Muligheter
#2566086 - 22/07/2019 13:45 Nytt X01 bakgir, treg å gire til de letteste gir
SykkelGlenn Offline
Veteran

Sted: Drammen
Hei.
Klarte å delvis ødelegge min Eagle GX skifter på DrammEnduro, orket ikke å vente på reservedeler, kjøpte ny X01 skifter istedet.

I samme omgang skiftet jeg både strømpe og girwire for å være sikker på at dette skulle bli 100%.

Men det er tyngre å gire til lettere gir med X01 skifteren enn den gamle GX skifteren. Er det normalt?

Sjekket med sykkelverksted også, de mente kanskje at girspaken (GX) var ødelagt, men det har jeg ikke helt trua på. Dersom jeg løsner girwire er det lett som fy å trykke seg igjennom alle gira/klikkene.

Kabelen er også lett å fylle på med håndkraft.

Noen andre gode ideer?
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566105 - 22/07/2019 18:05 Re: Nytt X01 bakgir, treg å gire til de letteste gir [Re: SykkelGlenn]
-Jan Online
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Eg har ikkje Eagle sjølv, men har lest at det er viktig å vera nøye med justering av B-skruen for at det skal fungere bra. Så viss du berre har montert nytt gir utan noko som helst justering, så kan det vera der problemet ligg.

Topp
#2566138 - 22/07/2019 22:10 Re: Nytt X01 bakgir, treg å gire til de letteste gir [Re: -Jan]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Sted: Drammen
Sitat: -Jan
Eg har ikkje Eagle sjølv, men har lest at det er viktig å vera nøye med justering av B-skruen for at det skal fungere bra. Så viss du berre har montert nytt gir utan noko som helst justering, så kan det vera der problemet ligg.

Neida.
Giret er justert på nytt, med denne plata til SRAM, 20% sag på bakdemper og hele den pakka :-)

Det girer helt perfekt, bare at spaken er hard på de letteste gira.
Instagram @sykkelglenn

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå