Muligheter
#2574120 - 11/09/2019 13:24 posten, forsendelsen og brevet som ble borte.
Knirkekne Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
For noen uker siden kjøpte jeg en ting på Finn.
Jeg var kanskje u-lur, men jeg forhåndsbetalte.
Varen var rimelig, men ikke et megakupp og selger hadde gode skussmål fra andre og virket. OK. Sendte til og med bilde av varen pakket i boblekonvolutt liggende på postens disk.

Men nå, to uker senere er altså ingenting kommet i MIN postkasse.
Det ble sendt som usporet brevpost dessverre, så hvem vet hvor det er...
Jeg går vel mest sannsynlig tapende ut av det, og har forsonet meg med at en av postens medarbeidere nå går rundt med min pulsklokke, men er det noe man kan gjøre i slike tilfeller?

Topp
#2574127 - 11/09/2019 13:59 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
Samuraisverd Offline
Nytt medlem

Topp
#2574142 - 11/09/2019 14:40 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Samuraisverd]
Knirkekne Offline
Søk hjelp!

Takker, men det er vel ikke overførbart til min historie, da det ikke ble brukt sporbar norgespakke eller spesifisert at det skulle være det...

Topp
#2574145 - 11/09/2019 14:48 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
kjerts Offline
Søk hjelp!

Sted: Steinkjer
Var det selgers forslag at det skulle sendes som brev?
Var konvolutten ferdig frankert med ditt navn på?
Var det selger som uoppfordret sendte dette "beviset"?

Topp
#2574276 - 12/09/2019 10:55 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
jan erik Offline
Besatt

Sted: Drammen
Kjøper har ansvaret for hvordan det skal sendes. Som regel vil selger spørre kjøper om hvordan ting skal sendes og samtidig nevne at det er kjøpers ansvar fra varene er ev levert på posten at dette kommer trykt frem. Ved skader eller bortkomne varer har således selger inget ansvar medmindre det kan bevises at varene var eventuelt var dårlig embalert feks.

Topp
#2574343 - 12/09/2019 16:55 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
Gubbe Offline
Fersking

Tja... har vært borti at det er sender som har fått ansvaret for å melde forsendelse borte/etterlyse pakke. Gjelder norgespakke dette da, men bare for å nyansere den kategoriske "kjøpers ansvar".

Topp
#2574415 - 13/09/2019 08:18 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
Knirkekne Offline
Søk hjelp!

Fikk mail fra Finn.no nå med advarsel om å holde meg borte fra en finnbruker.
Vedkommende var anonymisert i mailen, men finnkoden var der, og overskriften til annonsen.
Så det kan jo virke som om selger her har solgt samme vare til flere....

Lærepenge for meg der altså, så får jeg ta tapet og leve livet som om det aldri har skjedd :-)

Topp
#2574797 - I går 14:03 Re: posten, forsendelsen og brevet som ble borte. [Re: Knirkekne]
Knirkekne Offline
Søk hjelp!

Siste nytt:
Konfronterte selger med varsel fra Finn.no

Nå fikk jeg akkurat pengene tilbake på Vipps....
Så da er iallefall jeg glad. Så er det jo usikkert hvorvidt selger er føler seg presset til å betale tilbake eller fikk brått dårlig samvittighet :-(

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå