Side 1 av 2 1 2 >
Muligheter
#2573063 - 05/09/2019 21:29 Skjermer til Canyon Grail AL
eirikbk Offline
Ringrev

Noen som vet hvilke skjermer som er mest heldekkende som passer på Canyon Grail AL?
Har så langt bare kommet fram til SKS Speedrocker og Crud Roadracer MK3.
Skulle gjerne hatt like heldekkende som SKS Longboard når vinterpendlingen setter inn, men ser ikke ut som skjermfestene på sykkelen passer til disse typer skjermer.
Skjermene må kunne håndtere 45Nrth Gravdal 38mm piggdekk.

Topp
#2573078 - 05/09/2019 22:59 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo
Mener det ble sagt fra Canyon at det skal tilbys skjermer som passer til de skjulte festene på Grail, men alt jeg kan finne der i gården er de nevnte SKS Speedrocker som ikke bruker festene som faktisk er i rammesettet.

På Speedrocker er det kanskje mulig å mekke til/skru på skvettlapper fra SKS i riktig størrelse, se f.eks. XXL Spoiler hos Bikeshop. Ut fra bildet må du gjerne ha bredeste utgave av skvettlappene f.eks. fra Bike24. Men de er strengt tatt ikke kompatible med akkurat de skjermene, så vet ikke om det går. Bruker slike på brede Bluemels over Gravdal på vintersykkelen. Samme skvettlapper som på Longboard, men altså i forskjellige bredder.

Vedlegg
10004187_SKS_Fenderset_Ultimate_P3_Inspiration_3.jpg (726 nedlastinger)

Topp
#2573097 - 06/09/2019 07:20 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

Sted: Bergen
Mener at "vortex surfer" kjører Biltema skjermer på sin grail carbon. Vet i så fall er festene ganske standard. Er det annerledes på al?

Redigert av sun flyer (06/09/2019 07:21)

Topp
#2573110 - 06/09/2019 08:11 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: sun flyer]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Verdt å høre med vortex surfer, ja. PM?

Tror ikke jeg har sett hans oppsett. Husker kun denne fra Grail-tråden.

Sitat: vortex surfer
Jeg har kjøpt noen klip on zefal skjermer som jeg skal prøve meg på i morgen. En bekjent har montert Biltema heldekkende på sin, og der fungerer visstnok veldig bra,og ser greit ut også, men jeg vil også ha muligheten til å ta de av helst så ofte som mulig ICON_SMILE

Det er altså skjulte fester på innsiden av gaffelbeina og setestagene, men skulle tro at det er mulig å tilpasse heldekkende standardskjermer. Kutte spiler osv. Uten at jeg har sett eksempler. Vet ikke hvordan festet er f.eks. oppe i gaffelen.

Canyon la i sin tid ut bilde av Grail AL med skjermer.

I sykkelpressen ble de omtalt som Canyons egne skjermer, men så vidt jeg vet, dukker de aldri opp i salg (?).

Bikeradar: Canyon Grail gravel bike — specs, details and range overview

Hvis jeg hadde vært Grail-eier, ville jeg ærlig talt vært en smule irritert på Canyon. Burde være enkle og opplagte standardløsninger på en slik allsidig sykkel. Og i motsatt fall, burde Canyon tilby eller anbefale skjemer som faktisk passer til de skjulte festene.

Fester for skjermer er jo også blitt etterlyst i alle år for Endurace AL.

Før buffest forlot forumet, la han ut bilde av sin mer minimalistiske løsning.

Vedlegg
2019-09-06 08.43.03.jpg (666 nedlastinger)

Topp
#2573177 - 06/09/2019 11:29 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

Hvis det bare er det at skruehullene er på innsiden av gaffelen, kan man jo sette på hva som helst.

Topp
#2573181 - 06/09/2019 11:59 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: sun flyer]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Mistenker at problemet ikke ligger i plassering av fester på innsiden av gaffelbein og setestag - det lar seg jo enkelt løse ved å kutte spilene i passende lengder - men de andre stedene - øverst i gaffel, ved krank og mellom setestagene ICON_CONFUSED

Min interesse er rent akademisk, men håper at noen som faktisk har Grail kan forklare eller legge ut bilder.

Merker meg at det diskuteres i flere tråder på engelskspråklige fora. Flere henviser til svar fra Canyon, som sier at det ikke foreligger noen dato for lansering av de Grail-spesifikke skjermene og at man i mellomtiden anbefaler clip-on.

Sitat: longassballs på Road.cc Forum Canyon Grail 2019
Yet again Canyon has no idea about their own mudguards and recommend clip-on guards as a temporary solution... for a bike out for a year with mounts. I still can't get over how odd this is.

Skjermene på bildene av Grail over synes uansett improviserte og har for liten klaring eller er feilmontert. Ligger bokstavelig talt på dekkene i 40 mm.

Topp
#2573253 - 06/09/2019 18:42 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
eirikbk Offline
Ringrev

De skjermene til Canyon dekker ikke godt nok etter min mening for vinterbruk.

Noe av utfordringen er at gaffelen ikke har standard hull øverst i buen. Det har et lite skruehull rett opp i røret. Hadde kanskje gått an å drille hull i en annen skjerm.

Roadracer mk3 skjermene har jeg forresten prøvd på CX'en. Men piggdekkene gnagde seg gjennom ene staget foran. - Og i ramma bak, derav ny vintersykkel!

Skvettlapper må undersøkes nærmere. Takk!

Topp
#2573257 - 06/09/2019 19:21 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: eirikbk
Noe av utfordringen er at gaffelen ikke har standard hull øverst i buen. Det har et lite skruehull rett opp i røret.

Akkurat.

Mistenker at Focus Paralane også har slikt skjult feste i gaffelen. Alle Paralane kommer med belgiske Curana C-Lite inkludert, men jeg tror det er en spesialutgave med annet feste oppe i gaffelen. Kanskje Øyvind eller andre Paralane-eiere vet.

Curana lager også spesialskjermer til BMC Alpenchallenge. Som du ser, festes de rett opp i gaffelen.

Curana C-Lite er for øvrig også kritisert for å være en smule korte.

Hvis du trenger noen skjermer å eksperimentere med, har jeg et sett fra Biltema som du kan få gratis - om du kan hente i Oslo ICON_SMILE

Topp
#2573261 - 06/09/2019 20:16 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

Da er det vel bare å bore et hull i skjermen og skru opp under gaffelen? Kjøp noen billige og prøv deg fram!

Topp
#2573267 - 06/09/2019 21:06 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
Jomar Henriksen Offline
Avhengig

Sted: Ålesund/Trondheim
litt uttafor, men hvorfor bruker dere skjermer?

Jeg har dårlig erfaring med skjermer som kommer borti sko, blir skeive eller bråker, så for meg er det nesten bedre med litt søle og hundebæsj kasta opp ryggen.

Eller er det fordi sykkelen "holder" lengre mellom vask at dere bruker skjermer? Mindre slitasje på framgir?

Topp
#2573274 - 06/09/2019 22:15 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
larsdx Offline
Søk hjelp!

Ingen virkelige mennesker savner skjermer på endurace al. Det er en racer, ikke en hybrid.

Redigert av larsdx (06/09/2019 22:15)

Topp
#2573276 - 06/09/2019 22:45 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: sun flyer]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Sitat: sun flyer
Mener at "vortex surfer" kjører Biltema skjermer på sin grail carbon. Vet i så fall er festene ganske standard. Er det annerledes på al?

Stemmer det:-)
Men jeg vet ikke om festene er de samme på al utgaven. Men på min sitter de knallfint, og god plass til orginal dekkene på 40 mm, på piggdekk kjører jeg litt smalere xceres (eller hvordan det nå enn skrives)
Selvfølgelig litt modding ved montering, men de sitter veldig godt, og minimalt skranglete.
Og jo jeg skulle ønske enduracen min også hadde skjermfester, både med tanke på feste av lys, og fordi på lange langturer er det stor sannsynlighet for fukt:-(

Topp
#2573279 - 06/09/2019 22:52 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: larsdx]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: larsdx
Ingen virkelige mennesker savner skjermer på endurace al. Det er en racer, ikke en hybrid.

ICON_SMILE

Da er det godt at vi har enkle hybridsykler med fester for skjermer, som f.eks. Cannondale CAAD13 og Synapse, Focus Paralane, Cervélo C3 og C5, Giant Defy, BMC Roadmachine, Boardman SLR, Mason Definition, Trek Domane osv.

Topp
#2573280 - 06/09/2019 22:58 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
larsdx Offline
Søk hjelp!

Det er forskjell på å ha en teoretisk mulighet til å sette på skjermer og å faktisk gjøre det.

Det blir litt som å ha en atomkoffert liggende i skuffen. Kjekk å ha, men du vil helst ikke måtte bruke den.

Topp
#2573281 - 06/09/2019 23:01 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: larsdx]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

...på min sitter de knallfint, og god plass til orginal dekkene på 40 mm, på piggdekk kjører jeg litt smalere Xerxes... Selvfølgelig litt modding ved montering, men de sitter veldig godt, og minimalt skranglete.

Godt å høre. Håper du legger ut noen bilder!

Topp
#2573302 - 07/09/2019 08:54 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: Sepeda]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sitat: Sepeda
...på min sitter de knallfint, og god plass til orginal dekkene på 40 mm, på piggdekk kjører jeg litt smalere Xerxes... Selvfølgelig litt modding ved montering, men de sitter veldig godt, og minimalt skranglete.

Godt å høre. Håper du legger ut noen bilder!

Har ikke klart å legge ut bilder her på forumet på mange år;-)
Men til en kostnad på 99,- pluss en tur til Biltema så er det uansett verdt det tror jeg.
https://www.biltema.no/fritid/sykkel/syk...ler-2000018474#
Til prisen gjør de en fantastisk jobb.

Topp
#2573306 - 07/09/2019 09:10 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: larsdx]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sitat: larsdx
Det er forskjell på å ha en teoretisk mulighet til å sette på skjermer og å faktisk gjøre det.

Det blir litt som å ha en atomkoffert liggende i skuffen. Kjekk å ha, men du vil helst ikke måtte bruke den.

Innen Randonneuring er det litt flere løsninger for komfort og praktisk funksjon som trumfer racing estetikk.
Når turene står på søvnbehov så er ikke slammet stem og aerodynamisk sykkel som er førsteprioritet;-)
Sykkelsporten er bredere enn du kanskje tror.
Alle integrerte festepunkter i en ramme er pluss i min bok. Vurderer sterkt Trek Madone som til og med har hanskerom:-)
Tro om det er mulig å få støpt inn skjermfester i en karbon ramme, og helst innvendig føringer til dynamo og lys:-) Lukter kanskje kustom titan sykkel.

Topp
#2573328 - 07/09/2019 11:37 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: vortex surfer]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

@vortex surfer og sun flyer:

Rett forstått at dere begge er i samme randonneur-miljø i Bergen?

Respekt.

Fjollete stilhensyn er helt underordnet og betydningsløst når man faktisk sykler langt og vet hva som fungerer.

Hva gjelder karbonrammer, finnes det, som nevnt i innlegget mitt over, et betydelig antall landeveis-rammesett i toppklasse med fester for heldekkende skjermer. Se noen flere her. Og så har man de stadig flere sporty blandeveissyklene, ofte med geometri inspirert av landeveissykler. Det kan være mer arbeidskrevende å finne tilsvarende gafler og evt. rammer med innvending føring til dynamo (lys/lading). Om du setter i gang et custom-prosjekt, håper jeg det blir egen tråd ICON_SMILE

Hva gjelder bilder av feste, bl.a. i gaffel til hjelp for trådstarter, er det bare å gi oss en lenke til hvilken som helst billedbank, så skal vi nok få lagt det pent ut.

Biltema-skjermene er fine, men var ikke ideelle uten tilpassing på min tursykkel Tripster AT, så jeg har et par sett å gi bort ICON_SMILE

Topp
#2573336 - 07/09/2019 12:18 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: Sepeda]
sykkeloyvind Offline

[quote=eirikbk]
Mistenker at Focus Paralane også har slikt skjult feste i gaffelen. Alle Paralane kommer med belgiske Curana C-Lite inkludert, men jeg tror det er en spesialutgave med annet feste oppe i gaffelen. Kanskje Øyvind eller andre Paralane-eiere vet.

SKjermfestene på Paralane er ganske standard øverst på gaffel og ved krank og på setestag. Det er vanlig gjenget hull på baksiden av gaffelkrona, avtagbart feste mellom setestag, samt gjenget hull nede ved kranken.
Det er festene til spilene som er usynlige og spesielle. Altså nede ved akslingene. Her stikker man spilene inn i gaffelen, eller bakpå setestagene og fester dem med små settskruer.
Curana-skjermene er litt korte, ja, men de kan jo lett forlenges med en nett skvettlapp. De sitter godt nok til å sykle grus i Nordmarka med 28 mm dekk, uten særlig skrangling i hvert fall.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2573349 - 07/09/2019 13:59 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: vortex surfer]
eirikbk Offline
Ringrev

Sitat: Jomar Henriksen

Ganske enkelt. Når man sykler i Oslo og saltlaken spruter rundt er det kjekt å få minst mulig sprut mot lagre, klær osv. Det kan være -10, men man blir likevel våt på beina fordi sykkelveiene er klissvåte av saltlake.

Men jeg vet ikke om festene er de samme på al utgaven. Men på min sitter de knallfint, og god plass til orginal dekkene på 40 mm, på piggdekk kjører jeg litt smalere xceres (eller hvordan det nå enn skrives)
Selvfølgelig litt modding ved montering, men de sitter veldig godt, og minimalt skranglete.
Og jo jeg skulle ønske enduracen min også hadde skjermfester, både med tanke på feste av lys, og fordi på lange langturer er det stor sannsynlighet for fukt:-(

Men hvor godt dekker disse skjermene? I forhold til f.eks. SKS Longboard?

Topp
#2573353 - 07/09/2019 14:59 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sykkeloyvind Offline

Ganske enkelt. Når man sykler i Oslo og saltlaken spruter rundt er det kjekt å få minst mulig sprut mot lagre, klær osv. Det kan være -10, men man blir likevel våt på beina fordi sykkelveiene er klissvåte av saltlake.

Det er jo også ganske så supert på veien etter regnskyll. Når vannet ikke kommer ovenfra, men nedenfra er skjermer supre å ha.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2573360 - 07/09/2019 15:31 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
vortex surfer Offline
Ivrig

Men hvor godt dekker disse skjermene? I forhold til f.eks. SKS Longboard?

De er i 50mm bredde, og såpass lange at jeg klippet de litt til ved montering, så jeg vil mene de dekker veldig bra.
Som sagt så er de så billige at det er uansett verdt å prøve. Bruker en litt tid på tilpassing og montering så blir det veldig bra. Og jeg er i prinsippet litt skeptisk til Biltema utstyr på "skikkelig" sykkel, men det glemte jeg fort når jeg ser resultatet.
Ikke flytter de på seg heller ved lagring i bil eller litt kneket opp etter en vegg.
No brainer etter min mening:-)

Topp
#2573363 - 07/09/2019 15:40 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: Sepeda]
vortex surfer Offline
Ivrig

@vortex surfer og sun flyer:

Rett forstått at dere begge er i samme randonneur-miljø i Bergen?

Respekt.

Miljøet er ikke større enn at vi har tilbrakt noen mil sammen nei;-)
Og det var lenge etter jeg hadde truffet Viggo på sykkelen til jeg forstod det var Sun flyer her inne:-)
Ble forskjellige hovedmål på oss i år, han kjørte AN og jeg kjørte PBP.
Det er langsykling som er morro;-)

Topp
#2573446 - 08/09/2019 18:39 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

På et kort endagersritt som oslo-lærdal i går demonterte jeg skjermene. Men de er nå montert igjen og klare for bergensværet. For oss som sykler langt er tiden du sparer når du bruker mindre tid på stoppene like viktig som minimale forskjeller i farten pga skjermenes vekt. Du bruker mindre tid på vedlikehold (vask og smøring), mindre tid på å skifte klær, drivverket går bedre (watt spart) og du yter bedre uten grus i kjeften og ræva. I tillegg til enorm slitasje på klær som blir marinert i grus hver jævla dag. Forskning viser at skjermer ikke ødelegger aeroegenskapene om du gjør det riktig. https://janheine.wordpress.com/2018/01/1...UZEJTa1ZriLX2Cc

Redigert av sun flyer (08/09/2019 18:41)

Topp
#2573450 - 08/09/2019 19:25 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
runermm Offline
Besatt

Så en fin Grail i går ja, du hadde fin flyt ICON_SMILE Va’kke store mengder grus, men var noen fine partier. Får ordentlig følelsen av at man er høyt oppe og langt av sted når underlaget endres fra asfalt til grus. Fint ritt, håper været blir et hakk bedre til neste år.

Topp
#2573452 - 08/09/2019 19:44 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
vviz Online
Veteran

Kudos til deg som syklet til Lærdal på foldesykkel @sunflyer! ICON_SMILE

Dumt vi ikke rakk å møtes, men vi får vel flere muligheter. Pratet med ett par andre forumdeltakere i går, uten at jeg helt vet hvilke brukernavn de går under her på forumet.

Jeg har dårlig erfaring med skjermer som kommer borti sko, blir skeive eller bråker, så for meg er det nesten bedre med litt søle og hundebæsj kasta opp ryggen.

Eller er det fordi sykkelen "holder" lengre mellom vask at dere bruker skjermer? Mindre slitasje på framgir?

Dette lurer jeg på selv. Ikke at jeg synes det er feil på noe vis, jeg har bare ingen tro på at det virker til min pendling. Dere som bruker dette, kan dere sykle til jobb på vinteren (eller sommeren med våt asfalt), i jobbantrekk og jobbsko, uten å måtte skifte når dere kommer frem? Så god tiltro har jeg ikke til skjermer, så jeg bruker uansett sykkelsko og overtrekksbukse (evt bib) til jobb. Siden jeg da uansett må skifte, har jeg ikke sett behovet for skjermer.

Men hvis noen mener jeg realistisk sett kan sykle til jobb i de klærne/skoene jeg skal bruke på jobb, dersom jeg bare monterer skjermer, så er jeg lutter øre.

- framgir/dobbeltkrank ville jeg personlig ikke vurdert å ha på en vintersykkel (skjermer eller ei) fordi det er veldig mye enklere å rengjøre en enkeltkrank. Rengjøring blir det nok av på vinteren uansett synes jeg.

Topp
#2573471 - 08/09/2019 20:38 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
larsdx Offline
Søk hjelp!

Jeg mener altså ikke at skjermer alltid er tull.

Jeg skjønner også at det finnes former for sykling hvor det kan ha en funksjon.

Men for min del så skjønner jeg ikke poenget med skjermer om jeg uansett skal sykle i sykkelklær. Da blir jeg jo svett og våt uansett. På eltransportsykkelen min har jeg brede skjermer og det er jeg glad for. Men den brukes på en helt annen måte enn raceren.

For min del har jeg aldri følt noe behov for skjermer hverken på asfalt eller sti, men derimot noen ganger på våt grus med mye steinsprut. Da kunne en skvettlapp foran ha vært greit.

Topp
#2573477 - 08/09/2019 20:53 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

Det er som kjent ingen sykkelklær og sko som er vanntette. Min sykkeltur til jobb er vanligvis 40 minutter. Da er det stas om man slipper å å bli gjennomvåt på den tiden. Husk at det regner ca 4 ganger så mye i bergen som i oslo. Om vinteren bruker man vintersko som fremdeles ikke er tette. Men de holder en liten time med skjermer eller 10 minutt uten. Som man ser av linken er det ingen andre ulemper enn vekten som er på 4-500 gram. Evt utseendet. Men man snakker brukssykkel her.. Er det vinter så er det stas om man slipper saltslapsen midt i skrittet ICON_SMILE Nei, man velger selv. Mange karbonrammer har jo veldig bredt underrør som tar mye. Da kommer man jo langt med ass-saver.

Redigert av sun flyer (08/09/2019 20:53)

Topp
#2573508 - 08/09/2019 22:33 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Må bare gi mitt +1 til sun flyer, eirikbk, Øyvind, vortex surfer og andre som tålmodig har forklart fordelene med skjermer. For å være heeelt ærlig, synes jeg kanskje det burde være selvinnlysende ICON_CONFUSED

Syklet selv flere år og vintre gjennom uten noe annet enn en Ass Saver og ørliten Neoguard Rigid, og trivdes godt med det. Syntes det passet en krossykkel godt å være litt møkkete. Rytteren tålte det også godt. Desto mer som sykkelen uansett ikke hadde skikkelige festepunkter. Men som allerede forklart av sun flyer, er det er en pris å betale når drivverk og klær hyppig dekkes av et pent lag av saltsøle, eller våt, finkornet grus, eller når sko og trekk møter en søyle av vann fra forhjulet. På hardpakket snø i pent vintervær er det derimot uansett en fryd å sykle, med skjermer eller ei.

Opplever nå at de heldekkende skjermene på tur/blandeveissykkelen skjermer (pling!) både drivverk og rytter. Slitasjen fra salt og søle på drivverk og lagre reduseres markant, og rytteren får mer overskudd og glede av de daglige turene når han ikke er møkkete og våt i klærne. Særlig er føttene glade for å slippe spruten.

Og den daglige, varme skyllen/vasken går kjappere og er mer effektiv når sykkelen er renere. Og da holder sykkelen seg penere. Det liker jeg.

På de få langturene over flere dager jeg har hatt, må jeg si at det har vært en stor fordel at sykkelen har holdt seg forholdsvis ren, selv gjennom hele dager i pøsende regnvær på grus og skogsveier. Vertene på B&B og små vertshus slipper gjerne en rimelig ren sykkel inn i fellesområde eller på værelsene, mens en møkkete doning dryppende av søle og skitt kanskje ville blitt henvist til en utrygg natt med uteparkering. Eller eieren henvist til å lete etter muligheter for å vaske doningen, i stedet for bare å ta en etterlengtet varm dusj, nyte et godt måltid, og krype under en tørr og ren dyne ICON_SMILE

Synes for øvrig at det er bruken som avgjør, ikke sykkeltypen. Utelukker ikke at jeg kan komme til å sette skjermer på landeveissykkelen på langtur. Har litt dårlig samvittighet for det jeg utsetter fintfølende Campagnolo for.

Og han eller hun som ligger bak deg i regn og søle, setter i hvert fall pris på at du har skjermer og gjerne skvettlapper ICON_SMILE

Når alt det er sagt: Enhver velger selvsagt etter egne preferanser. Det er ikke noe som er riktig eller galt. I grunnen ingenting å diskutere.

Kudos til Focus som gir valgfrihet, med skjermer inkludert.

Topp
#2573547 - 09/09/2019 09:11 Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk]
sun flyer Offline
Ringrev

Hvis man mener at skjermer ikke er pent, kan man jo la seg inspirere av Saffron frameworks.. https://road.cc/content/tech-news/179525-just-saffron-frameworks-custom-build-matthews-winter-bike

Sjelden å se penere sykkel verken med eller uten.

Topp
Side 1 av 2 1 2 >

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå