Muligheter
#2567302 - 04/08/2019 22:53 Plutselig lekkasje ved eikeniplene
heioghopp Offline
Medlem

Sted: Oslo
Har DTswiss hjul som kom klargjort for slangeløst oppsett. Kjøpte sykkelen med disse hjulene for 1 års tid siden. Kjørt slangeløst uten problem siden da. Har også, for noen måneder siden, dytta inn CushCore i både fordekk og bakdekk.

Her om dagen skulle jeg pumpe inn litt mer luft i bakdekket. Ikke mye i det hele tatt, snakker kun om ca 20-25 psi. Vel, plutselig så forsvant all luft. Hjemme har jeg funnet ut at det lekker via flere av eikeniplene. Har bytta guffe og styra og ordna, men fortsatt siger all luft ut på kort tid.

Må jeg bytte ut felgbåndet? Har ikke klart å identifisere noe hull eller skader på eksisterende felgbånd.

På forhånd takk for tips.

Topp
#2567304 - 04/08/2019 23:16 Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp]
Juffe Offline
Ivrig

Sted: Dikemark
Jeg har opplevd at felgtapen har begynt å løsne der endene overlapper. Siden det ikke er noe som presser båndendene sammen, har dette resultert i at guffe har begynt å finne veien gjennom sjiktene. Mitt. tips er derfor å sjekke dette samt at ventilen sitter godt. DT har vel en o-ring som tetter på utsiden av felg og ventil, så en evt. dårlig tetting inne mot felgbåndet kan jo forårsake lekkasje inn under felgbåndet og ut niplene?

Topp
#2567305 - 04/08/2019 23:20 Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Har opplevd det samme, vel å merke uten CushCore.

Byttet felgtape (til to lag med Stan's gule) og problemet var løst og kom ikke igjen.

Hvor i felgtapen lekkasjen oppstod, vet jeg ikke.

Topp
#2567324 - 05/08/2019 09:34 Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp]
heioghopp Offline
Medlem

Takk for tips. Da blir det å sette på nytt felgbånd og så håper jeg problemet forsvinner.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå