Muligheter
#2573865 - 10/09/2019 12:41 Lakkere kjøkken - tips?
johanhs Offline
Tørr bak øra

Vi vurderer å lakkere et Sigdal kjøkken. Det vil si få en proff til å lakke for oss.
Det som da skjer er at vi plukker ned alle fronter på dører og skuffer, men det er endel dekksider o.l. som ikke jeg ønsker å ta av. Hva nå da? Enten så må jeg la endel dekksider, gulvlister etc være hvite(eggehvitt/bomull?) som de er, eller så må jeg lakkere disse selv. Noen som har erfaring med det?
Jeg tror delene som lakkeres vil få en grå / grå-beige nyanse.

Topp
#2573949 - 10/09/2019 20:38 Re: Lakkere kjøkken - tips? [Re: johanhs]
erik e Offline
Entusiast

Lakker proffen gratis ? Ikke. Bytt fronter. Noen ganger passer IKEA.

Topp
#2573950 - 10/09/2019 20:43 Re: Lakkere kjøkken - tips? [Re: johanhs]
parob Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Vi fikk alle kjøkkenfronter lakkert når vi overtok huset vi bor i nå, for 7-8 år siden (og alle innerdørene i huset). Skrudde av alt, og leverte til profesjonell møbellakkerer. 12 skapdører, 7 skuffer, 9 innerdører. Pent stablet på tilhenger og i stasjonsvogn med ullpledd i mellom.

Tips, noter f.eks. på innsiden av der hengslene går og inni skuffene eller noe sånt, hvilken skapdør som går hvor. På kjøkkenet var det kanskje ikke så farlig, men for alle dørene i huset var det greit å vite hvilke hengsler og dørhåndtak som hørte til hvor.

Vi har ingen dekksider, men enden på skapstammene og sånt som vises når skapdørene er åpne, samt sokkellisten, malte vi selv med halvblank maling i samme farge som lakken. Ble mer enn bra nok hos oss. Hverken lakk eller de malte flatene har endret farge på alle disse årene (hvis de har, så har de endret seg helt likt).

Billig var det også! Tommel opp.

Redigert av parob (10/09/2019 20:49)
Rediger grunn: Dekkside foran oppvaskkum og hjørneskap, ser jeg. De skrudde vi av og ble også lakkert.

Topp
#2573960 - 10/09/2019 21:53 Re: Lakkere kjøkken - tips? [Re: johanhs]
Paulus Offline
Besatt

Sted: Tromsø
Har du kjøleskap i skapet hvor dekksidene er montert? Eller er det en annen grunn til at du ikke vil demontere dem?

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå