Muligheter
#2560516 - 15/06/2019 12:40 Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt?
Minus Offline
Medlem

Har akkurat bestilt (b)landeveissykkel, og har bare gammelt utstyr fra en 26"MTB. Bl.a 7 år gammel hjelm.. Det må derfor handles inn nytt, men hva?
Trenger forslag til:
Pedaler
Sko
Hjelm
Evt bekledning?

Hvis tråden får en del svar uavhengig av prisklasse, kan jeg ta meg tid til å kategorisere hvert punkt.

Topp
#2560520 - 15/06/2019 13:40 Re: Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt? [Re: Minus]
EmilZipp Offline
Besatt

Sted: Nesodden
Stilpolitiet er bittelitt mer pragmatiske på gravel enn på landevei.

I min bok går hovedskillet mellom terrengsko/pedaler eller landevei. Skal du mye ut i periferien ville jeg valgt sko det faktisk er mulig å gå med. Sko for landevei er håpløst om du skal lengre enn inn til en kopp kaffe.

Jeg har Giro VR90 sko og XTR SPD pedaler på terreng (og Gravel når jeg skal på lange grusturer). På landeveien Giro Empire SLX og Dura Ace SPD-SL (og til Gravel om det bare blir litt grus uten stopp)

Begge skoene er med lisser og jeg digger dem. Lissene på VR90 blir som nye når du skyller dem etter grisetur. Pedalene fra shimano er utrolig holdbare og finnes i flere utgaver med samme funksjon og du betaler i praksis for vekt.

Bruk landeveishjelm og landeveisklær til sykler med Bukkestyre. Melder du deg inn i en klubb er klær en enkel beslutning.

Hjelm og sko må du prøve før du handler.

God tur !

Topp
#2560536 - 15/06/2019 18:39 Re: Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt? [Re: EmilZipp]
skubisan Offline
Besatt

Sted: Oslo
Klubbtøy på #grävel går ikke. Og ikke stibunad heller. Ellers mye friere rammer på grusen. Birckenstocks, Rapha, Supreme, MAAP, Pas Normal, Fretex, Levis etc. Alt går.

Topp
#2560539 - 15/06/2019 18:55 Re: Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt? [Re: Minus]
dagfink Offline
Besatt

Sted: Trondheim
Breie dekk, komfortabel sitjestilling og skivebrems blir aldri stilig på same måte som klassisk utstyr. Gjer som du vil. Sjølv vurderer eg å gå over til flate pedalar, avklipte jeans og linskjorte på permanent basis. Samt litt hasj i bentoboksen.

Topp
#2560553 - 15/06/2019 21:30 Re: Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt? [Re: Minus]
perbl Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Må innrømme jeg kan være i faresonen for å trekke i stibunad om jeg skal handle gravel for markaturer ICON_SMILE

Topp
#2560554 - 15/06/2019 21:43 Re: Hvilket utstyrt er i følge stilpolitiet tillatt? [Re: Minus]
Loki Offline
Besatt

Sted: Trd
stibunad blafrer litt for mye. terrenghjelm er litt snodig. sekk er ikke behagelig.

Topp

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå