Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
RS Lyric select hvor tait kan man få kompresjonen? #2588529 19/01/2020 00:07
sanouka Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Den har ikke lock, men det har heller ikke FOX GRIP og den blir fast nok til å funke som en støtte på lange klatringer. Hva med RS?

Redigert av sanouka; 19/01/2020 00:08.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: RS Lyric select hvor tait kan man få kompresjonen? [Re: sanouka] #2588534 19/01/2020 07:13
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hvorfor? Har aldri hatt behov for å "låse" noe som helst på lange klatringer. Da er det heller noe rart med kjørestil.

Når det er sagt, så er RC-demperne stivere i HSC ( i hvert fall på Pike), slik at LSC kan brukes som "låsing". Usikker på hvordan det blir på Lyrik.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: RS Lyric select hvor tait kan man få kompresjonen? [Re: sanouka] #2588555 19/01/2020 12:11
sanouka Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hvorfor? Jo det kan jeg forklare.
Lange klatringer på grus på 500 til 1000 hm så er det greit å stå litt av og til og når man er litt sliten så blir det mye opp og ned i fronten og erfrarer at det er greit med litt støtte. Har hatt en Fox 36 uten lock en gang og da savnet jeg den. Bruker låsen en del på 140 gaffelen min faktisk. Jo lengre desto viktigere. Sjeldent jeg bruker den på XC gaffelen. Er kun i nevnte sit jeg synes det er bruk for den, men til gjengjeld er det såpass viktig at valg av ny gaffel kan bli avgjørende. De fleste jeg sykler med synes lock er viktig, men så sykler vi lite opp og ned østmarka style også. Hos oss er det langt opp og langt ned. PS Er ikke opptatt av hvorvidt den låser helt eller ikke , men det må ligge mer enn bare noen klikk slow comp. Som sagt støtten som GRIP gir holder
På den gamle 36 så skrudde jeg returen på max opp bakkene og det var nok det også. Poenget er bare å få bort squishen og jadda har sikkert med teknikk å gjøre men når man er på vei opp og dritsliten så er det greit å bare vri på en knapp.

"It never gets easier, you just go faster."

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå