Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hitfjellrunden med eller mot klokka? #2589741 31/01/2020 09:38
parob Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Vi skal ha firmasamling på Lillehammer på sensommeren, og jeg har fått ansvaret for stisykling som en av aktivitetene.
Jeg tenkte at Hitfjell, Kriksfjellet, Reinsfjell må være fint og ikke for vanskelig for de fleste terrengsyklister selv om de fortrinnsvis sykler grus - men er denne runden best med eller mot klokka? Med best så tenker jeg mest flyt og minst teknisk. Jeg vil tro det vil gagne gruppa om vi heller dytter opp de mest tekniske partiene istedet for at de tas nedover.

Selv har jeg syklet Reinsfjell et par ganger, usikker på om jeg har vært på Hitfjell. Når det gjelder Kriksfjellet, sykler man oppom selve toppen eller er det beste å holde seg på den blå stien rett vest for toppen? Se bilde.

Vedlegg
Kriksfjellet.png (1004.35 KB, 52 nedlastinger)

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Hitfjellrunden med eller mot klokka? [Re: parob] #2589753 31/01/2020 11:03
ventle Offline
Besatt
Besatt
Ville nok tatt mot klokka, østryggen på Reinsfjell er såvidt jeg husker brattere, så det blir mindre pushbike og morsommere nedkjøring om man tar Reinsfjell vest - øst enn omvendt.

Kriksfjellet ville jeg også tatt med, opp langs den blå stien sørfra og så ned den røde som går rett vestover.

mvh Helge
Re: Hitfjellrunden med eller mot klokka? [Re: parob] #2590039 04/02/2020 08:35
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: parob
Vi skal ha firmasamling på Lillehammer på sensommeren, og jeg har fått ansvaret for stisykling som en av aktivitetene.
Jeg tenkte at Hitfjell, Kriksfjellet, Reinsfjell må være fint og ikke for vanskelig for de fleste terrengsyklister selv om de fortrinnsvis sykler grus - men er denne runden best med eller mot klokka? Med best så tenker jeg mest flyt og minst teknisk. Jeg vil tro det vil gagne gruppa om vi heller dytter opp de mest tekniske partiene istedet for at de tas nedover.

Selv har jeg syklet Reinsfjell et par ganger, usikker på om jeg har vært på Hitfjell. Når det gjelder Kriksfjellet, sykler man oppom selve toppen eller er det beste å holde seg på den blå stien rett vest for toppen? Se bilde.

Reinsfjell - Hitfjell er den greieste runden i området, og kapable stisyklister kjører hele runden mot klokka uten fotisett. Reinsfjell fra øst er "umulig" uten pushbike. Kriksfjell sykles vanligvis fra øst eller vest, men er (veldig) vrien uten fotisett åkkesom. Kriksfjell fra sør er pushbike det siste stykket, og sykles veldig sjelden. Kriksfjell mot nord er mye kratt og ikke noe gøy. Hitfjell er det enkleste fjellet av disse tre og spesielt vestsiden er fin/enkel både opp og ned. Dere kan også vurdere den lille sløyfa rundt Malmtjørnet øst for Pellestova. Fin begge veier, men vanligst å sykle mot øst.

Re: Hitfjellrunden med eller mot klokka? [Re: parob] #2590052 04/02/2020 10:33
E
Eivel Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Tenkte jeg skulle legge inn et kartbilde med rute men det ga jeg opp...
Mot klokka blir bra!

Re: Hitfjellrunden med eller mot klokka? [Re: parob] #2590146 05/02/2020 05:56
parob Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Takk for svar alle sammen, da har jeg det klart.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå