Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Cane Creek DB Air IL - remote control #2588420 17/01/2020 06:37
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hei,
jeg er i løypa for en ny bakdemper, vil ha remote control.

Det ser ut til at det er to muligheter til min sykkel, Fox eller Cane Creek. Jeg har litt lyst på Cane Creek DB Air IL, og ser jo at de har en løsning for remote. De har også bryter til styret, men det er ikke den jeg lurer på.

Jeg finner mange som selger denne demperen, men ingen som selger med småtteriet for vaiertrekk. Alle ser ut til å være med manuell bryter på demperen, og så virker det som man kan bytte ut noe småtteri for å få til vaiertrekk. Men dette finner jeg ikke, og jeg har sendt spørsmål både til CC og til en nettbutikk uten å få svar.

Er det noen i salen som har svart belte på CC dempere? Hvordan skal jeg få kjøpt meg en demper som er klar for montasje av vaier for styremontert lockout?

Det er en sånn som dette jeg tenker på, og demperen skal på en Stumpjumper ST.

Selv om jeg alltid er åpen for en filosofisk diskusjon så spør jeg altså om det tekniske her, jeg spør ikke om du synes en sånn sykkel bør ha styremontert låsing, eller låsing i det hele tatt :-)

sv

Redigert av svegar; 17/01/2020 06:46.
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588421 17/01/2020 06:47
A
Anerds Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Ombyggingsett følger med remote bryteren slik jeg forstår det. VPG selger dette.
https://www.vpg.no/cane-creek/219784/cane-creek-opt-top-mount-remote-til-cane-creek-cs

Alle CC med manuell bryter skal kunne bygges om ved hjelp av dette settet.

Redigert av Anerds; 17/01/2020 06:48.
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588450 17/01/2020 10:31
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Supert, takk!

sv

Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588451 17/01/2020 10:59
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg hadde akkurat den fjernkontrollen på en CC coil inline. Funka fint den, men litt sånn klønete kabelføring, kabelen bøyes ikke langs styret men stikker rett frem ut av fjernkontrollen.
Ellers fornøyd med den, jeg er litt funksjon over fashion, så greit nok.

2018 Santa Cruz Nomad, xx1

Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: Anerds] #2588452 17/01/2020 10:59
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Anerds
Ombyggingsett følger med remote bryteren slik jeg forstår det. VPG selger dette.
https://www.vpg.no/cane-creek/219784/cane-creek-opt-top-mount-remote-til-cane-creek-cs

Alle CC med manuell bryter skal kunne bygges om ved hjelp av dette settet.

Du får ikke bygget om DBAir CS eller DBCoil CS...

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588454 17/01/2020 11:16
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Når det gjelder Stumpjumper ST, så må du ha en spesifikk versjon for denne, ser det ut til - fordi du må vinkle demperen litt fra øyet i fremre feste for at avstiveren ikke skal komme i konflikt med ventilene

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: baronKanon] #2588464 17/01/2020 18:51
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: baronKanon
Når det gjelder Stumpjumper ST, så må du ha en spesifikk versjon for denne, ser det ut til - fordi du må vinkle demperen litt fra øyet i fremre feste for at avstiveren ikke skal komme i konflikt med ventilene

Denne bør vel passe?

Det er den litt sære lengden 190x42,5 som er til Stumpjumper ST. Finnes litt flere varianter i 190x45, jeg skulle tro det er uproblematisk å bruke den også.

sv

Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: vids] #2588465 17/01/2020 18:54
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: vids
Jeg hadde akkurat den fjernkontrollen på en CC coil inline. Funka fint den, men litt sånn klønete kabelføring, kabelen bøyes ikke langs styret men stikker rett frem ut av fjernkontrollen.

Jeg vurderer å bruke en Scott Twinloc bryter, men det går vel uansett an å sette på en sånn 90-graders bøy fra bryteren så vaieren legger seg langs styret?

sv

Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588466 17/01/2020 19:52
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: svegar

Denne bør vel passe?

Det er den litt sære lengden 190x42,5 som er til Stumpjumper ST. Finnes litt flere varianter i 190x45, jeg skulle tro det er uproblematisk å bruke den også.

sv

Jepp. Den er riktig, ja. Forskjellen fra en vanlig er at det nok er en liten spacer som begrenser vandringen, samt at de har vridd ventilene litt på øyet øverst, slik at de skal gå klar av avstiveren. I tillegg risikerer du å bånne bakdekket i seterøret eller annet som klunker borti hvis du bruker for lang slaglengde.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: svegar] #2588467 17/01/2020 19:54
baronKanon Online
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: svegar
Sitat: vids

Jeg vurderer å bruke en Scott Twinloc bryter, men det går vel uansett an å sette på en sånn 90-graders bøy fra bryteren så vaieren legger seg langs styret?

sv

Det må du ikke gjøre. Den bryteren er noe helt annet. Hele poenget med bryteren til CC er at du har en trinnløs justering av CS-en, slik at du kan justere etter hvor fort du kjører (i teorien). Treigt for treig kjøring, rask for rask kjøring.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Cane Creek DB Air IL - remote control [Re: baronKanon] #2588490 18/01/2020 15:47
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Det må du ikke gjøre. Den bryteren er noe helt annet. Hele poenget med bryteren til CC er at du har en trinnløs justering av CS-en, slik at du kan justere etter hvor fort du kjører (i teorien). Treigt for treig kjøring, rask for rask kjøring.

Joa, men låst, åpen og en midtposisjon må vel være noenlunde greit? Jeg har aldri vært særlig fintfølende på sånt, og kan ikke tenke meg at jeg vil sitte og finjustere en trinnløs justering særlig mye uansett. En kombibryter som trekker to vaiere samtidig høres fint ut for min del. Har hatt tre ulike Scott Spark der dette har fungert bra.

sv

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå