Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaring med dynafit TLT8 sko? #2590554 09/02/2020 12:42
erikskon Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har du brukt Dynafit TLT8 expedition sko og gjort deg noen erfaringer? Hvordan er de f. eks. sammenlignet med eldre Scarpa Maestrale RS? Som en tøffel?

Jeg har bred for med høy rist og så langt er TLT8 det beste jeg har funnet "ut av boksen" mht passform. Men jeg er ikke erfaren nok til å forutse kjøreegenskaper på et butikkgulv. Jeg veier ca 100 kg og er ingen spesielt god alpinist, så litt støtte trenger jeg.

Jeg ser på denne skoen fordi jeg ønsker meg et lett sett som det er mer moro å gå lange slakke turer med. Noen turer kanskje til og med uten at det blir veldig mye nedover, men for å ha muligheten dersom den byr seg. Jeg går helst når det er fin snø og gidder ikke å kjøre tusen høydemeter på blåis uansett sko ICON_SMILE

Jeg har registrert at TLT8 har sånn speed-nose som gjør at den ikke passer med alle bindinger, men jeg ser ingen grunn til å gå for noe annet enn en av de lette Dynafit bindingene dersom jeg begynner disse investeringene. Nå som dynafit har livstidsgaranti og jeg har importøren "i nabolaget" så skal det mye til å velge noe annet. Måtte eventuelt være Marker Alpinist 12, men må i så fall sjekke speednose kompatibilitet.

-----------------------------------------------
Kjøper:
- Setepinne 27,2, Thomson, Syntace eller liknende kvalitet.
- RF SIXC høyre krankarm 170 mm
Re: Erfaring med dynafit TLT8 sko? [Re: erikskon] #2590568 09/02/2020 14:25
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Har ikke åttern, men har kjørt litt på tlt7p. Forskjellen på de to skal visst bare være spennene, men det kan hende det er andre forskjeller jeg ikke er kjent med.

Skoen er stiv nok for en på 100kg. Jeg har brukt skoen på alt fra konkurranseski til pudderski. Skoen føles litt død å kjøre på og fleksen er ikke veldig progressiv. Rs er en mye bedre kjøresko, men jeg vil si tlt7/8 er en bedre allrounder. Tlt7 er litt dårligere å gå og kjøre med enn tlt6.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå