Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nordest Britango TR #2589256 25/01/2020 19:10
K
kid Offline OP
Rollminister
OP Offline
Rollminister
K
Hva synes folket om denne? Ser fin ut, men noe korte kjedestag? Som mange andre har jeg lyst på stål hard tail igjen(tidligere eier av en Ragley Blue Pig)
Siden jeg har en brukbart slakk Enduro(Transition Sentinel) så kan det være kult med en hardtail som ikke begynner å ligne
på en Grim Donut light. Snappy 66,5(med 20 % sag) i front og korte kjedestag...

https://nordestcycles.com/en/product/britango-tr-frame

Redigert av kid; 25/01/2020 19:22.

Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: Nordest Britango TR [Re: kid] #2589330 27/01/2020 07:42
K
kid Offline OP
Rollminister
OP Offline
Rollminister
K
Her var det lite kvalifisert geometri synsing du....Noe som ellers ikke er mangelvare. Ser på Ragley BigWig også. Men vurderer istedet å bytte ut Marin Gestalt grusgræser til en stål konstruksjon med mer dekklaring. Lurer på om det blir litt styr med Sti stål pga. har begrensninger i budsjett. Slik at jeg må bruke mesteparten av delene fra Sentinelen. Blir my skruing. Og det er jeg ganske lei av.

Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: Nordest Britango TR [Re: kid] #2589348 27/01/2020 10:48
H
Håvard. Online
Ringrev
Ringrev
H
Jeg har ingen erfaring med britango men har nordest bardino 1 med 140 mm gaffel. Geometrimessig så ligger de nok ikke så veldig langt unna hverandre (bardino er trolig litt slakere, men ikke så mye). Jeg synes den er en utrolig morsom sykkel, den inspirerer til lek, og er såpass kapabel at jeg kan kjøre alle de samme stiene som med fulldemper (i mitt tilfelle ripmo).

For min del er iscg05 feste et absolutt krav, og britango ville derfor ikke vært aktuell. Men sett bort ifra det så tror jeg den hadde vært helt strålende for meg, og laget litt større forskjell mellom fulldemper og ht

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå