Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feil på grx bremsehendel? #2589078 23/01/2020 21:39
K
ksakk Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hei, har en ny sykkel med grx hendler. Bakbremsen er fast og fin og låser hjulet fint og har god modulering, men frembremsen derimot er svampete og myk, og må klemmes helt inn til styret før den låser fremhjulet skikkelig. Den var slik når jeg fikk den, og jeg har fått luftet den ifbm innkorting av bremseslangen. Mekanikeren kommenterte det at noe føltes rart, men han klarte ikke pinpointe det. (Sykkel kjøpt på nett og lokalt sykkelverksted). Noen forslag til hva feilen kan være eller om det er reklamasjon?

Re: Feil på grx bremsehendel? [Re: ksakk] #2589094 24/01/2020 00:57
vviz Online
Ivrig
Ivrig
Ville først og fremst forsøkt å lufte den på nytt, fordi det er raskt og billig å gjøre. Så får du evt. Utelukket at det er mekanikeren som har hatt en dårlig dag (de er også mennesker, og dermed heller ikke feilfrie).

I beste fall er problemet løst, og du slipper evt. En potensielt langdryg og kjedelig prosess mot nettbutikk og/eller Shimano.

Om det ikke løser problemet, og feilen faktisk ligger i en grx-komponent, og gitt at den ikke er forårsaket av brukerfeil, så bør jo det være en rett frem reklamssjonsak etter forbrukerkjøpsloven (om nettbutikken er norsk) eller i verste fall etter Shimano's internasjonale garanti, om kjøpt fra utlandet. Akkurat hvor lang internasjonal garanti Shimano evt. Har aner jeg ikke. Men ett år (som minimum) pleier vel de fleste produsenter ihvertfall å gi(?)

Selger: SRAM RED AXS Front Derailleur (ubrukt)
Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå