Muligheter
#2566609 - 28/07/2019 16:47 Triks for å få ut eikenippel fra felg
svegar Offline
Besatt

Hei, jeg har 40mm breie karbonhjul til en sykkel, og jeg røk en nippel i fjor, og nå har en ny en røket. Hodet på niplene ligger inni felgen, og jeg kløner noe borti natta med å få dem ut. Har prøvd støvsuger og risting i lang tid uten å få det til.

Er det noen som har et bra triks? Tror noe av problemet er at felgen er såpass brei, så de løse niplene ligger typisk inne langs kanten på grunn av den buede formen på felgen. Siden eikehullene er i senter av felgen så kommer jeg ikke til, eller de lar seg ikke riste ut. Vanvittig irriterende, hver gang farta faller under et kritisk nivå begynner det å skrangle i felgen.

Anyone?

sv

Topp
#2566621 - 28/07/2019 20:26 Re: Triks for å få ut eikenippel fra felg [Re: svegar]
Arne_And Offline
More than words

Sted: Trondheim
Hvis du bare vil bli kvitt lyden så kan det være et triks å legge litt klissete epoksylim e.l. på et strategisk sted og sykle langsomt til nippelen forhåpentligvis fester seg.

Topp
#2566827 - 30/07/2019 15:05 Re: Triks for å få ut eikenippel fra felg [Re: svegar]
Flo Offline
Ringrev

Sted: Oslo
Jeg synes det er enklest å få dem ut gjennom ventilhullet. Holder hjulet med ventihullet ned, slik at nipplen legger seg ca ved ventilhullet. Så dreier jeg felgen på tvers av akselrettningen slik at ventilhullet nå er på toppen. Da legger niplen seg i buen på tverrsnittet av felgen. så er det bare å banke litt forsiktig mens du sikter ned i ventilhullet fra utsiden. Når niplen er nær åpningen kan du dytte ned med en eike for å vippe niplen ut.
Vet ikke om dette var forståelig forklart men...

Topp
#2566831 - 30/07/2019 15:32 Re: Triks for å få ut eikenippel fra felg [Re: Flo]
baronKanon Offline
More than words

Sted: Not the westside
Sitat: Flo
... så er det bare
Yeaaah... ICON_WINK

Brems - smil - si hei!

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå