Muligheter
#2565226 - 15/07/2019 18:17 Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo
Min kjære BMC Roadmachine er dessverre stjålet. Utenfor Colosseum på Majorstuen i dag ca. kl. 18.

Satt opp med Campagnolo Potenza gruppesett og Unaas 40 Wide karbonhjul uten Unaas-dekal.

Finnes bare en slik, så gi meg et ord på PM om du ser eller hører noe.

Topp
#2565276 - 16/07/2019 07:37 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Fy flate så kjipt! Kan bare tenke meg følelsen hvis min egen sykkel skulle ha forsvunnet.
Er det ikke klassiske spot's i området der tvilsomt klientell kan oppbevare sykkelen ,og som er verdt å tråle?
Denne bør jo være lett å gjenkjenne fra avstand.

Topp
#2565282 - 16/07/2019 08:25 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: vortex surfer]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Takk.

Ja, det var veldig leit.

Klassiske spots som kan tråles: Tar gjerne imot tips fra oslofolket.

En dame kom bort til meg og mente hun hadde sett en kar sykle av sted på en rød sykkel. Hadde vinglet i full fart med lite kontroll og vekket oppsikt. Beskrivelsen passet for øvrig ikke til en klassisk narkoman. Vet at det er en medtatt kar som tar sykler nå og da i området og i garasjene, men det var i så tilfelle ikke han.

Tåpelig av meg å ta sjansen på å parkere utendørs, men det har gått bra så mange ganger så mange steder. Snakk om noen få korte minutter og en forholdsvis solid lås var klippet rett av.

Er knapt en original del på sykkelen, så kan ikke bare gå og kjøpe ny. Har heller ikke hatt vett til å oppgradere forsikring til å komme i nærheten av reell verdi. Blitt veldig glad i sykkelen og synes den var perfekt til mitt bruk, men har heldigvis vinter/tur/altmulig-doning i Kinesis Tripster å falle tilbake på.

Topp
#2565312 - 16/07/2019 10:43 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Har fått tips om at det er smart å legge ut innlegg/bilde på Facebook og få det spredt.

Har aldri (!) vært på Facebook og tenker det vil ta tid å finne ut av hvordan jeg gjør det og få det spredt. Venner er heller ikke store på Facebook.

Om en vennlig sjel som har stort kontaktnett på Facebook, gjerne blant folk som følger med på sykkel, eller er i grupper for sjålne sykler, kunne legge noe ut fra det første innlegget i tråden, er jeg evig takknemlig.

Et mer ufjollete bilde som kanskje egner seg bedre:

Vedlegg
BMC Roadmachine 02 Potenza 3.jpg (711 nedlastinger)

Topp
#2565382 - 16/07/2019 18:42 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Da er sykkelen kommet til rette med god hjelp av venner og i samråd med politiet.

Takk også til erl1 som meldte fra på PM yes

Topp
#2565402 - 16/07/2019 21:56 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
Gråstein Offline
Besatt

Fantastisk! Får vi hele historien?

Topp
#2565427 - 17/07/2019 08:54 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
Hurricane Hal Offline
Entusiast

Sted: Trondheim
Var den tilsalgs på Finn til 9000kr en liten stund der? Eller var det en annen RoadMachine?

Topp
#2565432 - 17/07/2019 09:15 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Gråstein]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: Gråstein
Fantastisk! Får vi hele historien?

Jeg var heldig. Kort sagt fant jeg sykkelen på Finn og hentet den i sentrum innen en time var gått. @Hurricane Hal - ja, det var den.

Om jeg ikke hadde sett annonsen selv, ville jeg fått vite det av erl1, som også så den og kjapt sendte meg PM. Det er forumet på sitt beste. Takk igjen til ham.

Men om man selv oppsøker selger for å hente en stjålet sykkel, bør man ta sine forholdsregler. Man kan bli møtt med trusler. I en annen sak jeg tilfeldig kom borti på Finn som potensiell kjøper for et par år siden, endte det med basketak, der flere ble lagt i bakken av politi i sivil på Oslo S. Da var det politiet som hadde bedt meg avtale å møte selgerne, og de overvåket det hele.

I dette tilfellet hadde jeg allerede anmeldt tyveriet og tok kontakt med politiet straks jeg var i dialog med selger. Politiet fikk selgers adresse og mobilnummer før jeg oppsøkte ham. De hadde ikke kapasitet til å følge umiddelbart, men hadde patrulje i nærheten som kunne rykke ut dersom jeg varslet.

Jeg gikk heller ikke alene, men i følge med en kompis som holdt seg i bakgrunnen inntil sykkelen var på gaten. Selger gav fra seg sykkelen uten å mukke og hevdet at han hadde kjøpt den dagen før via Facebook.

Dette er en sak hvor det allerede er en eller flere anmeldelser og jeg kommer ikke til å spekulere eller gi detaljopplysninger om de involverte. Har gitt all informasjon til politiet. Det later altså til at sykkelen i løpet av det første døgnet ble solgt en eller flere ganger, herunder på Facebook, med pent bilde av selve sykkelen, og siden lagt ut på Finn med bilde hentet fra nettet.

Hun var glad for å være hjemme igjen.

Topp
#2565459 - 17/07/2019 11:03 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
Gråstein Offline
Besatt

Interessant salgshistorikk der. At selger ga fra seg sykkelen uten diskusjon tyder kanskje på at vedkommende visste hva han hadde kjøpt på Facebook, evt at hele greia var en unnskyldning? Men motsatt har jeg inntrykk av at det er en del som sper på inntekten ved å gjøre gode kjøp på Finn og selge rett ut igjen til "riktig" pris.

Topp
#2565654 - 19/07/2019 01:32 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: Sepeda]
vviz Offline
Veteran

Utrolig kjip historie først og fremst. Glad for å høre at dette løste seg på tilsynelatende god måte!

Er sykkelen like fin som sist du så den, eller har den fått noe form for "medfart" mens den var utenfor din varetekt?

Topp
#2565828 - 19/07/2019 22:04 Re: Rød BMC Roadmachine med Campagnolo Potenza [Re: vviz]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: vviz
Glad for å høre at dette løste seg på tilsynelatende god måte! Er sykkelen like fin som sist du så den...?

Takk, vviz! Er veldig glad selv og kan knapt tro at det ordnet seg. Nå er det ny og bedre forsikring og ikke minst ny og bedre lås på gang.

Så vidt jeg kan se, har hun kommet fra opplevelsen uten varige mén. Enda en grunn til å ha beskyttelsesfolie her og der ICON_SMILE Setet var justert ned og jeg forstår at det var en annen som prøvde sykkelen, men heldigvis ikke slo til.

I salgsannonsen på Facebook - før den havnet på Finn - var sykkelen forresten avbildet fra skivesiden, med krankarmer vertikalt og kjedet på lilleklinga. Det burde i seg selv gjøre det klart at det var en samvittighetsløs kjeltring som solgte den.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå