Muligheter
#2582138 - 08/11/2019 13:29 Sweet Spot Training på rulla
Brabus Offline
Fersking

Har maxet 4,1w/kg nå i høst og trenger innspill til SST.

Planlegger 7-9 timer i uka som innledningsvis blir mest på rulla men også en jogge økt med styrke etterpå. Hvis det blir skiføre så blir det en del skigåing også. Bruker ~25min på rolig oppvarming når jeg er på rulla.

Hvor lang bør SST rulleøkta være, eksklusiv oppvarming ?
Hvor langt bør hvert enkelt drag være ?
Hvor høy intensitet bør jeg kjøre ?
og hvordan vet jeg når jeg bør øke intensiteten....

bør jeg utelukkende basere meg på FTP tester, eller skal jeg se like mye på 15sek, 60sek og fem minutters drag ?

Topp
#2582145 - 08/11/2019 14:12 Re: Sweet Spot Training på rulla [Re: Brabus]
knuthaug Offline
Veteran

Sted: Østmarka
Her var det mye å ta tak i. Jeg foreslår enkelt og greit å kaste penger på problemet og begynne å bruke trainerroad og starte med et sweetspot base program der med riktig timeantall i uka.

Det slipper du å tenke på nesten alt du spør om, som varighet på oppvarming, varighet på drag, varighet på pauser, % av ftp, progresjon på alle de tidligere nevnte variabler. Og også når du bør re-teste ftp.

Bonus er at du lærer alt det du spør om etter hvert som du følger programmet og senere står mye bedre rustet til å lage eget program.

Topp
#2582182 - 08/11/2019 19:13 Re: Sweet Spot Training på rulla [Re: Brabus]
Otoen Offline
Besatt

Sted: Elverum
Støttes:).

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå