Muligheter
#2566282 - 24/07/2019 14:31 Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge
Skjervesbu Offline
Medlem

Sted: Skøyen
Min mor feirer stor dag i oktober og ønsker å samle familien for en langhelg, og jeg spør derfor det O'store forum om råd på egnede steder:
- flest deltakere fra Trøndelag, noen fra Oslo. Plassering derfor helst nord for Otta
- god mat, god innkvartering. Dvs mer i retning av høyfjellshotell enn turistforening
- tur og sykkel ulikheter

Foreløpige alternativer er Savalen og Brimi sitt sted i Vågå. Noen med erfaringer fra disse?

Topp
#2566297 - 24/07/2019 16:26 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
Hen9ng Offline
Entusiast

Sted: Nittedal
Kanskje det blir litt for langt sør, men er jo ikke veldig langt unna Brimi. Så jeg velger å slå et slag for Hindsæter. Flotte rom eller hytter, mulighet for begge deler. Fantastisk mat med lokal kokk som forteller historien bak maten og de kortreiste råvarene som rein+++. Vi hadde en lignende markering der.

https://www.hindseter.no

Topp
#2566318 - 24/07/2019 21:28 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
runermm Offline
Besatt

Sted: Oslo
Savalen er jo Lidl og Brimi er Jacobs på Holtet. Neppe noe som blir bedre enn Brimi/Vianvang.

Ellers: Hva med Hotell Røros, strålende sykkelterreng og et flott sted om høsten, dog 40 mil fra Oslo.

Dombaas Hotell er helt nytt og skal være bra. Massevis av sykling på Dovre / Dombås, inkludert sykkelleie. Suveren kaffebar rett ved hotellet, Heime. Avdemsbue på Lesja leverer nydelig lunsj med egen ost i et ostehus.

Kongsvold på Dovrefjell er helt fantastisk, langt fra Oslo, men kan ta tog!

Toftemo på Dovre er et stort anlegg som har overnatting og mat i flere kategorier. Rondane Spa ved Otta er et fint hotell med spa/basseng og særdeles kompetent kokk.

Topp
#2566333 - 24/07/2019 23:08 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
Totte Offline
Unionstøysekopp

Sted: Oslo
Hvis du tøyer strikken litt mtp nord for Otta, så har du Fefor Høifjellshotell ved Vinstra. Fantastisk buffet de gangene jeg har vært på arrangementer der, og havner ganske nøyaktig midt mellom Oslo og Trondheim (jeg skjønner jo at vektet snitt av avstand var poenget, men ...)

Topp
#2566343 - 25/07/2019 09:39 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
Skjervesbu Offline
Medlem

Sted: Skøyen
Takk for gode tips! Er i gang med å sjekke tilgjengelighet, det begynner å fylles opp for høsten.

Topp
#2566904 - 31/07/2019 13:33 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
TrondAM Offline
Ringrev

Sted: Nidaros
Mye fin stisykling i Lom..

Topp
#2566906 - 31/07/2019 14:17 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
GeirK Offline
More than words

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...
Sitat: Skjervesbu
Min mor feirer stor dag i oktober og ønsker å samle familien for en langhelg, og jeg spør derfor det O'store forum om råd på egnede steder:
- flest deltakere fra Trøndelag, noen fra Oslo. Plassering derfor helst nord for Otta
- god mat, god innkvartering. Dvs mer i retning av høyfjellshotell enn turistforening
- tur og sykkel ulikheter

Foreløpige alternativer er Savalen og Brimi sitt sted i Vågå. Noen med erfaringer fra disse?

Vi hadde en natt på Brimi Fjellstugu i sommer - litt under Vianvang i wow-faktor, antar jeg, men veldig god mat likevel.

Topp
#2566980 - 01/08/2019 10:37 Re: Høyfjellshotell midtre del av Sør-Norge [Re: Skjervesbu]
parob Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Kan også foreslå Spidsbergseter Resort Rondane, på Venabygdsfjellet.
Like lang kjøretid fra både Trondheim og Oslo. Fint fjellterreng å gå tur, sykle eller ri på hest i.
Pluss for at de har et lite basseng, badstu og boblebad - samt en stor akevittbar i det ene fjøset.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå