Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2
Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: eirikbk] #2586914 27/12/2019 22:06
A
Asterix Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Sitat: Juffe
Godt å lese at det gikk fint. Regner med at du tar deg tid til å legge igjen en liten vurdering av henne på finn.no da ICON_SMILE
Vurdering er selvfølgelig gitt på finn. Det ble dessverre ikke helt toppscore denne gang ICON_SMILE

Sitat: eirikbk
Skulle gjerne hørt den samtalen!
Uansett hva som skjer, har man mottatt penger for noe og har et kommunikasjonsverktøy tar det noen få sekunder å gi beskjed. Særdeles få unnskyldninger som er gode nok.
Angrer litt på at jeg ikke satte mobilen på lydopptak. Men, kroppsspråket til vedkommende sa vel egentlig mer om hvordan hun følte seg! Ga rimelig klar beskjed om at den unnskyldningen hennes ikke holdt vann, spesielt med tanke på at hun har postet og skrevet masse på Instagram i denne perioden. Gjorde det også klart at hun var 1 virkedag og litt flaks en unna en politianmeldelse.
Ganske ung jente da, så det er jo lov å håpe at hun tar litt lærdom.

Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: Asterix] #2587008 29/12/2019 17:24
E
eskval82 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Godt å høyre at det ordnet seg ICON_SMILE

Men kjenner godt igjen hvor irriterende situasjon du har vært i. Har brukt Finn.no i lang lang tid, og de siste månedene så har eg hatt 2 episoder med sykkelrelaterte kjøp som har tatt veldig mye tid og irritasjon. Begge situasjonene så virket alt veldig fint fram til betalingen var gjort. Etter avtale om sending og kjøp av produktet så vippset eg før sending. Så vart det stopp.
Første kjøpet endte med politianmeldelse, og rett etterpå vart penger ført tilbake, og kjøper vart sperret/utestengt fra Finn.no. Eg bur på Vestlandet og saken vart overført til østlandet, så fikk beskjed av politiet at da var det flere saker på personen. Var også i kontakt med ein annen person som hatt opplevd det same med same selger.
Handel nr 2 var så liten sum at eg ikkje orket å anmelde det. Men angrer på at eg ikkje gjorde det, for å hvertfall få person vekk fra Finn.no.

Som mange har kommentert så gi hvertfall selger litt tid på seg. Men om det ikkje skulle løse seg med mangel av svar fra selger, så vil eg anbefale anmelde saken og send kopi av anmeldese til Finn.no slik at dei får sperret selgeren fortest mulig. Fikk beskjed fra Finn.no at så lenge det er avtalt skriftleg via meldinger på Finn.no så er det en bindende avtale.

Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: Asterix] #2591131 13/02/2020 13:17
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvordan stiller folk seg til å handle fra folk på finn som ikke fremstiller seg selv med navn eller telefonnr?
Jeg er i marked for gaffel, og har funnet 2 som passer, men begge selgerne er fullstendig anonyme og har ingen vurderinger. Når man tar kontakt får man korte svar, og ikke noe hilsen navn navnesen.
Den ene personen har riktignok svært mange annonser ute på mye forskjellige sykkelkomponenter. Men jeg er skeptisk..

You are what you eat...mmm nuts
Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: Asterix] #2591132 13/02/2020 13:24
G
Gubbe Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Det er mange grunner til å være "anonym" på Finn, svindel og kriminalitet er noen. Jeg ser stort sett på vurderinger når jeg opererer i det markedet, og selv om det kan trikses til gode vurderinger handler/selger jeg aldri til folk uten å sjekke dette.

Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: Hoaas] #2591136 13/02/2020 13:28
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas

Den ene personen har riktignok svært mange annonser ute på mye forskjellige sykkelkomponenter. Men jeg er skeptisk..

Svært mange annonser... Er det stort spenn i det denne personen selger? Lukter det tjuvgods?

Ibis Sykler Norge / Probike - https://www.probike.no/
Følg oss på Instagram! www.instagram.com/probikeas/

Re: Selger fra finn.no har sunket i jorden [Re: Ripen] #2591142 13/02/2020 14:07
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ripen
Sitat: Hoaas

Svært mange annonser... Er det stort spenn i det denne personen selger? Lukter det tjuvgods?

Siden personen er anonym kan man ikke trykke "se flere annonser fra denne selgeren". Men valgte ut fylket nå, og jeg mistet telling på hvor mange annonser hen har ute før jeg ga meg. Det dreier seg om all slags sykkeldeler. Dempere, hjul, nav, tempobøyler, gir osv osv.
Vet ikke om det lukter tjuvgods, prisene er ikke "for godt til å være sant", og produktene er for så vidt beskrevet som om personen vet hva hen snakker om.
Det kan selvsagt også være at svært mange fra akkurat dette geografiske området ønsker å være anonym, selv om det blir litt vel tilfeldig.

You are what you eat...mmm nuts
Side 2 av 2 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå