Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NCF sykkelforsikring #2593930 06/03/2020 07:30
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er det noen som vil synse rundt NCF sitt nye tilbud om sykkelforsikring til sine medlemmer med aktiv lisens?

For kr. 1000,- pr. år (med 2000,- i egenandel) er man altså forsikret mot skade på ramme. Deles den i to, får man ny ramme, er det skade så skal den repareres. Et besøk hos Otto er jo verd hele forsikringen. Tidligere har jo tradisjonelle verdigjenstandforsikringer vært mye dyrere.

Resten av vilkårene følger her:
- Tyveri, dekkes i forbindelse med ritt og trening. Tyveri fra hjemmeadressen er unntatt.
- Ramme dekkes kun om den er fysisk delt, utover det dekkes reparasjon.
- Sykkelens hjul dekkes med maks 10.000, -.
- Avtalen gjelder kun lisensierte utøvere, og som har valgt sykkelforsikring via NCFs lisensordning.
- Fastmontert tilleggsutstyr dekkes med maks 10% av gjeldende forsikringssum, og kun som følge av skade på sykkelen. Tekstiler, sko og
mobiltelefon er ikke omfattet av avtalen.
- Ved tyveri av flere sykler gjelder forsikringens maksbeløp. Sykkel skal til enhver tid være låst eller under oppsyn. Når sykler er plassert på
sykkelhenger, skal henger også være låst når den er parkert.
- Skade som skyldes slitasje, reparasjon, rensing, restaurering, feil eller mangler ved gjenstanden dekkes ikke.
- Dekningsområde: Europa
- Hvem forsikringen omfatter og hvor/når forsikringen gjelder, se punkt 2 lisens.
- Erstatningsberegning gjøres i henhold til enhver tid gjeldende vilkår.
- Denne forsikringen fornyes ikke automatisk og gjelder fra betalingstidspunktet fram til utløpet av forsikringstiden

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2593931 06/03/2020 07:52
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har sett på denne, og det er jo ikke halvgalt som en "idiot"-forsikring. På den annen side, så har jeg heller ikke som vane å ha brutale, dyre brekkasjer (bank i styret) annet enn klønemekking, så ser ikke helt hva jeg skulle fått igjen. Er vel viktigere for landeveissyklister med papirtynne karbonrammer som risikerer totalhavari i massevelt.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2593933 06/03/2020 07:55
olechr Online
More than words
More than words
Synes det så bra ut. For de med flere sykler så kan det se ut som en bra greie da den ikke er knyttet til en sykkel (slik jeg kan se det).

1000 kroner er såpass rimelig at det var verdt å bestille.

Selger for Original Teamwear, Swix og Kalas teamwear.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.
Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2593942 06/03/2020 08:24
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Et gullpunkt ved denne nye forsikringen er at den ikke er knyttet til en spesiell sykkel. For folk med dyre sykler og mange timer på sykkel så ser jeg så absolutt at denne vil kunne ha stor verdi.

Jeg har tidligere hatt verdigjenstandsforsikring på godsykkelen hos Tryg, via lisensen. Denne var en del dyrere og også knyttet opp mot kun en sykkel. Jeg hadde vel egentlig akkurat bestemt meg for at den forsikringen ikke skulle fornyes ved utløp da jeg otb-tryna og sykkelen på et eller annet mystisk vis klarte å treffe den spisseste skifersteinen i hele bymarka. Brudd i kjedestaget. Jeg kjente sterkt på irritasjonen og var oppriktig lei meg da min nydelige Turner hadde fått alvorlig skade. Da jeg sykla forsiktig hjem (Godt dimensjonert bakramme på Turner) så var jeg egentlig klar for å sende bakramma til Jæger. Mens jeg sutra i meg kveldsmat kom jeg på forsikringen, og etter kun få dager hadde jeg fått erstatning tilsvarende ny ramme. Forsikringen var god å ha da. I dette tilfellet kom jeg veldig godt ut av det men jeg har i ettertid kalkulert med at jeg videre i det lange løp nok er tjent med å være selvassurandør. Om jeg ikke hadde hatt forsikring på Turner'n så hadde jeg fortsatt hatt den, bare med en jæger-rep av bakramma. Det hadde kostet meg 5-6000. Jeg har sjelden slike uhell med fatale skader, og jeg har strengt tatt tid og råd til å få fikset eller erstattet ødelagte deler. I tillegg så må jeg være ærlig med meg sjøl i at det ikke er så enormt mange timer godsykkelen blir brukt. Altfor lite faktisk.....
Jeg har også blitt frastjålet sykkel bade på ferie og utenfor arbeid. Da har jeg andre forsikringer, om enn med noe begrenset dekning.

- Stefan
Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2593955 06/03/2020 09:53
John_Harald Offline
Avhengig
Avhengig
Til info er fullstendige vikår ikke klare.
Gjensidige har dessverre utfordringer med sin grafiske avdeling, og NSF vil publisere vilkårene i sin helhet på våre sine så fort de mottar disse fra Gjensidige - https://www.sykling.no/article/sykkelforsikring-0

Tacx Neo 2 - Wahoo Kickr - Quarq - Hed Jet 9+ - Zipp Super 9 - Argon 18 E116
https://www.zwiftpower.com/profile.php?z=463598
Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2593989 06/03/2020 14:11
larsb Offline
More than words
More than words
...men så bra. Jeg snakket med tryg om forsikring når den sykkelforsikringen var ny, og fant at den var alt for dyr til å gi dekning på mine tre sykler innenfor gjenanskaffelsesverdien. Jeg mener jeg regnet med at det måtte ryke en sykkel hvert tredje år for at det skulle "lønne seg" med forsikring fremfor å være selvassurandør.

Hvis trening regnes på samme måte som trening i den ordinære lisensforsiktringen er denne her veldig bra og jeg skal kjøpe.

LarsB

Re: NCF sykkelforsikring [Re: parob] #2594875 12/03/2020 14:23
D
DBrodshaug Offline
Avhengig
Avhengig
D
Jeg klarer ikke helt å se hva denne forsikringen dekker som ikke er dekket av innboforsikring(super/pluss etc)..

Re: NCF sykkelforsikring [Re: DBrodshaug] #2594949 13/03/2020 07:14
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: DBrodshaug
Jeg klarer ikke helt å se hva denne forsikringen dekker som ikke er dekket av innboforsikring(super/pluss etc)..

Krasjforsikring av deler og tyveri fra ritt. Tyveri hjemmefra dekkes av innbo, men ikke nødvendigvis tyveri fra ritt/samling etc.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: NCF sykkelforsikring [Re: baronKanon] #2594971 13/03/2020 09:20
D
DBrodshaug Offline
Avhengig
Avhengig
D
Flere innboforsikringer dekker tyveri i hele Norden og uhell opptil hvertfall 30.000,-. Men det varierer, noen har vilkår om ritt, andre ikke.

Poenget var bare at man bør sjekke ut hvilke dekninger man har, mange kan være godt dekket av innbo/reise.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå