Muligheter
#2567840 - 08/08/2019 09:40 Handle fra Hollandbikeshop?
GeirP Offline
Nytt medlem

Jeg vurderer å handle fra Hollandbikeshop.
https://hollandbikeshop.com/no-no/
De sender til Norge men "taxes" er ikke inkludert i prisene så jeg antar 25 % moms kommer i tillegg. Hvilke andre tilleggskostnader vil komme? Toll? Tollgebyrer? Hvor mye?
Takknemlig hvis noen kan dele sine erfaringer med handel fra det store utlandet ICON_SMILE

Topp
#2567843 - 08/08/2019 09:52 Re: Handle fra Hollandbikeshop? [Re: GeirP]
Arne_And Offline
More than words

Sted: Trondheim
Hvis varen(e) pluss frakt koster over 350 kr (i h.h.t. Tollvesenets kurs når pakken fortolles) så tilkommer 25% mva og et fortollingsgebyr. Det kan også tilkomme toll, det er kanskje klær som er mest aktuelt her. Jeg har alltid holdt meg under 350kr-grensa når jeg har kjøpt powerbarer, jeg er litt usikker på hvilke tollsatser som gjelder for sportsernæring. Fortollingsgebyret har du relativt liten kontroll på, det settes av speditør, og det er ikke alltid åpenbart hvem det er eller hvilke regler de bruker. Det kan variere fra null til mange hundre kroner.

Topp
#2567844 - 08/08/2019 09:53 Re: Handle fra Hollandbikeshop? [Re: GeirP]
baronKanon Offline
More than words

Sted: Not the westside
Hei, og velkommen til forumet.

Ved kjøp fra utlandet må du betale moms på verdi + frakt, samt fortollingsgebyr til befrakter som utfører fortollingen for deg. Det er avhengig av leverandør (Posten, DHL, UPS, FedEx etc). Det er ikke toll på sykkeldeler, men det skal være det på klær, f.eks, litt avhengig av hvordan butikken merker pakken.

Brems - smil - si hei!

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå