Muligheter
#2568065 - 09/08/2019 11:24 Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!?
koppen Offline
Medlem

Har endelig klart å rydde plass i kalenderen til 3 dager på sykkelen (i regn).

Blir sikkert fint å få kjørt Raumabanen også, men ifølge Vy(NSB) er det kun plass til to (2) sykler på togsettet. Har noen erfaring med hvor vanskelig det er å komme med?

Kan evt. stå over et tog, men har planer om å karre meg til Grotli etter ankomst Åndalsnes, så har ikke behov for å tilbringe veldig mye tid på Dombås.

Topp
#2568073 - 09/08/2019 12:16 Re: Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!? [Re: koppen]
Magnoos Offline
Avhengig

Sted: Oslo
Demonter styre og hjul, strips dem fast på ramma og tre en svart søppelsekk over. Da er det gratis å ta med, og ingen restriksjoner på plass.

Topp
#2568401 - 12/08/2019 08:40 Re: Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!? [Re: koppen]
Crassus Offline
Tørr bak øra

Sted: Oslo
Jeg vurderte å ta det toget og hadde samme bekymring, men endte opp med å ta det uten sykkel ved en annen anledning. Da spurte jeg konduktøren og han sa at de forsøkte å være så imøtekommende som mulig med sykkel, det vil si at det stort sett går greit. Men at det er små tog og selvsagt kan oppstå situasjoner hvor det ikke går. Men basert på den samtalen kommer jeg til å ta sjansen når muligheten for tur byr seg. Det er jo ikke mulig å forhåndsbestille plass til sykkel heller, så du har også mulighet til å få en av de to garanterte plassene om du er tidlig ute.

Topp

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå