"Lettere" modifisert Banshee Prime 2016 modell i str. XL selges.

PS: Bildene i denne tråden er ikke nye. De er ikke representativ på mengden bruksmerker og genrell kosmetisk tilstand. Oppdaterte bilder kommer.
[Linket bilde fra i.imgur.com]

Modifikasjoner:
Fremre bakdemperfeste er flyttet 12mm frem for å akseptere 216x63mm bakdemper i stedet for den orginale 200x57mm.
Rammen har 27,5 dropout beregnet for Spitfire og Rune, for å gi lengre kjedestag. (orginale, ubrukte dropouts følger med)
Kabel-strømpe-holderen til fremgir er filt bort under kranken.
-1,5 Grad styrelager.

Steinsprut og kabelgniss:
Jepp.

Skader ellers:
Et lite hakk i seterøret etter at brua på bakramma "kræsja" da jeg knakk en bakdemper.

Geometri som avviker fra orginalt:
458mm kjedestag vs 448mm orginalt
Styrevinkel er under 65 grader med 160mm gaffel, dropouts i low og med 1,5grad styrelager.
ca 64 grader effektiv seterørsvinkel vs 65 grader orginalt (i Low)
På grunn av lengre slaglengde på bakdemper, har denne rett over 150mm vandring i stedet for 135mm.
470mm reach, fra org. 480mm, på grunn av lengre gaffel, og angleset.
krankhøyde på ca 340mm.

Geometri-kommentarer
Progressiv kinematikk, men en liten regressiv del helt i bunn, som gjør at både Fjær- og luft-dempere passer utmerket. Jeg har brukt rammen med CCDBAir, Fox DHX RC4, Monarch Plus RC3, DSP Dueler, Fox Float X, og ND Tuned DH2xRC3. Sykkelen er veldig moderne, selv i 2020, men seterørsvinkelen er ikke av de bratteste nå til dags. Er du over 180cm og under 200cm, vil rammen passe.

Generelle kommentarer
Jeg har brukt denne som en do-it-all sykkel, til alt i fra rullesykling til WC-hoppene i Hafjell. Har aldri vert noe issue med rammen, og det er utrolig deilig å vite at rammen er 100% "huck-and-pray-proof." Robust og tung.
Med lengre dropouts, får man fint plass til 29-plussdekk.
Siden Rammen er en Banshee Prime, men har vandringen(-ish) til Banshee Rune, har jeg døpt om denne modellen til å hete Banshee Prune.
Alle lagrene i rammen vil bli byttet før salg.

Medfølgende deler
Nyservet Rockshox Monarch Plus RC3 216x63
Reverb Stealth 150mm (Nylig servet med oppgradert ifp-stempel)
2x Vee Trax Fatty 29x3.0" dekk
1,5grad styrelager
Iscg05-plate

Deler som kan følge med:
Shimano XTR m970 krank med 32T ovalt N/W drev (inkl. kranklager)
Karbonhjul fra XM Carbonspeed. DT350 nav og comp/revo eiker (Bombesikre hjul, 40mm utvendig og 31mm innvendig)
Div dekk. Har mer enn jeg kommer til å få brukt. Magic Mary, DHF, Eddy Current osv
Fox 36 160mm Gaffel med nye-ish innerbein (Byttet på garanti pga. knirk i kronen)
Raceface Atlas 15mm x 800mm styre (35mm klemme)
Raceface Turbine 50mm stem (35mm klemme)
Sram guide RS bremser
Div bremseskiver

Kan strengt tatt selges som komplett sykkel, hvis det er ønskelig.

Jeg er usikker på pris. Ta kontakt for å diskutere pris eller ved spørsmål.

@tarhof på instagram
Pole Evolink 158/176 2019
Banshee Prime 2016