Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sykkel tips #2597219 24/03/2020 14:24
C
Cbrooen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
C
Hei

Jeg har en 29er sykkel som jeg benytter for turer i skog og terreng. Denne sykkelen har jeg sykkelutstyr jeg bruker med alt fra bukser med padding, sko, hansker osv.

Denne sykkelen er litt tungvint å benytte kun for en tur ned til byen, eller rundt i området. Så jeg tenkte skaffe meg en ekstra sykkel for de litt roligere «kose» turene.

Komfortabel, en sykkel man kan sette seg på med bare shortsen eller ola buksa for den sags skyld.

Det jeg lurer på er hvilken sykkel modell bør jeg gå for? Hybrid syntes jeg blir for fremover lent. Vil ha mer cruiser, trekking, bysykkel type sykkel.

Hvor mange gir bør man velge? Jeg har noe bakker hjem fra Oslo sentrum, men ikke avskrekkende. (Opp mot ekeberg).

En enkel sykkel jeg har sett på er denne her, vil 6gir holde for å sykle i bakker? Eller hvor mye bør man minst ha?
Syntes denne ser kul ut og den er vistnok god å sykle på ifølge dinside test, rimelig er den også. Samt lett å ta med hit og dit.

https://bikeshop.no/sykler/hverdagssykkel/foldesykkel/kross/kross-flex-20-kombisykkel-hvit-blå-6-gir-20-hjul-13-4-kg-kross042-p0000092188

Eventuelt noen andre tips til en sykkel til en rimelig sum som man kan sette fra seg her og der uten å være redd for alt. En kosesykkel for eventyr og små mosjon

Takk for svar og tips

Re: Sykkel tips [Re: Cbrooen] #2597333 25/03/2020 10:03
S
sun flyer Offline
Ringrev
Ringrev
S
Tror du vil bli skuffet over den. Men usikker på hva du skal ha i stedet. Må det være foldesykkel?

Re: Sykkel tips [Re: Cbrooen] #2597379 25/03/2020 13:43
Kakachka Offline
Entusiast
Entusiast
Siden du er på bikeshop og kikker: du har jo Cafe Creme herresykkel der.
Rimelig og helt topp til det du trenger. Eneste ulempe er at den ser finere ut enn prisen tilsier.

Frua har hatt en tilsvarende rød damesykkel i 5+ år (kjøpt via crc) og den er fremdeles fin selv om den blir brukt som pendlersykkel.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå