Muligheter
#2565453 - 17/07/2019 10:35 Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn
Aerius Offline
Fersking

Er en jente i begynnelsen av 30årene som bor i Oslo (Årvoll), og som startet med landevei som hobby for noen år siden. Sykler til jobb hver dag hele året. Har ellers syklet en del i områder som Tryvann, Grefsenkollen, Maridalen... men kan tenke meg å sykle mer langturer/ mer variert. Trivdes godt tur/retur Son. Er ikke så godt kjent og synes i tillegg det hadde vært gøy å sykle med noen. Så om noen kan tenke seg det så gi gjerne lyd ICON_SMILE Må innrømme at jeg er mer glad i å henge med gutter enn jenter.

Redigert av Aerius (17/07/2019 21:55)

Topp
#2566013 - 21/07/2019 20:40 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Medelsvensson Offline
Fersking

Sted: Oppsal
Sjokkert over at folk ikke slenger seg over denne! Eller kanskje det renner inn med personlige meldinger:) sykkler desverre ikke landevei, men lykke til, vi trenger flere jenter på sykkel, altfor mange gutter/menn både på veien og i skogen! Må redigere her: det er ikke for mange gutter, bare få jenter, bra at folk sykkler:)

Skulle Sti friste, så er det gruppeturer organisert på forumet, landevei er jeg helt blank på.

Redigert av Medelsvensson (21/07/2019 21:47)

Topp
#2566094 - 22/07/2019 14:37 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Medelsvensson]
Aerius Offline
Fersking

Ikke noe særlig respons (1 PM). Hadde egentlig tenkt å slette tråden. Men takk for hyggelig svar! Får vel la den ligge litt til ICON_SMILE

Topp
#2566122 - 22/07/2019 20:13 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Anders A-R Offline
Søk hjelp!

Sted: Bærums Verk
Ikke la deg skremme av dette. Ferietid er lavsesong for alt av innlegg her inne.

Jeg sykler alt for lite landevei for tiden, og ut fra beskrivelsen høres det ut som du banker meg på kondisjon og ville fått en kjedelig turkamerat ICON_WINK Ellers hadde jeg selvsagt gitt lyd om jeg skulle på tur. Skal du ut i terrenget er valgmulighetene i hvertfall der.

Mine anbefalinger: Ta skjeia i egen hånd, og lag turinvitasjoner her inne og eventuelt også på FB/Strava. Beskriv lengde, formål, hastighet så er du garantert napp. Selv om du kanskje har preferanse for å ikke sykle med jenter så har du også folka i Ladies Edition som virker å være utrolig hyggelig!

Selv har jeg mine beste turer og fantastisk mange gode sykkelbekjentskaper gjennom nettopp denne typen treff, og jobber nå med å bygge opp et nytt miljø utenfor hovedstaden. Utelukkende gode opplevelser de siste 10 årene!

Topp
#2566131 - 22/07/2019 21:12 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Anders A-R]
Aerius Offline
Fersking

Sitat: Anders A-R
Ikke la deg skremme av dette. Ferietid er lavsesong for alt av innlegg her inne.

Jeg sykler alt for lite landevei for tiden, og ut fra beskrivelsen høres det ut som du banker meg på kondisjon og ville fått en kjedelig turkamerat ICON_WINK Ellers hadde jeg selvsagt gitt lyd om jeg skulle på tur. Skal du ut i terrenget er valgmulighetene i hvertfall der.

Mine anbefalinger: Ta skjeia i egen hånd, og lag turinvitasjoner her inne og eventuelt også på FB/Strava. Beskriv lengde, formål, hastighet så er du garantert napp. Selv om du kanskje har preferanse for å ikke sykle med jenter så har du også folka i Ladies Edition som virker å være utrolig hyggelig!

Selv har jeg mine beste turer og fantastisk mange gode sykkelbekjentskaper gjennom nettopp denne typen treff, og jobber nå med å bygge opp et nytt miljø utenfor hovedstaden. Utelukkende gode opplevelser de siste 10 årene!

Beskrivelsen var ikke ment å skremme noen. Tvert om! Jeg vil ikke tro jeg banker så mange i kondisjon. Det har blitt lite målrettet trening. Og når det gjelder langturer er jeg en skikkelig fersking. Det å holde ok hastighet over tid er uvant.... og tungt! I tillegg er jeg ikke så rutinert på å sykle med andre.

Ikke akkurat en annonse som vil selge dette ICON_LAUGH Er vel rett og slett ute etter noen som synes det hadde vært hyggelig med selskap på tur, som kan pushe litt og dele turruter ICON_SMILE

Målet er også etterhvert å få noen grusturer på cyclocrossen, som flaut nok kun har fått status som vinterdoning.

Hvordan får man lagt ut turinvitasjon på Strava?

Redigert av Aerius (22/07/2019 21:13)

Topp
#2566378 - 25/07/2019 15:17 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Anders A-R Offline
Søk hjelp!

Sted: Bærums Verk
Sitat: Aerius

Beskrivelsen var ikke ment å skremme noen. Tvert om! Jeg vil ikke tro jeg banker så mange i kondisjon. Det har blitt lite målrettet trening. Og når det gjelder langturer er jeg en skikkelig fersking. Det å holde ok hastighet over tid er uvant.... og tungt! I tillegg er jeg ikke så rutinert på å sykle med andre.

Ikke akkurat en annonse som vil selge dette ICON_LAUGH
Er vel rett og slett ute etter noen som synes det hadde vært hyggelig med selskap på tur, som kan pushe litt og dele turruter ICON_SMILE

Målet er også etterhvert å få noen grusturer på cyclocrossen, som flaut nok kun har fått status som vinterdoning.

Hvordan får man lagt ut turinvitasjon på Strava?

Jeg fikset salgsmeldingen for deg :-)

Jeg skrev det med et glimt i øyet, du skrev jo strengt tatt lite om kondisjon utover hva slags lengde du var interessert i. Om du supplerer med hva en "god snittfart" er for deg kan det jo hende noen flere biter på. Ellers er jo tur - nettopp det - en tur.

Jeg ble plutselig litt usikker på om man kan lage eventer uten å være tilknyttet en gruppe. Må inn og teste...

Skriv her inne om du vil ut på tur - grusturer utover sensommeren er noe jeg også har på planen - gjerne noen med litt lengde til steder man ikke ser så ofte.

Topp
#2566383 - 25/07/2019 15:49 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Anders A-R]
Aerius Offline
Fersking

Sitat: Anders A-R

Jeg skrev det med et glimt i øyet, du skrev jo strengt tatt lite om kondisjon utover hva slags lengde du var interessert i. Om du supplerer med hva en "god snittfart" er for deg kan det jo hende noen flere biter på.

Tur/retur Oslo-Son sist lå snittfarten på rett i overkant av 27 km/h. Sikkert ikke så mye for mange her inne, men det var nok litt på grensen for meg. Trives vel foreløpig bedre noe under dette.

Redigert av Aerius (25/07/2019 16:07)

Topp
#2566396 - 25/07/2019 22:11 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Flamini Offline
Ringrev

er vel ett gjentagende tema det her når man er innflytter eller av andre grunner ikke er etablert
treffe hyggelige folk med samme innteresser
på samme nivå
som bor i nærheten
samme alder
kan trene på samme dager

snittfart er ett spennende tema - på ett par turer snitter jeg på 10km/t og da er jeg knekt etterpå ICON_SMILE

Topp
#2567592 - 06/08/2019 19:31 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
vetleg Offline
Entusiast

Sted: Oslo
Har du sjekka ut Oslo Dawn Patrol? Søk på strava eller insta, de sykler sosial morratur hver tirsdag (tror jeg) grytidlig. Jeg klarer ikke å stå opp så tidlig, men helt sikkert lett å komme i prat med noen å sykle med der.

Topp
#2567596 - 06/08/2019 20:18 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
runermm Offline
Besatt

ODP har avgang 05.40 hver tirsdag fra bunnen av Kongsveien. Det sykles til Svartskog og tilbake før det bærer rett til Supreme Roastworks på ‘løkka for postride chit-chat og kaffe. Sannsynligvis den beste måten for å finne seg bikebuddies i Oslo - gitt at man er litt morgenfugl.

https://instagram.com/bikelicious.cc?igshid=fz0getg2pono

Topp
#2568989 - 15/08/2019 01:35 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Aerius Offline
Fersking

Takk for tips! ODP fikk jeg nyss om tidligere i sommer. Er absolutt noe for meg, men problemet er at jeg må være skiftet og klar på jobb til kl 07:30. Det rekker jeg nok ikke når jeg i tillegg må legge inn en dusj i programmet. Men håper på å slenge meg med en gang innimellom på strategisk plasserte avspaseringsdager o.l.

Topp
#2570152 - 21/08/2019 18:54 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
tmork Offline
Lilloman

Sted: "ut i vår hage" - Lillo
Sitat: Aerius
Takk for tips! ODP fikk jeg nyss om tidligere i sommer. Er absolutt noe for meg, men problemet er at jeg må være skiftet og klar på jobb til kl 07:30. Det rekker jeg nok ikke når jeg i tillegg må legge inn en dusj i programmet. Men håper på å slenge meg med en gang innimellom på strategisk plasserte avspaseringsdager o.l.

Årvoll er stedet for syklister.

Her finnes det hopetall av stisyklister og landeveissyklister, og utforskende langturer på landevei er noe som bedrives stadig vekk.

Til helgen drar jeg og naboen under til Ørje og sykler en 11 mil langs vassdragene nær grensen med en avstikker til Sverige, før vi sykler andre siden tilbake til Ørje.

Det sykles daglig til og fra jobb på Bislett fra Årvollveien, så se gjerne etter det som trolig er landets eneste BMC Alpenchallenge med kurv på styret.

Topp
#2571215 - 27/08/2019 19:01 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: tmork]
Aerius Offline
Fersking

Sitat: tmork
Det sykles daglig til og fra jobb på Bislett fra Årvollveien, så se gjerne etter det som trolig er landets eneste BMC Alpenchallenge med kurv på styret.

Da skal jeg speide på min pendlerrute ICON_SMILE

Topp
#2571229 - 27/08/2019 21:01 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: tmork]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

...se gjerne etter det som trolig er landets eneste BMC Alpenchallenge med kurv på styret.

Kudos for det og bilde etterlyses! Gjerne i "Vis oss din racer" ICON_LAUGH

Hva gjelder trådstarter, holder jeg til på feil side av byen og er uansett altfor sjenert til å sykle tur med en ung dame. Men håper det ordner seg.

Kanskje nevnt før, men langt flere er innom landeveisforumet enn utflukt. For øyeblikket 1 på utflukt (meg?) og 30 på landevei.

Topp
#2571353 - 28/08/2019 15:58 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Sepeda]
tmork Offline
Lilloman

Sted: "ut i vår hage" - Lillo
Sitat: Sepeda
...se gjerne etter det som trolig er landets eneste BMC Alpenchallenge med kurv på styret.

Kudos for det og bilde etterlyses! Gjerne i "Vis oss din racer" ICON_LAUGH

Hva gjelder trådstarter, holder jeg til på feil side av byen og er uansett altfor sjenert til å sykle tur med en ung dame. Men håper det ordner seg.

Kanskje nevnt før, men langt flere er innom landeveisforumet enn utflukt. For øyeblikket 1 på utflukt (meg?) og 30 på landevei.

Skal vi se:

og:

Vedlegg
mbc1.jpg (553 nedlastinger)
bmc2.jpg (550 nedlastinger)

Redigert av tmork (28/08/2019 16:00)

Topp
#2571371 - 28/08/2019 17:40 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: tmork]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Tøft! ICON_COOL

Avsporing slutt.

Topp
#2571377 - 28/08/2019 17:57 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
jkl Offline
Medlem

Sted: Sørum
Flaks du har så smale dekk ICON_LAUGH

Redigert av jkl (28/08/2019 17:58)

Topp
#2571401 - 28/08/2019 19:55 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Sepeda]
Aerius Offline
Fersking

Sitat: Sepeda

Prøver å følge forumreglene. Har skjønt såpass at det gjelder å legge innleggene under riktig forum ICON_WINK Men var inne på tanken ICON_CRAZY

Topp
#2571402 - 28/08/2019 19:59 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: tmork]
Aerius Offline
Fersking

Og tmork: Shit, den var kuuul ICON_COOL

Topp
#2571413 - 28/08/2019 20:48 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Tange Offline
Flittig Bie

Stillige sokker.

Topp
#2577749 - 05/10/2019 23:13 Re: Noen som gidder ha en jente på slep? Oslo/omegn [Re: Aerius]
Hen9ng Offline
Entusiast

Sendt ute, men guider gjerne! se PM.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå