Muligheter
#2566072 - 22/07/2019 11:33 Tråkke i stykker DT Swiss baknav?
SykkelGlenn Offline
Veteran

Sted: Drammen
Hei.
For andre gang på under 1 år ryker feste på den ringen inne i navnet som palene på bossen hekter seg mot (kanskje dårlig forklart, men jeg vet ikke hva den ringen heter).

Ringen er tydeligvis gjenget inn i navet, og kan derav også fjernes.

Det som skjer et at jeg merker at tråkket gir etter, mer og mer. Plutselig går det like fint å tråkke fremover som bakover, og med null fremdrift.

Hjulet er levert til forhandler, jeg regner med at dette er reklamasjon.

Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre at dette skjer igjen?
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566074 - 22/07/2019 11:46 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
aug11x Offline
Ivrig

Sted: Øvre Eiker
370 du har da? Onyx har vel ratchet i bosset.
Går visst an å bygge om, slik at du får bombesikkert ratchet-system.

https://www.youtube.com/watch?v=e_XpRZCLTX4&feature=youtu.be

Topp
#2566081 - 22/07/2019 13:24 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: aug11x]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Det er nesten så jeg burde spurt Scott Norge om de kan ta den jobben? Nå er vel navet mitt ødelagt allikevel, så det burde være en grei sak.

Men det er kanskje ikke en støttet løsning fra DT Swiss?

Men er ratchet den eneste løsningen for å hindre at dette skjer i fremtiden?
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566089 - 22/07/2019 13:53 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
Paulus Offline
Besatt

Sted: Tromsø
Du bør i alle fall opplyse dem om at det er andre gangen de nå reparerer hjulet for samme feil og anbefale at de finner en mer varig løsning. Hvis ikke vil du vurdere å heve kjøpet hvis det skjer en tredje gang.

Topp
#2566092 - 22/07/2019 14:12 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
aug11x Offline
Ivrig

Sted: Øvre Eiker
Sitat: SykkelGlenn
Det er nesten så jeg burde spurt Scott Norge om de kan ta den jobben? Nå er vel navet mitt ødelagt allikevel, så det burde være en grei sak.

Men det er kanskje ikke en støttet løsning fra DT Swiss?

Men er ratchet den eneste løsningen for å hindre at dette skjer i fremtiden?

Ratchetsystemet er ganske evigvarende. Palenavene til dt er ikke kjent for det samme.

Topp
#2566095 - 22/07/2019 14:52 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: aug11x]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Jeg vet ikke eksakt hvilket DT Swiss nav som sitter på org. hjula som følger med min Scott, men det er jo OEM DT Swiss med 3 paler i bosset.

Når jeg ser på videoen er det jo samme type løsning med en slik ring som skrus inn i navet. Hvordan blir det mer solid enn løsningen med 3 paler? Sjansen for at denne ringen glipper mot navet er vel fortsatt til stede?
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566103 - 22/07/2019 18:01 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
lml Offline
-----

Sted: Egersund
Hvis det er en Scott sykkel er det vel Syncros(OEM DT) nav/hjul du har. Det samme skjed med meg på bakhjulet til en Spark WC. Tok kontakt med Ramo men reklamerte til Deler AS siden de er importør. Sende inn hjulet og de byttet navet på hjulet. Feilen er vel ikke knyttet til paler eller ratchetsystem da du også har tilsvarende ring på ratchetsystemet. Men kan jo være de har bedre kvalitetskontroll på de dyrere navene med ratchetsystem.

Topp
#2566109 - 22/07/2019 18:44 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: lml]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Sitat: lml
Hvis det er en Scott sykkel er det vel Syncros(OEM DT) nav/hjul du har.

Stemmer det, sykkelen er en Scott Spark 710 Plus. Det er helt klart Syncros hjul, som igjen er OEM DT Swiss. Det som er ille er at det skjer 2 ganger på under et år.

Jeg har levert hjulet hos lokal forhandler, de har snakket med Ramo, har ikke fått noe svar ennå. Dersom det ikke kommer noe godt ut av denne runden skal jeg prøve å snakke direkte med Deler.no.

Takk for tipset.
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566120 - 22/07/2019 19:50 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
baronKanon Offline
More than words

Sted: Not the westside
Hvis det er basert på 370, så er det alltid snakk om NÅR det ryker ifølge de som skrur mye sykkel.

Er det Syncros, tviler jeg på at Deler vil hjelpe, siden det ikke er et DT-produkt.

Brems - smil - si hei!

Topp
#2566130 - 22/07/2019 20:58 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: baronKanon]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Felgen heter:
Syncros TR2.0 Plus CL / Boost 148x12mm
Instagram @sykkelglenn

Topp
#2566150 - 23/07/2019 00:17 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
sanouka Offline
Besatt

Sted: Hringariki/Oslo/Blide Sørland
Kanskje det er forskjell på ringen til DT og den RAMO/Syncros har?
Min røyk halvveis uti første sesongen, bestilte ny på nett (husker ikke hvor dessverre, men kan ha vært Deler)
Nå går den på femte sesongen og de hjula har gått mye på ymse føre og ofte røfft underlag på HT. Gode hjul forresten de DT/Syncros selv om jeg på nesten 100 kg hadde min tvil på sub 1600 gram og Onyx nav. Har ikke måttet skru på en eneste nippel etter at jeg etterstrammet dem noen uker etter jeg fikk dem. Fine og rette fremdeles noe som i seg selv er en bragd vekta mi og vekta til hjula pluss at de står på en HT som stort sett går på sti tatt i betraktning.

Topp
#2566178 - 23/07/2019 13:18 Re: Tråkke i stykker DT Swiss baknav? [Re: SykkelGlenn]
lml Offline
-----

Sted: Egersund
Svaret jeg fikk fra Ramo i min sak:
Vi har sett dette tidligere. Det er DT Swiss som har produsert dette navet. Ta med hjulet og kvittering på sykkelen til din forhandler. De må da sende hjulet inn til Deler AS som er importør av DT Swiss. Disser avgjør om det er reklamasjon og bytter navet om det blir godkjent.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå