Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alarmsystem for hus; Homely #2588615 20/01/2020 08:42
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Det har begynt å dukke opp annonnser for Homely i nettleseren min. Alarmsystem med lave månedskostnader (99) og også relativt lav oppstartspris. Pr idag så har jeg et Verisure-system med medfølgende (dyrt) abbonement. Har tildigere sjekket mot G4s og finner at de er på omtrent samme pris.
Er det noen som har erfaring med Homely systemet og vil si noe om opplevde fordeler og ulemper?

- Stefan
Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2588624 20/01/2020 09:21
S
simson Offline
Veteran
Veteran
S
Jeg vurderte det i høst.
Homely fikk mye skryt og virker fristende.
Men valgte Yale Alarm i stedet, av to grunner:
- Homely hadde abonnementskostnader, noe jeg ble metta på etter verisure skrudde opp prisen år etter år.
- Integrasjonen mellom Homely og Yale Doorman var litt usikker (mulig dette har blitt landa nå).

I tillegg lå Homely en del høyere i pris - og da Yale kom på black fridag-tilbud, slo jeg til.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2588677 20/01/2020 15:14
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Hva ønsker du at alarmanlegget ditt skal gjøre?

Selv bor jeg i leilighet og har satt opp dørsensor koblet mot sirener. Når jeg aktiverer "alarmen" vil åpning av dørsensoren skape så mye lyd at jeg tror evt tilfeldige innbruddsforsøk blir avbrutt med en gang.

Noe slikt fikser man for en tusenlapp eller to, men det har svakheter. Det er ingen kobling mot alarmsentral, og om det er en kjeltring som er bevisst på slike muligheter og kobler ut strømmen først vil nok ting slutte å funke. Det er en risiko jeg lever helt greit med.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2588847 22/01/2020 08:13
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Vi har Verisure hos oss, og det har vært helt ok i noen år (bortsett fra prisen som har gallopert...), men nylig begynte systemet å mase om batterier. Så jeg handla svindyre batterier gjennom deres shop, som viste seg å bli sendt fra en Elkjøp i Sverige. Vi har jo Elkjøp rett nede i gata, men nok om det.

Etter batteribytte med litt for mye knot i apper og etter beste hensikt for å "desarmere" blir jeg nå ikke kvitt SMS og mailer i øst og vest om batterier, opp-pussingsmodus og batteribytteguider som må fullføres. Uansett hva jeg gjør i appen, hjelper det ikke. Har hatt kontakt med kundeservice, og der er det ikke hjelp å få. Virker som om de ønsker å sende installatør til oss for å krafse til seg mer spenn. Er nå så provosert over disse meldingene (de kommer pr enhet, omtrent daglig..."DU HAR IKKE FULLFØRT BATTERIBYTTEGUIDEN") at jeg har lyst til å si opp hele dritten!

Så, er det noen flere anbefalinger om Homely? Vi har ikke doorman.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2588860 22/01/2020 10:16
E
eOpseth Offline
Ringrev
Ringrev
E
Jeg koblet i sin tid ned Verisure-anlegget selv - det tok da 3 mnd før de ringte. De lurte på om de burde komme innom, det var 3 mnd siden de hadde fått noe signal fra anlegget.

Bare kom sa jeg, anlegget deres ligger her - ferdig pakket ned. Men, dere burde kanskje ha ringt før?! Stille i andre enden... ehhhh jaa....

Det viktigste med alarm er også at de faktisk responderer, og om nødvendig rykker ut. Også der hadde jeg en kjip opplevelse med Verisure der utrykkning ikke fant sted trass i at alarmen gikk og ingen av oss var å få tak i.

Det skjer fremdeles at Verisure-selgere dukker opp på døra vår, de må være uvitende, for etter at jeg får liret av meg historiene mine om erfaringen med de, så er de litt slukøret, innrømmer at slik skal det ikke være, og ønsker meg en god kveld videre. Førøvrig en del måneder siden de var her sist nå - kanskje infoen endelig har godt rundt i selskapet om at "den adressen der" trenger vi ikke besøke.... ICON_LAUGH

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: knutspeed] #2588862 22/01/2020 10:29
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: knutspeed
Vi har Verisure hos oss, og det har vært helt ok i noen år (bortsett fra prisen som har gallopert...), men nylig begynte systemet å mase om batterier. Så jeg handla svindyre batterier gjennom deres shop, som viste seg å bli sendt fra en Elkjøp i Sverige.

Vi har Sector Alarm, og de sender oss nye batterier uoppfordret når de får varsler hos seg om at de begynner å bli dårlige i kontrollpanelene, selve sentralen eller i sensorene rundt om i huset. Det er kun røykvarslerene som gir oss et pip om at batteriet begynner å bli lavt, så der kjøper jeg selv. Etter at de sender ut batterier så øker de også lengden på sabotasjevarslet i en periode, da de antar at uvørne brukere kommer til å knote litt med byttet (selv om det har vært veldig lett). Godt fornøyd, enda en grunn til å avvise Verisure når de kommer på døra med andre ord ;-)

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: knutspeed] #2588865 22/01/2020 11:03
S
simson Offline
Veteran
Veteran
S

Etter batteribytte med litt for mye knot i apper og etter beste hensikt for å "desarmere" blir jeg nå ikke kvitt SMS og mailer i øst og vest om batterier, opp-pussingsmodus og batteribytteguider som må fullføres. Uansett hva jeg gjør i appen, hjelper det ikke. Har hatt kontakt med kundeservice, og der er det ikke hjelp å få.

Slet med det samme da jeg bytta batteri sist.
Jeg fikk hjelp fra kundeservice - husker dessverre ikke hva som var trikset, men det var noe med rekkefølgen jeg måtte skru av og på ting i innstillingene på Mine sider før/etter batteribyttet.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: parob] #2588888 22/01/2020 14:01
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: parob
Vi har Verisure hos oss, og det har vært helt ok i noen år (bortsett fra prisen som har gallopert...), men nylig begynte systemet å mase om batterier. Så jeg handla svindyre batterier gjennom deres shop, som viste seg å bli sendt fra en Elkjøp i Sverige.

Vi har Sector Alarm, og de sender oss nye batterier uoppfordret når de får varsler hos seg om at de begynner å bli dårlige i kontrollpanelene, selve sentralen eller i sensorene rundt om i huset. Det er kun røykvarslerene som gir oss et pip om at batteriet begynner å bli lavt, så der kjøper jeg selv. Etter at de sender ut batterier så øker de også lengden på sabotasjevarslet i en periode, da de antar at uvørne brukere kommer til å knote litt med byttet (selv om det har vært veldig lett). Godt fornøyd, enda en grunn til å avvise Verisure når de kommer på døra med andre ord ;-)

Spørs om det ikke blir vervepremie på deg, takk for tips!

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2589060 23/01/2020 18:07
E
eirikbk Offline
Ringrev
Ringrev
E
Tja. Jeg er godt fornøyd med Verisure. Har div tillegg som to låsemoduler til Yale, varmepumpestyrer og tre ekstra røykvarslere, ekstra sirene i furteboden i garasjen. Mangler bare å motta de to ekstra dørsensorene jeg bestilte for en stund siden. Der tror jeg der er noe rusk i maskineriet.
Gjenstår å se faktisk utrykning, mem telefonen ringer umiddelbart hvis alarmen utløses.
Skulle dog ønske at planleggeren i appen var smartere og kunne styre flere enheter.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: Stefan77] #2589132 24/01/2020 10:08
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det må føyes til, siden jeg nevnte Sector, at vi ikke benytter oss av appen deres i det hele tatt. Aner ikke om den er bra eller håpløs. Vi har heller ingen elektronisk dørlås som er koblet til alarmsystemet.
De gangene alarmen faktisk har gått (svigermor slukker talglys, jeg fomler med batteribytte i røykvarsler, ungene stormer inn i huset), så har de vært på telefonen bare noen sekunder etterpå.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: eirikbk] #2589137 24/01/2020 10:59
E
eOpseth Offline
Ringrev
Ringrev
E
Sector app er helt OK til min bruk, ikke veldig avansert bruk, men jeg ser hvem som kommer og går og kan åpne/lukke fra hvor jeg måtte være noe som er praktisk. Noe mer trenger ikke jeg egentlig.

Sitat: eirikbk

Gjenstår å se faktisk utrykning, mem telefonen ringer umiddelbart hvis alarmen utløses.

Men det holder ikke - de ringte meg også, men telefonen var på lydløs, jeg var bortreist og det var om natta. Men ingen rykket ut ...

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: eOpseth] #2589145 24/01/2020 11:40
Arne_And Offline
More than words
More than words
Skal man først ha alarm med vektertjeneste så bør man måle responstiden. Utløs alarm, ikke ta telefonen, vent på vektere.

Sitat: eOpseth
de ringte meg også, men telefonen var på lydløs, jeg var bortreist og det var om natta. Men ingen rykket ut ...

Da bør du ringe dem og be om tilbakebetaling av vektertjenesten. Du har jo betalt for en tjeneste du ikke har fått.

Re: Alarmsystem for hus; Homely [Re: eOpseth] #2589186 24/01/2020 17:30
E
eirikbk Offline
Ringrev
Ringrev
E
Sitat: eOpseth
Sector app er helt OK til min bruk, ikke veldig avansert bruk, men jeg ser hvem som kommer og går og kan åpne/lukke fra hvor jeg måtte være noe som er praktisk. Noe mer trenger ikke jeg egentlig.

Sitat: eirikbk

Men det holder ikke - de ringte meg også, men telefonen var på lydløs, jeg var bortreist og det var om natta. Men ingen rykket ut ...

Nå synser jeg litt, men hvis kamerasensorene er satt opp slik at de dekker områdene hvor en innbruddsalarm kan utløses, så ser de vel bare på bildene om det er grunnlag for utrykning?
Hvis brannalarmen går, burde de derimot agere raskere med brannvesenet.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå