunne slappe av på slutten og holde igjen og varme ned fremfor å pådra seg laktat i en alt for fristende bakkespurt mot mål. Her kunne jeg valgt å legge igjen litt potensiale for en *enda* bedre løype, men siden jeg var streng på forrige punkt, så er jeg snill her ICON_SMILE

Du skulle bli omtrent 4,2 fra min side. Absolutt en veldig bra RLV! Takk ICON_SMILE

Topp
#510359 - 07/02/2008 12:49 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

Sitat: Nick
Dessuten merker jeg at etter et par mil, så begynner jeg å bli såpass sliten at jeg ikke lenger følger like godt med på %-tallet, men konsentrerer meg mer om filmen ICON_WINK

Just
Og å komme i mål!

Topp
#510360 - 07/02/2008 12:54 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
Sykkelbob Offline
Besatt

Om du hadde 30m oppløsning på RLV'en så er jeg usikker på hvor mye bedre det kan bli ved å gå enda lenger ned - feks til 10. Men det jeg reagerer på er som sagt relativt store hastighetsvariasjoner på filmen under jevn sykling. Det er selvfølgelig mulig at softwaren bare er sånn og at man ikke kan får det bedre annet enn ved å kjøre helt jevn - noe som ville blir rinteressant i rundkjøringer ol.

Jeg synes profilen på RLV'en er veldig bra. Det oppleves riktig og logisk. Jeg er generelt skeptisk til å bruke mer tid på inklinometre ol. fremfor enten a) på ting som mer direkte forbedrer "playability" (opplevelse) (filmkvalitet, "skilt" på filmen, manuelt finjustere profilen der man mener den kan forbedres) eller b) lage flere RLV'er ICON_WINK Som sagt jeg var fristet til å gi en femmer, men noen småting vedr stigning på flatmark osv - kanskje mulig å nå enda høyere (?)

Quote:
Kjør hele, så gir du blank 6-er på alt bare fordi du er så glad for å ha klart deg levende gjennom hele løypa

Tviler ikke - og skal selvfølgelig det så snart jeg kan..

ICON_LAUGH

Topp
#511307 - 09/02/2008 20:38 Re: Fortius: RAAAP [Re: Dan]
Dan Offline
[sensurert]

Sitat: Dan
Endte på 2.02:11, dog med scale factor på 115 som vanlig.

Pust og pes. 1.55:20. Fortsatt en morsom runde. Noterte nå et par bakketopper mot Skaret hvor utforbakken kommer litt før bakketoppen. Og så noterte jeg en morsom detalje rett etter Kirkerudbakken. Der går det et særs vertikalt utfordret menneske som jeg mener å ha sett ganske ofte da jeg syklet denne veien til og fra jobben for noen vintere siden.

Topp
#511363 - 10/02/2008 00:37 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
Dan Offline
[sensurert]

Oppdatert: Åhh, jeg så en person som var relativt "butt" eller stutt. Med en bærepose i hver hånd så var han vel bokstavelig talt like bred som han var høy - og det uten at han var ekstremt tjukk.

Se på personene som står ved bussholdeplassen rett før. De er like høye som gjerdet. Så ser du på personen med posene, så ser du at hun (hvis det er den damen jeg har sett tidligere) er veldig, veldig lav. Ikke at det er noe galt i det. Bare litt moro å kjenne seg så godt igjen i videoen at man til og med kjenner igjen forbipasserende mennesker. ICON_SMILE

Topp
#517923 - 26/02/2008 18:01 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

bumper denne tråden litt - og venter på flere omtaler av bærumsrunden. Samtidig som jeg forteller at jeg var på sykling i Italia nylig. Punkterte og spurte en kar om hjelp men han slo ut hendene og holdt et evig styr med en hel masse mennesker slik du ser her .
ja ja jeg vet - kjeder meg akkurat nå. Meldingen får være at inklinometer nå virker å være like rundt hjørnet ?
-------------"" --------------------
edit: og når vi er i hjørnet for galskap så følger jeg opp med mitt innlegg i muhammed-debatten som jeg laget i fjor.
det falt ikke nådig ut hos ho gammeltante!

Redigert av progres (26/02/2008 18:10)

Topp
#518996 - 28/02/2008 16:11 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
oyvin Offline
Ivrig

Sted: Oslo
Erhemm... Er det for sent for en Fortius-etternøler å komme inn i distribusjonsrundene for norske RLV'er? <tigge, be, trygle osv.>

Topp
#519205 - 29/02/2008 07:01 Re: Fortius: RAAAP [Re: oyvin]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Kjørte Bærumsrunden i går, må si at jeg er mektig imponert!
To timer på rulle har aldri gått så fort.
Er jo fryktelig mye mere som skjer både på veien og utenfor enn på de andre rlv jeg har.
Like før jeg svingte av til Mc Donals...
Men det er overaskene at Esso har billigere diesel (10.33?) enn både uno-x og statåil....hehe ja, jeg tok det rolig....
Knalltur!

terningkast synes jeg er så tullete, en vet jo aldri hvilke tall som kommer opp på en terning..

Redigert av vortex surfer (29/02/2008 07:02)
Rediger grunn: hvertfall 1 grov trykkleif

Topp
#576278 - 05/07/2008 13:23 Sagelv IRL [Re: Dan]
Dan Offline
[sensurert]

Sagelv IRL

Jeg var oppe i Troms i forrige uke og hadde gleden av å bli tatt med på tur av progres. I tillegg til en veldig fin stitur, blant annet med genial SS-traktorsykling (lav fart, lav kadens, høyt moment) på knotete sti gjennom flott fjellbjørkskog så rakk vi en tur rundt Sagelvvannet også. Den må selvfølgelig RAAAPes.

Filmkvalitet: 5
Det kunne ha blitt en sekser, men siden jeg syklet med briller og det regnet så må ett poeng trekkes fra.

Filmflyt: 4
Det gikk litt i rykk og napp noen steder, men det var mest grunnet at jeg syklet singlespeed med 32:16, som ikke er ideelt på flatmark. Med racer ville det ha vært veldig bra. (Og progres hadde vennligheten å tilby meg å låne racer, men jeg var sta, siden jeg trengte oppkjøringen til SSNM i tillegg til at jeg synes racer på vått føre er skummelt nok uten i tillegg å sykle på lånt sykkel.)

Filmmotiv: 6
Veien på østsiden av vannet er en drøm. Svingete, smalt, litt kupert og med null trafikk på nylagt asfalt. Utsikt over vann og fjell gjør det helt perfekt.

Profil: 5
Denne turen mangler oppoverutfordringer, men den har en del morsomme korte krappe bakker som lar en spurte opp hele bakken med god selvtillit, siden man vet at det kommer en utforbakke etter bare noen hundre meter.

Løype: 4
Litt kort, akkurat som i RLVen, men i regnværet var to og en halv mil akkurat passe. I tillegg ser det jo ut til å finnes en del fine veier rundt om som kan forlenge turen hvis ønskelig.

Stort takk til progres for guiding (og lån av bil)! Ikke dårlig å ha så fine veier rett rundt husknuten.

Topp
#577612 - 08/07/2008 23:01 Re: Sagelv IRL [Re: Dan]
progres Offline
Besatt

ICON_SMILE syklet den nettopp i midnattsol IRL nå kl 23 i kveld. God vin Dan ! , seksere over alt for italienerene!

Topp
#616880 - 30/09/2008 23:27 Re: Fortius: RAAAP [Re: Sykkelbob]
Sykkelbob Offline
Besatt

På tide å RAAPe litt igjen:

Lysebotn-opp

For å ha sagt det med en gang: Probably the best heimesnikra ever - og helt på høyde med det beste i utlandet!

Filmkvalitet 5
Meget bra. Kan pirke litt selvf. Litt svake lysforhold (eller svak lysfølsomhet på kamera) gir litt undereksponering og dermed litt "sprenging" av skyggeområdene. Filmet i bredformat(?) Jeg har ikke bred skjerm så det ble litt sammentrukket, men det spiller ingen rolle.

Veldig artig detalj med tekster som angir antall moh. underveis samt markering av Ørneredet. ICON_SMILE

Veldig lite reflekser ol. i bildet.

Filmflyt 5
igjen meget bra filmet. Kan pirke litt her også selvfølgelig. I begynnelsen holder ikke bilen jevn fart (må bla svinge til siden for motgående) uten at RLV'en tar høyde for det. Dette går på den gamle diskusjonen om det skal være en tett kobling (høy oppløsning) mellom RLV data og video eller om man skal ha større partier med snitthastighet. Første gir bedre følelse av å styre hastigheten - sistnevnte gir mer realistiske bevegelser på omgivelsene. Merk dog: Dette er kun et tema den første km. Resten fungerer supert.

Muligens filmet litt sakte slik at det blir litt hakkete (eller kanskje det bare er jeg som har dårlig kondis).

Motiv 6

Dette er uten tvil en klassiker. Nick har filmet den i bortimot perfekte værforhold også. Det er en ren premie når man runder toppen og har skikkelig utsikt. Vel blir det en del glaning inn i fjellveggen, men sånn er det å kjøre fjellklatring. Dette er ingen hvilken som helst bakke - det er tydelig. Og fra å ha vært en "hat-etappe" på Rulletour for min del, har den blitt en virkelig god innesykkel-opplevelse. Magnifico!

Ref. diskusjon om å snu litt på kameraet i hårnålssvingene: Jeg tror ikke jeg ville brydd meg. Om dette overdrives blir det minst like feil. Kanskje litt begrenset følge-svingen-med-kameraet kunne vært noe - men vet ikke om jeg synes det er noe poeng. Jeg prøvde ut dette med den første Svelvik RLV'en og synes ikke det ga noe effekt.

Profil 5
Vanskelig å bedømme om det virkelig er 9.5% eller 10.5% Det hele virket veldig realistisk på meg. Ser helt klart at det er mye mer utfordrende å simulere flate partier enn skikkelig bratte. Nick har vært smart, dog. Han har kjørt mye på jevne stigninger og ikke konstant veksling på prosentene. Dette fjerner fokuset fra stigning% og over på hvor j.. hardt det er å sykle opp den bakken. Bra og gjennomtenkt.

Det er ingen RLV'er som gjengir hver eneste meter i korrekt % så at noen korte partier tilsynelatende endrer stigning, kan like gjerne være synsbedrag som realiteter og ikke noe man skal bry seg om. Det er de mer tydelige og vesentlige temposkiftene man skal ha korrekt.

Noe feil gjenstår å rette. En lite troverdig flate ved ca 8.4km veksler fra 9 til 2-3 og brått tilbake til 10% igjen. Dette i et ganske jevnt parti som ligner mer på en ca 8% i alle fall. Det er også et par kneiker ved ca 11.5km (på toppen) hvor profilen bommer en del på temposkiftet. Når du ser at videoen stuper nedover og du fremdeles tramper på 2.8% kan man ikke unngå å legge merke til det. Dette må nok "mekkes" manuelt i PGMF fila, for senere, nærmere slutten, passer profilen strøkent igjen, så det er ikke bare en forskyvning. Fiks dette og så er det 100%

Løype 6
Dette er en klassiker, helt enkelt. Blir vanskelig å velge Alpe d'Huez videoen fremfor denne. Eneste motivasjon for Alpe d'Huex nå, er det faktum at jeg syklet den i sommer og vil mimre litt. Som treningsøkt og som RLV opplevelse er Lysebotn-opp på høyden og vel så det.

Som RLV-løype gir denne klatre-etappen 1-1:30t trening med motstand samt lette fartspartier med mulighet for "intervall"-aktig sykling mot innspurten mot mål. Ingen dum måte å organisere en drøy times trening på, spør du meg. Scale factor kan justeres slik at du kan velge om det skal være en rolig eller hard økt.

Well done!!

Puh. Etter endt tur var det kyllinglår og et halvt glass rød vin som premie! ICON_SMILE

Vedlegg
29140-Lysebotn.jpg (192 nedlastinger)

Topp
#617379 - 01/10/2008 19:58 Re: Fortius: RAAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

Derrr var rulla montert for vinteren og Lysebotn skal RAAAP'es etterhvert. Har sett gjennom videoen dog og den ser jo aldeles flott ut - gleder meg!
btw: kalibrerer dere rulla på "varm" eller "kald" motorbrems. Her i huset får jeg endel avvikende verdier kald vs varm.

( og Elin - mål utsagnet om videokameraet opp mot Nick's ambisjoner på denne fronten :-) )

Topp
#619003 - 05/10/2008 15:40 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

LYSEBOTN OPP

La det være sagt med en gang - jeg hater, virkelig inderlig hater motbakker. Og i lysebotn går det en motbakke som er 10,5 km lang før det begynner å roe seg noe. 15,2% stigning på det verste syntes jeg å registrere i blodtåka. En nazistbakke med eget ørnerede!
Det skal virkelig bli spennende å følge med dere på akkurat denne etappen til vinterens rulletour.
Det neste som skal sies er at Norge er et vakkert land. Denne løypa er en visuell nytelse fra start til mål - et element som i seg selv inspirerer til videre sykling - ja nettopp --- oppover!
Hva kan jeg si -- helt rått . En opplevelse.
Jeg skal aldri mer kjøpe noen "klatreRLV" fra utlandet. Nick har kreert en RLV som ikke står tilbake for noe på den fronten.
Og når jeg vet hvor mye arbeid det ligger i å få fram en troverdig høydeprofil så er jeg stum av beundring for hva Nick har klart å få til her. Muligens har jeg en nyere pgmf fil enn sykkelbob, men jeg kikket spes etter der sb hadde sine kommentarer uten å finne noe å .
Summen sålangt blir: jeg hater motbakker men jeg elsker lysebotn opp. Så paradoksalt kan det bli.
Well done Nick. Gratulere!!!

Topp
#619068 - 05/10/2008 18:39 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
vortex surfer Offline
Ivrig

Har lastet ned Lysebotn, men hvordan var det eg fikk banket den inn i rullen?
Har leitet etter oppskrift på dette i en time nå...
Våknet til snø på byfjellene i dag, så da var det bare å rigge rullen for vinteren.

Topp
#619171 - 05/10/2008 20:49 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
vortex surfer Offline
Ivrig

Fant lesmeg fil også.
Men det er noe feil, nå står det loading... og den kommer ikkje videre.
Mener jeg har slengt filene på rett plass, mistenker at video filen ikkje er helt god.
prøver å laste den på ny.
Det er jaggu litt armer&bein med denne rullen... tror nesten eg bruker like mye tid å knote med ann som eg sykler på ann...

Topp
#619729 - 06/10/2008 19:33 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
vortex surfer Offline
Ivrig

Neimen fløtte deise steike!!!
Koffår får ikkje eg til å laste ned video filen då?
Maskinen laster ikkje ned hele før den er fornøyd, og dermed virker ikkje filen.
Når den runder 30-40%nedlastet så bare runder den av og sier det er greit.
Ka i hel##¤%%&""#¤"@@£$££@@te er dette for nåkke tull!!!!????
OG ikkje pokker om eg skal gi meg.
Verste fall bestiller eg den på en cd.

Topp
#619739 - 06/10/2008 19:45 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
progres Offline
Besatt

Kanskje inn i i hel##¤%%&""#¤"@@£$££@@te begrensinger i innboksen din ?????
Nick sender deg helt sikkert en cd om nødvendig. Du har noe å se fram ( eeh.. opp ) til

Topp
#623920 - 14/10/2008 18:51 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
progres Offline
Besatt

RAAAP for NO_Sola-runden
La meg først si at jeg entret sykkelen som "testpilot" , dvs 40kg og scalefactor 80 ( en teknikk Nick tipset meg om og som er fin for å "prøvesykle" )Med denne drakten har jeg syklet NO_Sola - altså en god del mindre reell belastning enn i virkeligheten. Løypa er noe flatere enn jeg hadde forestilt meg ved å studere profilen i det vedlagte jpeg bildet.
Den er etter min mening filmet med helt riktig hastighet - bevegelsen til forbipasserende / spaserende/ syklister etc virker helt reell med den farten jeg holdt forbi! Pgmf-Profilen virker absolutt troverdig. Disse hjemmesnekra rlv'ene er det vanskelig å få perfekte i så henseende med mindre man legger mye arbeid i det. Det er min mening at man like godt kan slå av infodisplayet for stigningsprosenten mv uten at det går ut over sykkelopplevelsen. Tvert i mot - det hele blir mer troverdig.
Hvem kjenner seg ikke igjen ved å sitte å glane etter om den og den prosenten traff akkurat riktig der eller der. ikke særlig meningsfullt - dette er morskap og hobby!
Når så mye er sagt - og hvis det har noen betydning i det hele tatt - så er der noen punkter som kunne vært litt bedre definert
("noe" ved 6.1 km , bakketopp ved 8.1 ,stigning slår litt tidlig inn ved 9.9 , dårlig definert kneik 15.9, noe ved 21.7 og 21.9 )
Men likevel - profilen er helt kurant og absolutt troverdig slik den er pt.
landskapet er flott , spesielt godt likte jeg vakre boliger langs veien.
En ting trekker ned RLV'n etter min mening - nemlig at den fra drøye 14 km og i store deler av det videre er motlysfilmet i større eller mindre grad med påfølgende eksponeringsvansker slik at den fremstår som *mørk* på min skjerm. Stedvis for mørk.
Dette er vel et problem vi som holder på med dette får slite med sålenge veiene er svingete og løypene ofte runde :-)
No big deal.

Oppsummert : en flott RLV som beriker det biblioteket vi er i ferd med å bygge opp av freeware RLV. Gratulere!

Topp
#623933 - 14/10/2008 19:18 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: progres]
nortello Offline
Medlem

Sted: Sandnes
Takk for konstuktiv tilbakemelding. Motlyset irriterer meg også, som jeg tidligere har kommentert. Det blir lysfilter på linsa til neste prosjekt. Løypa er jo flat med høyeste punkt som 60moh så man kan bli lurt ved å se på profilen som svinger seg opp.

PS - Må nok inn å flikke på pgmf'en i kveld..

-nortello

Topp
#624071 - 14/10/2008 22:26 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sitat: vortex surfer
Når den runder 30-40%nedlastet så bare runder den av og sier det er greit.

thinking

Dersom du laster ned fila på ny til samme katalogen, så skal du få spørsmål om du vil overskrive eller fortsette nedlastinga der den slapp (resume) om du bruker FTP.

Prøver du å laste den ned med en FTP-klient eller ved å
venstreklikke på Lysebotn-sida? Du kan prøve det andre
alternativet av hva du har prøvd.

På forsøk nr25 (og det er ikkje en overdrivelse..) klarte eg å laste den ned & smette den inn i fortiusen.
Det var kuk i kompjuteren min som var årsaken til feilen ja.
Fyttigrisen så deilig å få det til etter så mange forsøk.
Syklingen for eg ta i morgen, denne dagen(denne dagen også..)har jo gått vekk i knoting.
Tror eg skal holde meg til hammer&sag ja.

Topp
#624128 - 14/10/2008 23:58 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
Dan Offline
[sensurert]

Jeg fikk opp Lysebotn som valg i listen men får ikke noe preview-bilde av den når jeg markerer den i listen. Det står bare loading. Er det et eller annet som må oppgraderes (og ødelegge min stabile installasjon)?

Topp
#624142 - 15/10/2008 06:20 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
vortex surfer Offline
Ivrig

Ikkje spør meg, eg er vel kansje den her på forumet med minst kompetanse på pc.
Men hos meg var det nedlastingen av video filen som ikkje ville seg. Stod at den var ferdig men hadde ikkje lastet ned alt, og da funket den ikkje kan du si.

Topp
#624160 - 15/10/2008 08:03 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
nortello Offline
Medlem

Jeg fikk opp Lysebotn som valg i listen men får ikke noe preview-bilde av den når jeg markerer den i listen. Det står bare loading. Er det et eller annet som må oppgraderes (og ødelegge min stabile installasjon)?

Kan det være ffdshow som må oppgraderes? ref
http://tacxforum.ilink.nl/viewtopic.php?t=4860

Topp
#624307 - 15/10/2008 12:11 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: ]
Dan Offline
[sensurert]

Fungerer andre RLV-er?

Det ser sånn ut. I hvert fall får jeg der opp previewbildene. Men jeg har fortsatt ikke startet sesongen med ordentlig sykling. Håper på premiære i kveld.

Topp
#624336 - 15/10/2008 12:43 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
nortello Offline
Medlem

De andre er kodet i DivX - mener å huske å ha sett at Lysebotn er Xvid. Da finner du løsningen i forrige link.

Dersom du har Win XP kan du lage Gjennopprettingspunkt før upgrade.

Topp
#624456 - 15/10/2008 15:43 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: Dan]
vortex surfer Offline
Ivrig

Fungerer andre RLV-er?

Det ser sånn ut. I hvert fall får jeg der opp previewbildene. Men jeg har fortsatt ikke startet sesongen med ordentlig sykling. Håper på premiære i kveld.

Er det rulle som er ordentlig sykling nå????? :: ICON_WINK ::

Topp
#624486 - 15/10/2008 17:17 Re: Gull fra nord - Pre-RAAP [Re: vortex surfer]
oyvin Offline
Ivrig

Sted: Oslo
Sitat: vortex surfer
Er det rulle som er ordentlig sykling nå????? :: ICON_WINK ::

He doesn't do rain? ICON_SMILE

Topp
Side 2 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå