Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
SRAM hydrauliske kabler på Shimano? #2588588 19/01/2020 22:47
Sykkel-Petter Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg har en gammel CX sykkel jeg tenker å oppgradere til Shimano Ultegra RX girgruppe (hydrauliske bremser). Sykkelen har nå SRAM bremser. Kan jeg bruke samme kabler som sitter på sykkelen i dag? (jeg vet det er forskjellig type olje som brukes) ....eller må jeg kable opp hele sykkelen på nytt?

Re: SRAM hydrauliske kabler på Shimano? [Re: Sykkel-Petter] #2588598 20/01/2020 07:58
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Sykkel-Petter
Jeg har en gammel CX sykkel jeg tenker å oppgradere til Shimano Ultegra RX girgruppe (hydrauliske bremser). Sykkelen har nå SRAM bremser. Kan jeg bruke samme kabler som sitter på sykkelen i dag? (jeg vet det er forskjellig type olje som brukes) ....eller må jeg kable opp hele sykkelen på nytt?

Bytt, du. det er det ryddigste. Du risikerer at du ikke får spylt ut alle rester av DOT 5.1, og blanding kan være uheldig.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: SRAM hydrauliske kabler på Shimano? [Re: baronKanon] #2588804 21/01/2020 18:39
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon
Sitat: Sykkel-Petter

Bytt, du. det er det ryddigste. Du risikerer at du ikke får spylt ut alle rester av DOT 5.1, og blanding kan være uheldig.

Tiltredes! Bremseslangene er nok omtrent samma greia, men de gamle vil jo være innsausa i DOT 4/5.1

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå