Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Wattpedal til MTB? #2591036 12/02/2020 23:01
Sykkel-Petter Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg leter etter wattpedal for MTB (SPD) men finner kun noe info om at SRM jobber med en modell. Jeg ser det stadig dukker opp nye merker og modeller til landevei, men hvorfor aldri til terrengsykkel?

Det samme gjelder wattlkranker, det er et hav av muligheter for landevei, men nesten ingenting til terrengsykkel. Hvorofor?

Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591048 13/02/2020 07:26
olechr Online
More than words
More than words
Sitat: Sykkel-Petter
Jeg leter etter wattpedal for MTB (SPD) men finner kun noe info om at SRM jobber med en modell. Jeg ser det stadig dukker opp nye merker og modeller til landevei, men hvorfor aldri til terrengsykkel?

Det samme gjelder wattlkranker, det er et hav av muligheter for landevei, men nesten ingenting til terrengsykkel. Hvorofor?

Man har da ganske mange muligheter på wattkrank på mtb: Quarq, stages, 4iii, srm, rotor, blant annet

Selger for Original Teamwear, Swix og Kalas teamwear.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.
Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591106 13/02/2020 12:21
larsb Offline
More than words
More than words

(...)

Kanskje fordi det er en stor grad av sannsynlighet for at du denger pedalen i en stein på neste tur.

LarsB

Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591112 13/02/2020 12:26
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
SRM x-power lanseres vel i løpet av våren.
Ellers finnes det en diy løsning som kombinerer assioma og xpedo pedaler.
https://youtu.be/ybAFIhKahnM

facebook.com/secondhandsessions

Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591135 13/02/2020 13:27
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Ser ikke helt poenget med wattpedaler på terrengsykkel annet enn å få tallene. I allfall for den syklingen jeg gjør. I stor grad kan jeg ikke velge eller justere intensiteten på terrengsykkel slik som på landevei. Og da tror jeg det gjenstår en liten nisje som sikkert er dekt opp av de produsentene som finnes i dag.

Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591540 17/02/2020 07:32
Sykkel-Petter Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
En wattkrankarm slår man ikke ned i bakken, så argumentet med at man slår den i bakken er ikke god nok. En wattkrank slår man ikke nedi bakken (Quarq XX1 Eagle er en av få muligheter på markedet som jeg vet om)

Jeg tenker ikke først og fremst på rundbanesyklister og stisykkelgutta, men alle som trener på grusveier mot ritt som Birken osv, det vil være en like praktisk ting for dem å kunne se wattmålere som alle andre landeveissyklister.

....Er det bare at landeveismarkedet så mye større enn terrengsykkelmarkedet? Er terrengsykkel så lite sexy at produsenter ikke gidder? Er det grunnen til at produsenter velger å lage enda en ny wattmåler for landevei til tross for at det finnes 50 andre alternativer - enn å lage et alterantiv for terrengsykkel hvor valgene er tilnærmet null?

Re: Wattpedal til MTB? [Re: Sykkel-Petter] #2591544 17/02/2020 07:45
olechr Online
More than words
More than words
En wattkrankarm slår man ikke ned i bakken, så argumentet med at man slår den i bakken er ikke god nok. En wattkrank slår man ikke nedi bakken (Quarq XX1 Eagle er en av få muligheter på markedet som jeg vet om)

Jeg tenker ikke først og fremst på rundbanesyklister og stisykkelgutta, men alle som trener på grusveier mot ritt som Birken osv, det vil være en like praktisk ting for dem å kunne se wattmålere som alle andre landeveissyklister.

....Er det bare at landeveismarkedet så mye større enn terrengsykkelmarkedet? Er terrengsykkel så lite sexy at produsenter ikke gidder? Er det grunnen til at produsenter velger å lage enda en ny wattmåler for landevei til tross for at det finnes 50 andre alternativer - enn å lage et alterantiv for terrengsykkel hvor valgene er tilnærmet null?

Jeg skjønner ikke at du mener at valgene er lik null. De fleste som lager til landevei lager også til mtb

Selger for Original Teamwear, Swix og Kalas teamwear.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå