Muligheter
#2573422 - 08/09/2019 11:37 Vurderer å kjøpe Diamant Pinnacle R6 brukt
Lerzi Offline
Nytt medlem

Hei ICON_SMILE
Har en stund tenkt å kjøpe en ny sykkel etter at min forrige hybrid ble stjelt. Siden jeg bor i Bergen tenkte jeg at nå var en fin tid å komme seg inn i landeveissykling (som jeg lenge har hatt en liten drøm om) og fant nettopp denne annonsen på finn: https://www.finn.no/157168077

Er dette en noenlunde god sykkel for 2000,-? Jeg forstår at den selvfølgelig ikke kan måle seg med sykler til 5000,-, men siden jeg er student og ikke har all verdens penger må jeg nok ned i den prisklassen. Den blir nok mest brukt til å sykle til universitetet og slik. Kanskje etter hvert litt lengre distansert men da kan jeg jo investere i ny sykkel, tenker jeg.

Takker for alle svar! Selger har sagt jeg kan komme og se på sykkelen idag.

Hadde også vært supert med tips på hva man bør spørre om og se etter.

Redigert av Lerzi (08/09/2019 11:40)

Topp
#2573467 - 08/09/2019 20:29 Re: Vurderer å kjøpe Diamant Pinnacle R6 brukt [Re: Lerzi]
vetleg Offline
Entusiast

Sted: Oslo
Kjøpte du den? Er helt sikkert en helt ålreit sykkel når du er på det budsjettet, men er alltid lurt å få tatt en tur og sett over hvilken stand slitedeler er i før man kjøper en sånn sykkel. Veldig kjipt hvis du må bytte alt av vaiere, klosser, kjede og kassett og ender opp med p måte punge ut 1500-2000 ekstra for å sette den i stand.

Topp
#2573491 - 08/09/2019 21:34 Re: Vurderer å kjøpe Diamant Pinnacle R6 brukt [Re: Lerzi]
EmilZipp Offline
Besatt

Sted: Nesodden
Om størrelsen passer og den er i ok stand er det en super sykkel. Kan du skru litt, for eksempel bytte wire, bremseklosser og annet småtteri kan den gi deg mye glede fremover og lave driftsutgifter. Har du en kompis som har litt peiling tar du han (eller hun) med når du prøver sykkelen.

Du trenger en pumpe til å ha i baklomma, ekstra slange, dekkspaker, miniverktøy, hjelm, en bukse med Padding, olje til kjede/kassett. Resten finner du ut etterhvert som du forhåpentligvis finner ut at sykling er artig.

Lykke til !

Lykke til !

Topp

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå