Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone #2572937 05/09/2019 08:43
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hei alle,
Har mast om dette før, men kan aldri mase for mye om sykkel.
Jeg har en Trek Madone 4.7 2012 modell som ble tatt i bruk i 2013. Grei sykkel med god karbonramme og full ultegragruppe. Har fått et tilbud på 2019 modellen av Cannondale synapse fullkarbon med 105 gruppe. Tilbudet er på 19k. Jeg må nok bytte drivverket på Treken før neste sesong. Da blir spørsmålet om jeg skal beholde Treken eller gå for en nyere sykkel. Frister alltid med noe nytt, men den snusfornuftige Egil tenker beholde og reparere. Led meg ut i synd, gutter ICON_COOL

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2572990 05/09/2019 13:00
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Jeg gjetter på at du er 4 sekunder raskere på Synapse på en halvtimes runde og at du synes du er dødskul på den nye første uka... Så blir alt gradvis som før. Når det er sagt, slangeløst oppsett reduserer antall punkteringer, nytt drivverk er fantastisk deilig, du tør kanskje å bremse senere når alt er nytt + skiver og kanskje blir du så entusiastisk at du tar en ekstra runde eller henger på en omvei. Gjetter på at den nye er tyngre enn den du har også... 9,2 kg står det på sidene til Anton.

Synapse er en vanvittig flott sykkel som er satt opp med 30 mm dekk (den har plass til 32), mer tilgivende for rygg/nakke etc på grumsete underlag og kommer til å gå som ei kule også på grus. 50/34 - 11/34 utveksling tar deg opp alle kneikene som en lek samtidig som du har toppfarten, veldig anvendelig synes jeg. Skiver er deilig !!!

Det er denne ikke sant https://www.antonsport.no/sykkel/landeve...0-gra-51-v87014

Det kommer som vanlig en haug "for-gode-til-å-være-sant-tilbud" utover høsten

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X (Topstone alu på transferlista) + FATCAAD + Ripley
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2572992 05/09/2019 13:10
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Forresten Claes Henrik Sykkel i Drøbak har en 2019 Synapse Carbon Disc Ultegra igjen til 21.350 vet ikke hvilken størrelse det er men det er storebror til den du ser på... En enda bedre deal ! !

Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X (Topstone alu på transferlista) + FATCAAD + Ripley
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573012 05/09/2019 15:00
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Takk for svar EmilZipp. Du linker til riktig sykkel. Jeg synes sykkelen er griselekker, og selv om jeg vet at jeg ikke vil sykle noe fortere på synapsen, er det noe eget med nytt. Har syklet på denne i syv sesonger nå. https://archive.trekbikes.com/us/en/2012...ct_2012/details
Vektmessig går jeg opp 1.2 kg fra 8.0 til 9.2 så det blir nok merkbart. En viktig årsak til at jeg vurderer bytte er skivebremsene med betydelig bedre kraft og respons. Er blir litt mer pinglete utfor med årene, og dette vil bidra både til sikkerhet og komfort. Fristende med ultegraen i Drøbak, men bor i Kristiansand og foretrekker å handle lokalt. Ikke minst fordi Intersport i sentrum har en glimrende mekaniker. Noen ide om hva jeg kan få på bruktmarkedet for Treken?

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573049 05/09/2019 18:39
vetleg Offline
Entusiast
Entusiast
Off topic: hva menes med "fullkarbon"?

Jeg synes det er digg med disc, men hvis du klarer deg fint med felgbremser og/eller er en godværsyklist, så ville jeg heller beholdt og oppgradert/datert madonen

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573056 05/09/2019 19:02
H
Havre Offline
Ringrev
Ringrev
H
Personlig mener hvis man skal «oppgradere» så burde man gjøre det skikkelig. Det byttet der kan du aldri klare å rasjonalisere noe særlig (innenfor rammen av hvor godt man kan rasjonalisere noe nytt sykkelkjøp).

Hvis det er et økonomisk spørsmål hadde jeg heller spart ett år eller to til og kjøpt noe betydelig bedre - evt at du får større problemer med det du har.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Havre] #2573065 05/09/2019 19:34
Valentino Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det ikke bare å kjøpe ordentlige hjul om to år da?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573068 05/09/2019 19:56
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Jeg synes det er i overkant å si at en kjempe flott sykkel satt ned til 19.000 ikke er en skikkelig oppgradering fra en 2012 modell.

Vi har hatt en og annen prat i klubben om å tone ned prat om dyrt leketøy.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573075 05/09/2019 20:37
H
Havre Offline
Ringrev
Ringrev
H
Jeg har selv to sykler. Den ene er fra 2014 med ei ramme som er ei 2012-ramme. Så selv om alt slikt er individuelt har jeg litt erfaring med ei lignende type oppgradering. Jeg gikk fra å ha en sykkel som er dårligere enn den Trek´n og kjøpte en sykkel jeg mener er ganske mye bedre enn den Synapse´n. Jeg angrer ikke på "oppgraderingen" jeg gjorde, men glad jeg tok et såpass stort steg. Forskjellen når man venner seg til noe nytt er etter min mening virkelig ikke stor.

Så underslår jeg ikke at det er morsomt med noe nytt osv. Og selv om vi her snakker om sjeleløse Shimano ICON_LAUGH så er fortsatt sykling selvsagt en hobby med en del "følelser". Så ville aldri si at det byttet er feil, men jeg hadde ikke gjort det. I mitt hode går man fra en bra sykkel til en litt bedre. Hvis man har en sykkel man sitter bra på og som man ikke trenger å bruke store summer på å holde igang ville jeg latt fornuften seire - og spart pengene til noe bedre senere.

Redigert av Havre; 05/09/2019 20:37.
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: EmilZipp] #2573079 05/09/2019 21:05
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Enig med deg der EmilZipp. Madonen var en flott sykkel i sin tid, men det har skjedd en viss utvikling på sykkelfronten de siste syv årene. Selv om Madonen fortsatt er en god sykkel, vil nok Synapsen gir meg annen, og forhåpentligvis bedre sykkelopplevelse. Det er ikke økonomien som styrer sykkelvalget, men mer å finne en sykkel som er god nok til mitt bruk.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573083 05/09/2019 21:37
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Men har vi ikke allerede konkludert i den andre tråden at det du trenger er en Trek Nomade?

Men spøk til side, lytt først og fremst til hjertet!

Dernest, tenk på faktisk bruk. EmilZipp har allerede på utmerket vis beskrevet styrkene til Synapse SE. Dette er Special Edition-utgaven, altså blandeveisversjonen med litt lettere utveksling og moderne, bredere, slangeløse felger med dertil hørende dekk. Ultra-allsidig, rask og komfortabel på landevei eller grovere underlag, på korte eller lange turer, uansett vær og årstid. En eventyrer som vil kunne gi deg noe annet og mer enn den ellers utmerkede Madone. En sykkel etter mitt hjerte. Men ikke nødvendigvis et naturlig førstevalg om målet er en like rask og aggressiv opplevelse på landeveien som rittsykkelen Madone gir. Eller enda raskere og mer aggressiv! Det er gjerne også Havres poeng.

Om det ikke er økonomien som er styrende, er mulighetene ubegrensede og gjerne italienske og håndlagede ICON_SMILE

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573134 06/09/2019 06:45
thamg Online
Ivrig
Ivrig
Synapse er en flott sykkel, og en butikkny 2019-modell vil nok på mange områder føles som en oppgradering i forhold til en sliten 2012-modell.
Tror nok du allikevel kan oppleve en tydelig oppgradering ved å "pusse" opp den gamle sykkelen.

Det triste, etter mitt syn, er at syklene etter 2012 (ca) gikk fra å ha fargeglad og sprek design, til å legge seg inn i køen av kjedelige helsorte sykler. Det er selvsagt en smaksak - og ikke minst en motesak - men jeg savner min fagerike 2010-madone.. Ikke sykkelen i seg selv, for min ny(ere) sykkel er en fryd å sykle på, men den ser ikke på langt nær så bra ut som den gamle - og det er tross alt det viktigste!
Hvis jeg skulle "oppgradert" sykkel i dag, så ville jeg valgt noe annet enn en sort modell.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573137 06/09/2019 06:59
H
Havre Offline
Ringrev
Ringrev
H
Hvis du tror så mye har skjedd så høres det ikke ut som noen kan få deg til å tro noe annet.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Havre] #2573144 06/09/2019 07:28
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: Havre
Hvis du tror så mye har skjedd så høres det ikke ut som noen kan få deg til å tro noe annet.

Det er vel en rimelig grei fordeling på forumet og blant syklister flest mellom dem som anser at svært mye har skjedd siden 2012, og dem som mener at alt i grunnen var akkurat like bra i 2012. Eller bedre ICON_SMILE

Begge leirer har jo rett, alt etter hva man snakker om.

Sitat: thamg
Det triste, etter mitt syn, er at syklene etter 2012 (ca) gikk fra å ha fargeglad og sprek design, til å legge seg inn i køen av kjedelige helsorte sykler.

I mitt hode har det siden 2012 gått fra 1) sprakende fargekombinasjoner med tydelige logoer og dekaler, til 2) helsort/stealth, til 3) sterke farger igjen, men gjerne ensfarget og med dempede logoer og dekaler, til 4) 2020-modeller med duse og dempede farger i tverrgående striper ICON_SMILE

Om man vil velge farger utenfor strømmen, se f.eks. på Orbea med fritt valg av farger.

Nå har baskerne forresten nettopp sluppet sin lenge forventede, oppdaterte og svært så moderne og allsidige racer Orca OMX.

N+1 killer?

Bikeradar: Orbea Orca OMX Superbike

Se også utmerkede CyclingTips: Orbea Orca OMX first-ride review: An N+1 killer?

Og den obligatoriske, kule introduksjonsvideoen: New Orbea Orca. Less is the new more.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573157 06/09/2019 08:10
H
Havre Offline
Ringrev
Ringrev
H
Nå skal jeg ikke høres så veldig alvorlig ut. Egil er vel også ganske åpen om intensjonene sine. Slik sett er det jeg som er "trollet" som ikke gir han ubetinget den bekreftelsen han søker.

Å tror man at den nye sykkelen er så mye bedre så blir den vel det.

Jeg er helt overbevist om at den glade amatør, som meg og sannsynligvis Erik, ikke ville kunne klart skille mellom den type rammer fra 2012 og 2019 i en større blindtest.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573161 06/09/2019 08:19
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Jeg synes det har skjedd masse de siste årene. Er det fortsatt ensidig fokus på stive rammer og vekt... nå går et tungt beist av en aerosykkel raskere opp en bakke også, makan til rare greier. At tur-ritt-gjengen skal ha en tung aerosykkel det nesten ikke er mulig å justere eller enda værre reise med håper jeg går litt over.

Trenden med mer gubbe/langtur-vennlige sykler med flex i rammer og skiver som gir plass til brede dekk har blitt allemannseie (eller burde være det) og disse holder følge i tur-ritt også i tillegg til en sving innom Nordmarka. For ikke å snakke om grussykler...

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573173 06/09/2019 08:58
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg byttet ut noe som var en 2014'ish modell til noe som var en 2019'ish modell innenfor samme merket. Men til gjengjeld var byttet samtidig fra markets entry level karbonramme (2014-modellen) til toppmodellen (2019-modellen).

Jeg driver ikke å tester masse sykler utenfor de jeg eier selv, så skal ikke begi meg ut på hvorvidt min opplevelse vil være representativ for andre merker. Er også vanskelig for meg å si hva som skyldes aldersforskjellen, og hva som skyldes at rammene er i ulike ender av prissegmentet.

Uansett er det store forskjeller på disse syklene. Det jeg i hovedsak merker er at den moderne varianten har en helt rå komfort (innenfor rimelighetens grenser, vi snakker tross alt fortsatt landeveisykkel med smale dekk). I mitt tilfelle er dekkbredden holdt lik 25C, så det er ikke bredere dekk som forårsaker dette. Den nye er også litt lettere, men det skyldes at den er utstyrt med dyrere komponenter. Hadde jeg kun sammenlignet rammesettene, så hadde den nok vært tyngre (om jeg skal gjette).

Så er det ett par andre "småtterier" som er med å gjøre opplevelsen bedre for min del:
- Skivebremser
- Elektroniske gir
- Dype hjul
- Tubeless

Elektroniske gir og nye hjul kunne jeg i teorien oppgradert den gamle til også, men det ville blitt dyre oppgradering å gi på en såpass gammel sykkel. Spesielt lite ville det fristet å oppgradere hjulsettet på den gamle felgbremssykkelen, all den tid jeg personlig tror felgbrems vil dø ut ganske raskt.

Ellers kan jeg bare skyte inn at ny sykkel er fryktelig gøy. Gjør den meg raskere? Nja, det tror jeg nok ikke. De dype hjulene gjør meg nok noe raskere, men det er vanskelig å bevise. At sykkelen er deiligere og morsommere å sykle på derimot, det er det ingen tvil om i mitt tilfelle.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573248 06/09/2019 16:14
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Nok en gang takk for gode innspill. Jeg har bestemt meg for å takle det akutte anfallet av GAS, og ta en ekstra runde i tenkeboksen. Trek'en kan gjøre nytta en stund til. Tilbudet jeg har fått er for så vidt greit nok det, men ikke mye over det jeg får i klubbrabatt. Forrige gang jeg masa om dette var tilbudet betydelig bedre. Når det gjelder utviklingen på sykkelfronten er det mer meg som har trodd at det har skjedd mye her. Å beholde Trek'en er selvfølgelig bra for lommeboka, men spennende er det ikke. Et alternativ jeg ikke har diskutert med dere er å beholde Trek'en og heller supplere med en grussykkel. Men det blir en annen historie. God helg!

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573250 06/09/2019 16:35
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Da ser vi med spenning frem til tredje tråd ICON_SMILE

Tips: Legg heller hele potten i en topp moderne landeveissykkel/racer med god dekklaring fremfor en eldre racer + ny grussykkel.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573252 06/09/2019 16:39
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Haha Egil, googler vi opp vinglete med beslutningsvegring finner vi sikkert bilde av deg :-)

Grussykkel på vei inn i høst og vintersesongen er jo god timing !

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573256 06/09/2019 16:53
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hehe. Ba om tyn og fikk det:) Ble litt flaut dette, men det får jeg takle.

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573269 06/09/2019 19:38
K
ket16 Online
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Egil52
Hehe. Ba om tyn og fikk det:) Ble litt flaut dette, men det får jeg takle.
Synes ikke dette er noe å være flau over. Har slike tanker hver dag jeg ICON_SMILE

Ketil
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573282 06/09/2019 21:04
E
Egil52 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Takk Ketil, det varmet :-)

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573312 07/09/2019 07:37
nanonils Offline
Entusiast
Entusiast
Har selv en Madone 6.9 fra 2009. Vurderer å skaffe meg en ny Giant TCR advanced pro ramme. Men er det oppgradering?

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: nanonils] #2573341 07/09/2019 10:50
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: nanonils
Har selv en Madone 6.9 fra 2009. Vurderer å skaffe meg en ny Giant TCR advanced pro ramme. Men er det oppgradering?

Hvis det ikke var du som spurte, ville jeg trodd at det var en felle ICON_SMILE

Man kan i grunnen ikke svare før man vet hva du ønsker å oppnå ved evt. bytte.

Rett forstått at det kun er snakk om rammesett for felgbremser? Vi slipper å prise fordelene med skiver i kombinasjon med ultrakorte kjedestag på 405 mm? Eller at Giant tilbyr stadig bedre hjul med felger og dekk ferdig oppsatt slangeløst rett fra forhandler?

Uansett er mitt tentative svar ja, jeg tror det vil være en oppgradering. Uten at du på noe vis trenger å bytte!

- Jeg finner ikke geometri for Madone fra 2009, og kan ikke sammenlikne, men TCR er som kjent en ikonisk ramme som la grunnlaget for den moderne geometrien. Se bare Landeveis artikkel og ikke minst Bikeradars artige sammenlikning av retro vs moderne TCR. Den er blant de mestvinnende modellene i sykkelhistorien.

- Men viktigere er det at siden 2009 har TCR, i likhet med Madone, kommet i nye generasjoner med oppdaterte rammesett. Når industrien snakker om lateral stiffness og vertical compliance er det ikke bare fluff. Karbonteknologien utvikler seg faktisk, og man får en bedre balanse mellom stivhet og vibrasjonsdemping for respons og komfort. Om man ikke vil tro på den slemme industrien, kan man lytte til australske Luescher Teknik, som er beryktet for å kutte opp kostbare topprammer og slakte kvaliteten, men som hyppig understreker at karbonteknologi i dag er noe annet enn for noen år siden. Det er en grunn til at vviz' splitter nye vidunder av en De Rosa Protos er så komfortabel og samtidig så responsiv, slik han beskriver det i tråden. Og så får man anta at det har vært en viss fremgang de siste ti årene også hva gjelder aerodynamikk, om ikke i samme grad vekt.

- Giant er kjent som Masters of Carbon. Mange sykler på en Giant-produsert sykkel uten å vite det selv, ettersom giganten fra Taiwan også lager - eller har laget - rammesett for en rekke andre merker, som Schwinn, Trek, Specialized, Scott, Bianchi og Colnago. Andre italienske prestisjemerkene har også flyttet sin rammeproduksjon til Østen, uten at jeg vet hvilke som har gitt oppdraget til Giant. TCR er Giants eget prestisjeprosjekt og utstillingsvindu fremfor noe. Her vil du være sikker på å få det beste Giant kan tilby.

- Til tross for at TCR er blant de eldste konseptene på markedet, har den holdt tritt med eller lagt foran resten av industrien, og berømmes både av brukere og i tester. F.eks. ble lillebror TCR Advanced kåret til årets landeveissykkel i Bikeradar i fjor. Da TCR Advanced Pro Disc kom i 2016, ble den omtalt som Bike of the Future i denne serverdige testen. Og Bikeradar fikk rett.

Glemte forresten å nevne at jeg er fullstendig inhabil som tidligere TCR-eier. Elsket den eldre versjonen Composite med felgbremser, og hadde en skinnende ny Advanced Disc stående på soverommet en måneds tid før jeg etter søvnløse netter gikk for en annen Bike of the Future, nemlig BMC Roadmachine. Siden jeg praktisk talt bor i Marka.

Hva jeg selv skulle ønsket meg fra TCR, er en smule større dekklaring og kanskje noe annet fargevalg på enkelte modeller. Men drømmer fortsatt om sykkelen. Og hvis jeg en dag hadde blitt rik, ville jeg ønsket meg TCR Advanced Pro SL Disc uten integrert setepinne ICON_SMILE

Giant har skjerpet seg med fargevalget i 2020. Her TCR Advanced Pro Disc 1. Elegant. Jeg er forelsket!

Vedlegg
Giant TCR Advanced Pro 1 Disc 2020.jpg (78.56 KB, 379 nedlastinger)
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573346 07/09/2019 11:27
H
Havre Offline
Ringrev
Ringrev
H
Når skal du bruke den når du har en Allez?

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Egil52] #2573356 07/09/2019 13:09
K
ket16 Online
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Egil52
Takk Ketil, det varmet :-)
Og hvis du er som meg kommer sikkert tankene inn på å bytte likevel en gang i fremtiden ICON_WINK . Da vil jeg ihvertfall råde deg til å prøve først. Jeg har nemlig selv en 2012 Madone, riktignok 6.9. I vinter leide jeg en Synapse Ultegra disc på Gran Canaria. Jeg synes det var deilig å komme hjem til Treken. Den føles så mye mer responsiv enn Synapsen og den komforten som det snakkes så mye om på Synapse kjente jeg ikke så stor forskjell på. Da var sammenligningen med 25 mm dekk på begge. For all del en god sykkel, men det er jaggu Madone også...

Ketil
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: ket16] #2573359 07/09/2019 13:30
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Akkurat Madone versus Synapse er jo et litt underlig valg av sykler for sammenlikning, da, noe tråden bærer preg av ICON_SMILE

Som jeg forsøkte å si i et annet innlegg, snakker vi om forskjellige profiler med forskjellige styrker.

Blir litt epler og appelsiner. Eller var det epler og pærer? Kiwi og bananer?

Både nevnte Giant TCR Advanced, blodferske Orbea Orca OMX eller Cannondales SuperSix er mer naturlig å stille opp mot Madone 2012 ICON_SMILE

Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Sepeda] #2573370 07/09/2019 14:49
K
ket16 Online
Entusiast
Entusiast
K
Men nå er det jo en gang disse to syklene TS vurderer mot hverandre da...

Er helt enig i at det er to forskjellige typer sykler. Poenget mitt er at Madone kan oppleves like komfortabel som komfortsykkelen Synapse ICON_WINK Og i tillegg ha andre kvaliteter.

Ketil
Re: Kjøpe Cannondal synapse eller beholde Trek Madone [Re: Havre] #2573371 07/09/2019 14:51
nanonils Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Havre
Når skal du bruke den når du har en Allez?

Godt spørsmål ICON_SMILE Men pr i dag får jeg altså tid til å bruke både Allez, Madone og GT Grade. I møkkavær er det stort sett sistnevnte som blir brukt. Mens de to andre veksles litt på. Begge racerene er jo nydelige sykler og begge har hver sin mastercupseier i år, så det er åpenbart ikke sykkelen det står på.
Grunnen til at jeg er fristet til å bytte ut Madonen, er at den begynner å bli noen år gammel, og at jeg har blitt mer og mer glad i TCR utseendet. Spesielt i denne varianten https://images.giant-bicycles.com/b_white,c_pad,h_650,q_80/wslplt209z9luveqknv2/MY20TCRADPRO-FF_ColorA.jpg

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Side 1 av 2 1 2

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå