Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til overnatting/ steder for frokost i Nice #2588671 20/01/2020 14:10
C
Cory Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Skal ei uke til Nice midt i september og lurer på om noen har tips til overnattingsteder for to (meg og en kamerat)?
Jeg blir boende alene noen dager før han kommer nedover og skal dele rom i 4 netter.

Ser for meg overnatting et sted i området fra jernbanestasjonen i sentrum og ned mot stranden. Lurte også på om jeg skulle droppe frokost på evt hotell og heller finne et sted(er) som serverer frokost i nærheten. Så tar gjerne imot tips på "frokoststeder" ICON_SMILE

Re: Tips til overnatting/ steder for frokost i Nice [Re: Cory] #2588676 20/01/2020 15:13
mogens Offline
Besatt
Besatt
Best Western Plus Hôtel Masséna har jeg bodd på noen ganger, fint hotell om du finner det til OK pris i den aktuelle perioden. De har bra frokostbuffét også. Som navnet indikerer ligger det like ved Masséna-plassen, dvs. veldig sentralt.

Har også bodd på Hôtel Régence som ligger midt i Rue Masséna, gågaten som går midt gjennom sentrum.
Der var rommet bittelite, måtte omtrent klatre over sengen for å passere den...og kontinental frokost, dvs. veldig enkel.
Der var det også en del støy fra gaten iom. at det er mye uteservering utenfor.

Og så bodde jeg en gang på et som het Ibis Nice Centre Gare, like ved jernbanestasjonen. Det var litt stusslig og slitt den gangen såvidt jeg husker, men det er ca. 8 år siden.

Re: Tips til overnatting/ steder for frokost i Nice [Re: Cory] #2588767 21/01/2020 11:28
S
Sofus Offline
Fersking
Fersking
S
Har sovet flere ganger på Hôtel Aston La Scala ligger like ved Masséna plassen. Like ved sentrum og stranden. Shoppingmuligheter, severdigheter, restauranter og barer i nærheten

Enten så går det godt - eller så går det over!
Re: Tips til overnatting/ steder for frokost i Nice [Re: Cory] #2588931 22/01/2020 20:49
HeavyDude Offline
Besatt
Besatt
Hotel Suisse er min favoritt i Nice. Ligger ved enden av bukten, i retning Monte Carlo. Ingenting er som å ha rom med balkong med utsikt over Nice og strandpromenaden, perfekt å starte dagen med frokost på balkongen der ICON_SMILE

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå