Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 62 av 62 1 2 60 61 62
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: oyvinsr] #2597539 26/03/2020 10:27
B
Biopace Offline
Fersking
Fersking
B
Sitat: oyvinsr
Finner ingen mulighet for å slette min ordre da jeg ikke hadde bruker(opprettet i ettertid). Ikke helt klart om den slettes automagisk eller om man må gjøre det manuelt Biopace, da du beskriver begge deler i innlegget ditt.

Jeg har fått beskjed om at alt blir slettet og alle får beskjed. Jeg var så raskt som mulig ute her for å oppklare eventuelle misforståelser raskest mulig, i beste mening.

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Biopace] #2597551 26/03/2020 11:19
erikskon Online
Besatt
Besatt
Sitat: Biopace
A
Sitat: erikskon
Hei! Jeg kan dessverre melde om at den unaturlig lave prisen skyldes en feil i EAN-nummer. Sykkelen som evt blir sendt ut er en Giant Roam til 5999,-, og det er jo sikkert ikke optimalt. Ordrene vil bli slettet, siden dette skyndes en feil og ikke et planlagt tilbud. Det er selvsagt beklagelig at det skjer feil av denne typen, det er jo selvsagt noe vi forsøker å unngå. Hvis man ikke har lyst på en Roam i steden, kan det kanskje være smart å slette ordren i tillegg, før den blir ekspedert.

Hilsen Arnt Sandvik Nilsen, ansvarlig hardvare i Intersport Norge AS

Jeg forventer at enten blir ordren slettet av Intersport eller at jeg blir kontaktet med spørsmål om jeg vil ha en helt annen vare enn det jeg bestilte. Det kan ikke være mitt ansvar å oppdage dette og selv kansellere ordren. Dere kan ikke bare sende ut andre varer enn det som ble bestilt. Lander det en Roam på døra her lar jeg den stå til dere kommer og henter den. Hyggelig da om dere tilbyr oss en rabattkode til å handle noe annet.

Den blir slettet, men i likhet med alle andre firma om dagen, så bruker vi litt lengre tid på enkelte oppgaver. Alle kunder vil få rabattkoder som kompensasjon. Feil kan skje og vi forsøker å rette opp i alt.

Takk! Full forståelse for at det tar tid. Og takk for at dere er så raskt ute og oppklarer feilen! Jeg hadde ærlig talt ikke forventet å få den sykkelen, ble bare litt stressa da jeg fikk inntrykk av at jeg risikerte å få en annen sykkel levert. Takk for oppklaring!

-----------------------------------------------
Kjøper:
- Setepinne 27,2, Thomson, Syntace eller liknende kvalitet.
- RF SIXC høyre krankarm 170 mm
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: erikskon] #2597609 26/03/2020 14:16
A
Anerds Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Hei! Jeg kan dessverre melde om at den unaturlig lave prisen skyldes en feil i EAN-nummer. Sykkelen som evt blir sendt ut er en Giant Roam til 5999,-, og det er jo sikkert ikke optimalt. Ordrene vil bli slettet, siden dette skyndes en feil og ikke et planlagt tilbud. Det er selvsagt beklagelig at det skjer feil av denne typen, det er jo selvsagt noe vi forsøker å unngå. Hvis man ikke har lyst på en Roam i steden, kan det kanskje være smart å slette ordren i tillegg, før den blir ekspedert.

Jeg forventer at enten blir ordren slettet av Intersport eller at jeg blir kontaktet med spørsmål om jeg vil ha en helt annen vare enn det jeg bestilte. Det kan ikke være mitt ansvar å oppdage dette og selv kansellere ordren. Dere kan ikke bare sende ut andre varer enn det som ble bestilt. Lander det en Roam på døra her lar jeg den stå til dere kommer og henter den. Hyggelig da om dere tilbyr oss en rabattkode til å handle noe annet.

Butthurt @erikskon? Du visste med svært stor sannsynlighet at det var priset feil og nå skal du være sur og gretten i tillegg. Kos.

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Anerds] #2597615 26/03/2020 14:33
J
Jeggs Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: Anerds

Butthurt @erikskon? Du visste med svært stor sannsynlighet at det var priset feil og nå skal du være sur og gretten i tillegg. Kos.

Hvis du tar deg bryet med å lese ferdig tråden før du kommenterer så ser du at dette ikke er tilfellet.

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Anerds] #2597622 26/03/2020 15:06
erikskon Online
Besatt
Besatt
Sitat: Anerds

Vel, det er vel ganske åpenbart hvem her som ikke har det godt med seg selv. Håper for øvrig den tunge stunden vi står i ikke blir for tung for deg. Opp med motet!

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597637 26/03/2020 16:39
V
vehe Online
Besatt
Besatt
V
Om ordrebekreftelsen viser sykkelen som var på nettsiden så kan man fint ta saken videre og kreve trance 3. Butikker har tapt slike saker fordi de har sendt ut en ordrebekreftelse. Det kan argumenteres for at Intersport har vært i en veldig dårlig situasjon den siste tiden og at prisen derfor ikke kunne anses for å være urimelig eller feil da de trengte penger raskt.

Om det er en hyggelig ting å gjøre er en annen sak.

Redigert av vehe; 26/03/2020 16:41.
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597640 26/03/2020 17:01
S
Stupfull Offline
Entusiast
Entusiast
S
Enig, jeg hadde prøvd å dratt den lenger. Hadd du som forbruker tabba deg ut hadde de bare trekt på skuldrene å latt seg svi.

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597654 26/03/2020 18:11
Christian82 Online
Ivrig
Ivrig
Dette skriver Intersport selv på sine sider, så tviler på man kommer noen vei.

"Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk"

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: vehe] #2597664 26/03/2020 19:09
perbl Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: vehe
Om ordrebekreftelsen viser sykkelen som var på nettsiden så kan man fint ta saken videre og kreve trance 3. Butikker har tapt slike saker fordi de har sendt ut en ordrebekreftelse. Det kan argumenteres for at Intersport har vært i en veldig dårlig situasjon den siste tiden og at prisen derfor ikke kunne anses for å være urimelig eller feil da de trengte penger raskt.

Om det er en hyggelig ting å gjøre er en annen sak.

Selv om det er fristende med billige ting, går det an å ikke være en kuk og.

Jeg synes endel forbrukere virker å ordlegge seg nesten som at det er en plikt for butikker og bedrifter å diske opp med billigst mulig stæsj. Så det feks etter Sportsbua konka her i byen, folk flooda FB-sida til konkursboeier med voldsom kritikk fordi de ikke umiddelbart skvisa prisene under det man får varene for på billigste nettsjapper, som om de har et annet formål her i verden enn å prøve å skvise mest mulig penger utav varene de har kjøpt og vil tjene penger på.

Per B.
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597675 26/03/2020 20:06
V
vehe Online
Besatt
Besatt
V
Det veldig beskyttende vernet rundt forbrukere kan definitivt misbrukes, Apple i USA hadde egne møter om norsk forbrukerlov fordi de ikke likte å bli utnyttet og forsøkte finne løsninger. (Dette er rundt 10 år siden, hva de faktisk har fått til vet jeg ikke)

I Norge benytter kloke butikker seg av to eposter for å omgå deler av lovgivningen, Proshop.no f.eks sender først ut en email om at bestillingen er registrert, denne binder ikke butikken til å måtte levere en vare. Når ordren er sjekket manuelt kommer det en ordrebekreftelse, når den kommer sitter butikken med skjegget i postkassa om den inneholder feil som gagner kunden. Avtaleloven stiller over vilkårene til nettbutikken så at de gjemmer seg bak feil i teksten vil neppe gå.

FKU har flere bindende vedtak i lignende tilfeller, de vurderes individuelt etterhvert som de blir rapportert inn. Kan fort ta et år.

For syns skyld har jeg ikke kjøpt noe og det er sikkert noen her som kan presisere eller rette opp i hva jeg har lirt av meg tilnærmet fritt etter hukommelsen ICON_SMILE

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597678 26/03/2020 20:15
erikskon Online
Besatt
Besatt
Enig med de over her. Trenger ikke å være kuk selv om loven tillater det.
Jeg fikk en hyggelig mail fra ei jente i Intersport om at en feil var oppstått og at ordren var slettet. Akkurat som jeg regnet med da jeg tok en sjanse og bestillte en. Går selvsagt ikke videre med dette. Hadde de derimot sendt en annen vare så hadde det blitt månelyst ICON_SMILE men alt i alt raskt og fair rydda opp av Intersport her.

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597681 26/03/2020 20:23
Christian82 Online
Ivrig
Ivrig
Ser heller ingen hensikt med å gå videre med dette uansett hvor mye vi har retten på vår side eller ikke.. Dette var en sjansen vi tok bor vi i grunn var "frekk" nok å prøve å kapre ett produkt vi åpenbart visste var feil priset.

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597728 27/03/2020 08:56
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Selvfølgelig skal man ikke saksøke seg til varer når noe er feilpriset med fire-gangern. Det hadde vært en veldig grådig og smålig ting å gjøre.

Men, og dette er bare en betraktning. Det var voldsomt lite kompensasjon med en rabattkode på 10% på ny sykkel. Det er jo mindre enn en vanlig klubb-avtale gir.

Jeg tenkte kanskje at intersport ville benytte sjansen til å få solgt en bunke med sykler ved å tilby et annet godt tilbud?
Dog, med dagens valutapris er det kanskje ikke så gunstig å tømme lagrene lenger?

2018 Santa Cruz Nomad, xx1

Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: vids] #2597731 27/03/2020 09:02
erikskon Online
Besatt
Besatt
Det er sinnssykt å følge med på de syklene der prisene oppdateres iht dagens kurs. Jeg tenkte å bestille en sykkel til 6300 kr for to uker siden. Trengte den ikke øyeblikkelig og bare ventet litt. Med et smell koster den i dag 8300 kr...

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: erikskon] #2597745 27/03/2020 09:50
V
vehe Online
Besatt
Besatt
V
Det er sinnssykt å følge med på de syklene der prisene oppdateres iht dagens kurs. Jeg tenkte å bestille en sykkel til 6300 kr for to uker siden. Trengte den ikke øyeblikkelig og bare ventet litt. Med et smell koster den i dag 8300 kr...

Blir triste år for de som liker nytt utstyr fremover, bikester.no har ikke oppdatert prisene sine på lagervarer; enda.

Øk: Hjulsett 29" 15x100/12x142mm. 25mm-35mm internbredde.
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2597764 27/03/2020 11:22
erikskon Online
Besatt
Besatt
Det var hos Bikester "min" sykkel gikk fra 6300 til 8300...

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2598500 01/04/2020 07:14
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Noen bra priser på sykkeltøy hos fjellsport.no bl.a. Noen castelli bib til under halv pris.

- Stefan
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2598592 01/04/2020 12:19
erikskon Online
Besatt
Besatt
Denne grusraceren/commuteren til 4000 kr til XXL medlemmer er vel en god deal: https://www.xxl.no/white-gx-lite-19-grussykkel-unisex-svart/p/1156893_1_style

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: erikskon] #2598604 01/04/2020 13:08
gare Offline
More than words
More than words
Nja, joda, til prisen er det ikke så hakkende gæernt, men åttedelt og kranken … er det 42 eller 44 på største klinga??

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: gare] #2598609 01/04/2020 13:30
erikskon Online
Besatt
Besatt
Jo, eventuelle kjøpere må at en kritisk titt på girene. Trodde ikke de laget 8delt lengre så sjekket ikke det så nøye.

Kjøper:
Re: Røverkjøp og gode tilbud [Re: Henrik.] #2599899 I går 11:04
Arne_And Offline
More than words
More than words
Ikke direkte røverkjøp, men de har 25% på Adidas/Five Ten sykkelsko på VPG.

Side 62 av 62 1 2 60 61 62

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå